Az elmúlt napokban újra kritikusan hosszú várakozási idők miatti azonnali beavatkozást, valamint a problémák kezelését hosszú távon is megoldó kétoldalú egyeztetések folytatását kérik az érdekképviseletek az ORFK, a NAV valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium illetékeseitől.
Az Európai Unió elfogadta a Mobilitási Csomagot. Július végén kihirdették a jogszabályi módosításokat. A különféle rendelkezések eltérő időpontban lépnek életbe, elsőként a vezetési- és pihenőidő szabályok módosultak, ezek a változások augusztus 20-tól hatályosak. A következő hónapokban változni fognak a munkavállalók kiküldetésére, a közúti közlekedési szolgáltatói szakmához jutásának feltételrendszerére és a tachográfokra vonatkozó szabályok. Ezekről ITT» olvashat. Egyesületünk – a magyar Kormány tervezett lépéseit is alátámasztandó – szeretné felmérni azt, hogy a Mobilitási Csomag egyes előírásai mennyire érintik hátrányosan a magyar fuvarozó vállalkozásokat. Kérjük, hogy Ön is szánjon néhány percet az alábbi kérdőív kitöltésére! Köszönjük!
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (OIF) és a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont Nonprofit Kft. (KAV) szorosabb együttműködésére tett javaslatot az MKFE annak érdekében, hogy a harmadik országból érkező munkavállalók adminisztrációja rugalmasabbá, gyorsabbá váljon. A javasolt változások a koronavírus járvány utáni időszakban is alkalmazhatók lehetnek, azaz hosszabb távon is segíthetik a külföldieket is alkalmazó fuvarozó cégek munkáját.
A járványhelyzetre való tekintettel videókonferencia keretében zajlott le 2020. szeptember 9–10. között a magyar-ukrán vegyesbizottsági ülés. Az ülésen az MKFE részéről Illés Ferenc, az Árufuvarozási Tanács titkára vett részt. Az ülés a 2020-ra vonatkozó engedélykontingens meghatározásával ért véget, ami a magyar fél számára változatlan számokat, az ukrán fél számára viszont 900 darabos csökkenést hozott.
A kisfilmekkel» is alátámasztott problémafelvetések», és az idén februárban az MKFE által szervezett magas szintű kétoldalú találkozót» követően – a tagi visszajelzések tapasztalataira hivatkozva – a héten lezajlott magyar-ukrán vegyesbizottsági ülésen is napirendre vetették az érdekképviseletek a záhonyi határátkelő problémáit. A találkozón a felsorolt aggasztó jelenségekre az ukrán társegyesületünk, az ASMAP elnökhelyettese reagált.
Webes engedélykötelezettség-keresővel és ingyenesen letölthető engedély-ellenőrzési segédlettel támogatja a magyar közúti személy- és áruszállítási piacon tevékenykedők munkáját a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szakmai támogatásával elkészített, 56 oldalas információs füzetből az Egyesület 3000 nyomtatott példányt térítésmentesen bocsát a logisztikai ágazatban dolgozó munkavállalók rendelkezésére. Ezzel megvalósult a második eleme is annak a piacvédelmi intézkedéssorozatnak, amely idén januárban az új típusú papír alapú engedélyek bevezetésével kezdődött, és a BiReg rendszer bevezetésével zárul.
„Két színkód van, Magyarország zöld, minden más vörös” – jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter mai budapesti sajtótájékoztatóján. A miniszter hozzátette: a koronavírusjárvány-helyzet alakulása miatt a járvány első hulláma idején alkalmazott határvédelmi szabályokhoz való visszatérésről döntött a kormány. Gulyás egyben jelezte: továbbra is lesznek kivételek, azonban ezekről csak a holnapi Operatív Törzs által meghozott döntés után várható részletes tájékoztatás. A teherforgalomban közlekedő hivatásos gépkocsivezetőkre – a korábbiakkal megegyezően – várhatóan továbbra sem vonatkoznak a most bejelentett szigorítások.
RID-ADR 2021: 1 napos HVESZ konferencia lesz szeptember 23-án. A veszélyes áruk szállítására vonatkozó 2021. január 1-jétől életbe lépő ADR és RID előírásait ismertető szakmai szemináriumra már lehet jelentkezni, augusztus 31-ig kedvezménnyel! MKFE-tagok 10% további kedvezményt kapnak.



















