Az elmúlt napok igazolták, hogy Rajka nem, vagy csak nehezen képes egyedüli határként kezelni az északnyugati desztinációból érkező forgalmat, Hont és Tornyosnémeti pedig földrajzi elhelyezkedésük miatt nem ideális a célirányos (szlovák fel- vagy lerakóra) forgalomnak, esetenként nagy kerülőre és megnöveli a menetidőre kényszerítve a fuvarozókat.
A kormány 2020. március 28-tól kijárási korlátozást rendelt el Magyarországon, azonban a munkába indulóknak lehetőségük van lakhelyüket a munkavégzés céljából elhagyni. Egyesületünk jogi osztálya elkészítette azt a nyomtatvány-mintát, mely erre a célra használható.
A személyes ügyintézés teljes kiiktatását és gyorsított eljárás bevezetését kéri az MKFE a járművek forgalomból történő kivonása és visszahelyezése során.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara 2020. március 10-i Gazdasági Évnyitó rendezvényén jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök, hogy a koronavírus miatti veszteségekre reagálva gazdaságvédelmi akciótervet kell meghirdetni. A miniszterelnök az akcióterv részleteinek kidolgozásához felkérte az MKIK-t, hogy a gazdasági szereplők visszajelzéseit, javaslatait gyűjtse össze és április végén továbbítsa a Kormánynak.
Az MKFE üdvözli a Magyar Kormány minden kezdeményezését, amely a koronavírus-világjáryány okozta gazdasági visszaesés káros hatásait igyekszik csökkenteni. Az Egyesület, és az MKFE Személyszállítási Tanácsa ugyanakkor értetlenül áll az előtt, hogy a 61/2020. (III.23.) Korm. rendelet 1. § (10) bekezdésében – a turizmus iparág más szereplői mellett – kimaradtak az autóbuszos személyszállítók (TEÁOR 49.39).













