Útdíjfizetés: bankkártyás vásárlásnál SMS-kód a csalók ellen

Nyomtatás

Az ügyfelek biztonsága és a bankkártyás visszaélések megelőzése érdekében a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. a weboldalain végrehajtott bankkártyás vásárlásoknál 2019. április 1-jétől bevezeti az SMS-kódos, kétszintű ügyfélhitelesítést — közölte a társaság.


A művelet csupán pár másodperccel hosszabbítja meg az internetes vásárlást. Az új biztonsági intézkedés lényege, hogy a bank minden egyes e-matricás és e-útdíjas tranzakció alkalmával megerősítő kódot küld a bankkártyához tartozó (a kártyakibocsátó banknál megadott) telefonszámra. Az ügyfél — a már megszokott kártyaadatok (név, kártyaszám, lejárat, CVC/CVV kód) birtokában — ezzel a kóddal tudja jóváhagyni a kért műveletet, és befejezni az elektronikus fizetést. A visszaigazoló SMS az ügyfélnek nem kerül pénzébe.


A NÚSZ felhívja a figyelmet: fontos, hogy az ügyfelek azt a mobilszámot használják, amit a bankjuk is nyilvántart; érdemes tehát ellenőrizni, hogy a kártyakibocsátó bank adatbázisában milyen telefonszám szerepel.


A kétszintű, SMS-kódos ellenőrzés garantálja, hogy az úthasználók adataival csalók ne élhessenek vissza.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.