Ma Szilárda napja van.

Belföldi hírek

MOL-kártya: 2022. december 31-én véget ér a 6 extra kútra meghirdetett akció

Felhívjuk Tisztelt MOL-MKFE Gold Europe kártya felhasználó tagjaink figyelmét, hogy 2022. december 31-én véget ér a MOL nyáron meghirdetett» akciója, amelynek keretében plusz 6 töltőállomás került be a törzskúthálózatba, ahol a MOL-kártyás tagjaink a legnagyobb kedvezményt érhették el.

A közlekedési vizsgák is leállnak a közigazgatási szünet idejére

A közlekedési vizsgák is leállnak a közigazgatási szünet idejére

EMLÉKEZTETŐ — Mint korábban hírül adtuk, az energiatakarékosság jegyében államilag elrendelt közigazgatási szünet idejére a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) is leállítja tevékenységét, ezért a gépjárművezetők és közlekedési szakemberek vizsgáztatása 2022. december 22. és 2023. január 6. között szünetel!

CEMT: lehet pályázni a 2023-ra érvényes engedélyekre!

CEMT: lehet pályázni a 2023-ra érvényes engedélyekre!

A Technológiai és Ipari Minisztérium Közlekedési Hatósági Feladatokért Felelős Helyettes Államtitkárság Közúti Közlekedési Ellenőrzési Főosztálya pályázatot hirdet a 2023. évre érvényes CEMT multilaterális engedélyek elnyerésére.

Megjelent a Közúti Fuvarozási Árindex: a 30 %-os díjemelés is indokolt!

A 2022 első félévében jelentkezett költségnövekedést a nemzetközi fuvarozás esetében 22,1%-os, a belföldi fuvarozás esetében 23,2%-os díjemelés kompenzálná (a 2021-es díjszinthez képest) – derül ki a DigiLog Consulting friss közleményéből. A 2022 első féléves KFX adatait elemezve a 2022 teljes évre vonatkozó áremelkedési prognózisát a korábbi átlagos 21%-ról 30%-ra korrigálta a független tanácsadó cég.

IRU-diploma 2021 - Tóth Péter helyettes államtitkár és Verestóy Attila alelnök is köszöntötte a kitüntetett gépkocsivezetőket

Május 21-én 18 MKFE tagvállalkozás csaknem 100 gépkocsivezetője vette át az IRU-diplomáját a budaörsi Holiday Inn Hotelben. A kitüntetésben azok a kollégák részesülhetnek, akik legalább 2 évtizedes szakmai gyakorlattal és 1 millió balesetmentesen levezetett kilométerrel büszkélkedhetnek. Az IRU, a Fuvarozók Nemzetközi Világszervezete 1967 óta ítéli oda ezt a rangos elismerést a világ minden táján, s a kitüntetettek rangsorában mindig előkelő helyen szerepelnek a magyar gépkocsivezetők. A budapesti díszoklevél átadón Barna Zsolt elnök meghívására részt vett Tóth Péter helyettes államtitkár, Verestóy Attila, a TESZ alelnöke és Ignácz József Péter, az MKFE leköszönő elnöke is.

Megjelent a 2022. első negyedéves KFX: újabb díjemelésre van szükség a fuvarozásban!

„Nem érte még el a közúti fuvarozók díjemelése a növekvő költségeik szintjét! Újabb, jelentős emelések következnek, melyek tovább fokozhatják a hazai inflációs nyomást!” – áll a Közúti Fuvarozási Árindex-et (KFX) publikáló DigiLog Consulting tanácsadó cég közleményében. Az idei évre prognosztizált 19-25 százalék közötti mértékű költségnövekedésnek eddig alig felét tudták a fuvarozók beépíteni az áraikba – derül ki a hazai fuvarozói top 20-ban szereplő vállalkozások gyakorlati adataira épülő független szakértői jelentésből.

Tagvállalkozásunk járművei szállították a 85 tonnás tartályokat

A szakemberek több hónapnyi tervezésének és szervezésének köszönhetően szinte észrevétlenül, három éjszaka alatt összesen kilenc darab extrém méretű, egyenként 85 tonnás szerelvény szelte át az M8-as autópályát és a 6-os főutat. A Németországból folyami hajón érkező tartályok a szállításukhoz használt speciálisan összeépített szerelvényekkel együtt 32 méter hosszúak, 6,7 méter szélesek és 7,8 méter magasak voltak, melyeket a Magyar Közút szakembergárdájának és tagvállalkozásunk, a Kárai Trans Kft. járműveinek és gépkocsivezetőinek közreműködésével juttattak el a dunavecsei kikötőből Dunaföldvárra, egy biofinomítóba.

Most kell egységesen fellépni a fuvarozói szektornak

Soha nem látott kihívás elé állította a magyar fuvarozói szektort, amikor március közepén megszűnt az „ársapka”. A helyzet egyik percről a másikra változott meg, sokakat sokként ért. Az új szabályok ugyanis nem védik meg a magyar fuvarozókat, hiszen ők mostantól csak piaci áron tankolhatnak. Ahhoz, hogy az ágazat dolgozói talpon maradjanak elengedhetetlen az áremelés, de ehhez az is szükséges, hogy egységesen lépjenek fel – áll a HAPP Fuvarozó és Szállítmányozó Kft. közleményében.

© 2019 MKFE all rights reserved.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.