Ma Andrea, Ilma napja van.

Megjött a tavasz, kirajzottak a kétkerekűek! — statisztika

A tavaszi jó idő beköszöntével sok kerékpáros és motoros pattan nyeregbe, hogy a hosszú téli hónapok leállása után járművével bekapcsolódjon a közúti forgalomba. Nemcsak tőlük várható el, hogy szabályosan közlekedjenek: a többi gépjárművezetőnek is vigyázniuk kell rájuk.


A közlekedők közül különösen szembetűnő a gyalogosok és a kerékpárosok érintettsége. Nemcsak azért, mert őket nem védi karosszéria, hanem azért is, mert nagyrészük nincs tisztában a közlekedés szabályaival és a rájuk leselkedő veszély nagyságával. A helyzetet az is rontja: az elmúlt években több helyen is változott a KRESZ; ilyen például a kerékpárosok egyirányú utcában való közlekedése vagy a jelzőlámpa piros jelzésénél való előresorolás.
 

Mint az Országos Rendőr-főkapitányság statisztikája mutatja: 2013 márciusában a személysérüléses közúti balesetek 9 %-át kerékpárosok okozták; 8 %-át pedig gyalogosok. A motorosok 1 %-ban, a segédmotorosok 3 %-ban okolhatók balesetek bekövetkeztéért. Okozóként első helyen a személygépkocsival közlekedők állnak (64 %), míg a tehergépjármű-vezetők 12 %-kal szerepelnek a számsorban. A legkitűnőbb eredményt az autóbusz-vezetők mondhatják magukénak, akik márciusban a személysérüléses balesetek 1 %-áért mondhatók felelősnek. (A cikk a kép alatt folytatódik!)


Motorkerékpáros várakozik a stop-vonalnál a budapesti forgalomban (2012)


„Legyünk partnerek, működjünk együtt! A közlekedés nem harc.” Így hangzik az első mondata annak a 8 pontból álló társadalmi üzenetnek, melyet „Együtt közlekedünk címmel” az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottsága és a Magyar Kerékpárosklub még 2011 tavaszán öntöttek közösen formába. A kvázi dekrétumban leszögezték: „A közlekedők, akár gyalogosan, akár kerékpárral, akár más járművet használnak, egymás partnerei, így közös érdekük és feladatuk, hogy egymást kölcsönösen segítsék, közlekedésüket ne veszélyeztessék, indokolatlanul ne akadályozzák vagy nehezítsék.”


Baleseti statisztika 2013-I. negyedév (KSH-ORFK-OBB) »

A KRESZ (1/1975. évi KPM-BM együttes rendelet) »

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.