Ma Hajnalka napja van.

Fuvardíjemelés: a túlélés a tét!

A mikro- és kisvállalkozások után már a közepes és nagyvállalatok is bajban vannak az önköltséget sem fedező alacsony fuvardíjak miatt — áll a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete ma kiadott sajtóközleményében. Ma már nem a magyar fuvarozók versenyképessége, hanem a túlélése a tét. A fuvardíjak emelése, és a kormányzat együttműködő beavatkozása nélkül akár tömeges csődök, az ellátási lánc összeomlása várható - néhány hónapon belül!


Az útdíjak drasztikus, a hivatalosan bejelentett 5,8 százalékot többszörösen meghaladó mértékű emelése, az üzemanyagárak növekedése, a kgfb-díjak irreális mértéke, a megállíthatatlan munkabérspirál és munkaerőhiány, valamint a hazai közúti áru- és személyszállítási piac védelmének súlyos hiányosságai miatt összeomlás közeli helyzet alakult ki az ágazatban — fogalmaz az MKFE közleménye, amely rámutat arra is, hogy a kevésbé tőkeerős családi- és mikrovállalkozások után már a legnagyobb cégeket is elérte a recesszió: tisztességes árrés híján tömegesen állnak le a nehéz-tehergépjárművek, amelyek helyét — hatékony ellenőrzés hiányában — gyakran az EU-n kívülről érkező, a szürkegazdaságban tevékenykedő fuvarozók veszik át.


Az Egyesület a sajtóanyagban kiemeli, hogy e harmadik országos vállalkozások térnyerésében partnerek azok az árukibocsátók, fuvarszervezők is, amelyek a nagyobb haszon reményében szemet hunynak a szabálytalanságok felett, megbízást adnak a tisztességesen tevékenykedő vállalkozások árai alá kínáló, szürkegazdaságban mozgó csalóknak. Ez a spekuláció veszélyezteti a hazai fuvarozók bevételeit és foglalkoztatottságát, csökkenti az össznemzeti adóbefizetések mértékét, valamint a vállalkozások leállása miatt jelentős iparűzési adó kiesést okoz az érintett települések önkormányzatainál, hátráltatva ezzel a régió fejlődését.


A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) ezért felszólítja a hazai logisztikai szektor minden szereplőjét, hogy mérlegelje: a pillanatnyi haszonszerzés céljából érdemes-e kockáztatni egy megbízható rendszer működését, már rövid távon is komolyan veszélyeztetve a teljes hazai, sőt az Európai Unió egészének ellátási láncát? Az MKFE egyben azonnali, és hatékony együttműködést kér a kormányzattól a magyar fuvarozói ágazat piacainak védelme érdekében, mert miközben az EU Mobilitási Csomagja súlyos csapást mér a kelet-közép európai fuvarozókra, a magyar vállalkozásokat senki nem védi meg a szabályok alól kibúvó, etikátlan üzleti magatartást tanúsító, elsősorban harmadik országos fuvarozóktól.


Az MKFE a közleményben — hasonlóan a korábban kiadott érdekképviseleti állásfoglalások és sajtótájékoztató tartalmához — ismét felelős gondolkodásra, etikus piaci magatartásra, a közúti áruszállításra rakódó, és egyre magasabb költségek közös viselésére kéri a logisztikai ágazat szereplőit. Az érdekképviselet szorgalmazza a fuvardíjak azonnali emelését, amihez kérjük az árukibocsátók felelős együttműködését. Az MKFE egyben ismételten felkéri a magyar Kormányt és a hatóságokat, hogy haladéktalanul, és minden eszközzel védjék meg a magyar piacot a szabálytalanul tevékenykedő külföldi fuvarozókkal szemben!


Az ágazat szereplőinek egyetértésével kijelenthetjük, hogy a jelenlegi fuvardíjak mellett az ellátási lánc fenntarthatatlan, ez a tarifaszint irreális igény a megrendelők részéről, az áruk szállítására rakódó terhet közösen kell vállalnia az ellátási lánc minden szereplőjének!


Az MTI közlemény ITT » érhető el


MKFE kommunikáció

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.