Szakmai egyeztetés a szállítmányozókkal a TSM bírságmoduljának június 1-i indulása miatt

2018. április 13. péntek, 09:35

Somogyi Gábor a TSM-rendszer bírságolási moduljának június 1-i várható élesítése miatt azonnali egyeztetést kezdeményezett a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZLSZ), valamint a Magyar Szállítmányozók Szövetségének (MSzSz) vezetőivel.

Az MKFE elnökének és elnökségének támogatásával kezdeményezett megbeszélés célja, hogy felhívja a szállítmányozók (felrakóhelyek) figyelmét a TSM-rendszer működésében tapasztalt problémákra, és a fuvarozóknak várhatóan komoly nehézségeket okozó rendszerhibákra, és az ebből következő bírságokra, amelyek a jelenlegi törvényi szabályozás miatt az áruszállító vállalkozásokat érintik.

Somogyi Gábor a jogkövető vállalkozások ellehetetlenülésének megelőzése érdekében kérte fel közös gondolkodásra Fülöp Zsolt MLSZKSZ  elnök és  Bíró Koppány Ajtony főtitkár urat, valamint az MSzSz részéről Iszak Tibor elnök és dr. Péchy László főtitkár urakat, rámutatva arra, hogy a TSM-rendszer 2017. szeptemberére tervezett, majd kétszer elhalasztott élesítése sem kaptak a szakmai szervezetek megnyugtató válaszokat a rendszerrel kapcsolatban felmerült kérdéseikre, miközben jól látszik, hogy nemcsak a TSM-hálózat technikai oldalán mutatkoznak hibák, hanem a rendszerrel kapcsolatos jogszabályi háttér, bírságolási gyakorlat is komoly aggályokat vet fel. Az MKFE főtitkára levelében ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy az ide vonatkozó néha ellentmondást is tartalmazó szabályok oda vezethetnek, hogy a bírságolások során a feladó, szállítmányozó és fuvarozó olyan mértékben válik ellenérdekeltté, hogy az a rendes együttműködést is gátolhatja.

Ezt a helyzetet csak közös fellépéssel, minden érintett fél számára elfogadható, akár jogszabálymódosításra is javaslatot tevő szakmai javaslat kidolgozásával lehet megoldani, ezért megújítani, felújítani, szakértői és jogi szinten is egyeztetni a szállítási lánc minden szereplőjének, és megtalálni a megoldást találni a TSM-rendszerrel kapcsolatban felmerülő problémákra, ide értve a rendszertől független hiteles mérlegelés lehetőségének korlátozottságát, a feladók, felrakók által feltüntetett, de a fuvarozók részéről nehezen kontrollálható súlyadatok kérdéskörét.

Somogyi Gábor levelét  IDE KATTINTVA olvashatják.

MKFE kommunikáció