Ma Valéria napja van.

Belföldi hírek

Megjelent a 2022. első negyedéves KFX: újabb díjemelésre van szükség a fuvarozásban!

„Nem érte még el a közúti fuvarozók díjemelése a növekvő költségeik szintjét! Újabb, jelentős emelések következnek, melyek tovább fokozhatják a hazai inflációs nyomást!” – áll a Közúti Fuvarozási Árindex-et (KFX) publikáló DigiLog Consulting tanácsadó cég közleményében. Az idei évre prognosztizált 19-25 százalék közötti mértékű költségnövekedésnek eddig alig felét tudták a fuvarozók beépíteni az áraikba – derül ki a hazai fuvarozói top 20-ban szereplő vállalkozások gyakorlati adataira épülő független szakértői jelentésből.

Tagvállalkozásunk járművei szállították a 85 tonnás tartályokat

A szakemberek több hónapnyi tervezésének és szervezésének köszönhetően szinte észrevétlenül, három éjszaka alatt összesen kilenc darab extrém méretű, egyenként 85 tonnás szerelvény szelte át az M8-as autópályát és a 6-os főutat. A Németországból folyami hajón érkező tartályok a szállításukhoz használt speciálisan összeépített szerelvényekkel együtt 32 méter hosszúak, 6,7 méter szélesek és 7,8 méter magasak voltak, melyeket a Magyar Közút szakembergárdájának és tagvállalkozásunk, a Kárai Trans Kft. járműveinek és gépkocsivezetőinek közreműködésével juttattak el a dunavecsei kikötőből Dunaföldvárra, egy biofinomítóba.

Most kell egységesen fellépni a fuvarozói szektornak

Soha nem látott kihívás elé állította a magyar fuvarozói szektort, amikor március közepén megszűnt az „ársapka”. A helyzet egyik percről a másikra változott meg, sokakat sokként ért. Az új szabályok ugyanis nem védik meg a magyar fuvarozókat, hiszen ők mostantól csak piaci áron tankolhatnak. Ahhoz, hogy az ágazat dolgozói talpon maradjanak elengedhetetlen az áremelés, de ehhez az is szükséges, hogy egységesen lépjenek fel – áll a HAPP Fuvarozó és Szállítmányozó Kft. közleményében.

Jövő héten megkezdi az ITM a jogszabálymódosítások előkészítését

Az elmúlt két hét folyamatos egyeztetéseinek zárásaként és az ITM-ben megkezdődő jogszabályelőkészítő munka kezdetén Palkovics László miniszter ismét teljes támogatásáról biztosította az MKFE három javaslatát: a GKI felújító képzést követő vizsgák kivezetését, a kamionstop rendelkezések rugalmasabbá tételét és az össztömeg- és tengelysúlymérés szabályok felülvizsgálatát. Az ITM-ben megkezdődik a jogszabálymódosítások előkészítése, hogy azokat a lehető leggyorsabban terjeszthesse a tárca a végső döntést meghozó Közigazgatási Államtitkári Értekezlet (KÁT) elé. Az új szabályok kihirdetésére ezt követően, várhatóan 1-3 hónapon belül kerülhet sor.

Fuvardíjrendezés: hogyan tovább? – szakmai konzultáció március 25-én, Debrecenben

Tisztelt Tagtársak, Fuvarozó társak! Az utóbbi hetekben kialakult helyzetre tekintettel Konyári Antal Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok megyei, Kozma Attila Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei, Pecze Róbert Borsod-Abaúj-Zemplén megyei képviselők, továbbá Gégény Tamás az Árufuvarozói Tanács tagja úgy döntöttek, hogy indokolt összehívniuk egy tagi találkozót, ahol szakmai konzultáció keretében megvitathatjuk a legégetőbb problémáinkat, meghallgathatjuk egymás véleményét, megoszthatjuk a tapasztalatainkat, és végül kialakíthatunk egy közösen képviselt álláspontot, gyakorlatot a továbbiakra – például a fuvardíjakra – vonatkozóan. A találkozóra 2022. március 25-én, pénteken 15:00 órától kerül sor Debrecenben, az Ász Rendezvényházban. Kérjük, legkésőbb 2022. 03. 24-én, csütörtökön 15:00 óráig jelezze, ha részt kíván venni a találkozón.

Közúti Fuvarozási Árindex (KFX) bevezetésével támogatja a közúti szektor stabil, fenntartható fejlődését és működését a DigiLog Consulting

Az ellátási láncok globálisan komoly nehézségekkel küszködnek 2019-óta, és ez alól nem kivétel a teljes áruszállítás közel 75%-át lebonyolító közúti fuvarozás sem. Mára már nem a pandémia közvetlen hatásai okoznak nehézségeket, hanem az azt követő másodlagos jelenségek, mint a munkaerőhiány, az akadozó ipari termelés, a bérinfláció, az energiaválság vagy éppen a növekvő kamatok, továbbá egyes szektorspecifikus politikai döntések következményei, mint a Brexit vagy a mobilitási csomag, melyek mindegyike jelentősen növeli a fuvarozási költségeket. További – előre nem prognosztizált – költségnövekedést generált az orosz-ukrán háborús helyzet és az olajárak ebből fakadó elszabadulása. A költségnövekedés nem csupán a közúti fuvarozók problémája, hanem a megbízóké és végső soron az egész gazdaságé, mivel a közúti szektor adja a hazai GDP 5%-át és a foglalkoztatottak 3,3%-át.

Üzemanyagár-sapkát a közúti személy- és áruszállítóknak is!

A március 10-i üzemanyagárakat érintő» bejelentés, miszerint a fuvarozók csak piaci áron, és korlátozott mennyiségben tankolhatnak súlyos válsághelyzetet teremt a pénzügy tartalékokkal alig rendelkező mikro-, kis- és középvállalkozásoknál. A személy- és áruszállító cégeknek egyik pillanatról a másikra kellene érvényesíteni áraikban egy minimum 20 százalékos díjemelést», miközben pillanatnyilag az sem tisztázott, hogy valójában milyen áron és milyen mennyiségben juthatnak napi szinten üzemanyaghoz. Az MKFE és a NiT Hungary ezért közös levélben fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz annak érdekében, hogy a magyar adószámmal rendelkező közúti személy- és áruszállítók kerüljenek vissza a hatósági áras tankolás védőernyője alá.

© 2019 MKFE all rights reserved.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.