Ma Marcell napja van.

Belföldi hírek

Közúti Fuvarozási Árindex (KFX) bevezetésével támogatja a közúti szektor stabil, fenntartható fejlődését és működését a DigiLog Consulting

Az ellátási láncok globálisan komoly nehézségekkel küszködnek 2019-óta, és ez alól nem kivétel a teljes áruszállítás közel 75%-át lebonyolító közúti fuvarozás sem. Mára már nem a pandémia közvetlen hatásai okoznak nehézségeket, hanem az azt követő másodlagos jelenségek, mint a munkaerőhiány, az akadozó ipari termelés, a bérinfláció, az energiaválság vagy éppen a növekvő kamatok, továbbá egyes szektorspecifikus politikai döntések következményei, mint a Brexit vagy a mobilitási csomag, melyek mindegyike jelentősen növeli a fuvarozási költségeket. További – előre nem prognosztizált – költségnövekedést generált az orosz-ukrán háborús helyzet és az olajárak ebből fakadó elszabadulása. A költségnövekedés nem csupán a közúti fuvarozók problémája, hanem a megbízóké és végső soron az egész gazdaságé, mivel a közúti szektor adja a hazai GDP 5%-át és a foglalkoztatottak 3,3%-át.

Üzemanyagár-sapkát a közúti személy- és áruszállítóknak is!

A március 10-i üzemanyagárakat érintő» bejelentés, miszerint a fuvarozók csak piaci áron, és korlátozott mennyiségben tankolhatnak súlyos válsághelyzetet teremt a pénzügy tartalékokkal alig rendelkező mikro-, kis- és középvállalkozásoknál. A személy- és áruszállító cégeknek egyik pillanatról a másikra kellene érvényesíteni áraikban egy minimum 20 százalékos díjemelést», miközben pillanatnyilag az sem tisztázott, hogy valójában milyen áron és milyen mennyiségben juthatnak napi szinten üzemanyaghoz. Az MKFE és a NiT Hungary ezért közös levélben fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz annak érdekében, hogy a magyar adószámmal rendelkező közúti személy- és áruszállítók kerüljenek vissza a hatósági áras tankolás védőernyője alá.

Kamionstop: a 96 órás leállás ellen tiltakoznak az érdekképviseletek

A tegnap éjszaka kihirdetett 99/2022. (III. 10.) kormányrendelet visszavonását kérik az érdekképviseletek a magyar Kormánytól. Az MKFE és a NiT Hungary közös levelében leszögezi: az előzetes egyeztetés nélkül elrendelt 96 órás leállás súlyos gazdasági károkat okoz a vállalkozásoknak, és az új üzemanyagvásárlási szabályok mellett indokolatlan is.

Üzemanyagellátási zavarok megelőzése - sürgős beavatkozást kérünk!

Üzemanyagellátási zavarok megelőzése - sürgős beavatkozást kérünk!

Újabb levéllel fordult az MKFE az ITM-hez az elmúlt napokban egyre súlyosabb problémát jelentő üzemanyag beszerzési anomáliák miatt. Nem vitatva az árplafon bevezetésének indokoltságát az MKFE álláspontja szerint az árszabályozás a jelenlegi formájában tarthatatlan, változtatás nélkül az ellátási lánc összeomláshoz vezethet, mert a haszongépjárműveket üözemeltető cégek nem jutnak megfelelő mennyiségű gázolajhoz.

Várjuk felajánlásait, ha szállítóeszközzel támogatná Ukrajnát és a menekülőket

Tisztelt Tagjaink! A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete – együttműködve a hazai karitatív szervezetekkel – lehetőséget kíván biztosítani azoknak a személy- és áruszállító vállalkozásoknak, akik támogatni kívánják Ukrajnát, valamint az ukrajnai menekülteket – a Kárpátaljára és Magyarországra érkezőket egyaránt. Ennek érdekében létrehozunk egy adatbázist azokról a felajánlásokról, amelyeket a karitatív szervezetek a humanitárius segítségnyújtás közben igénybe vehetnek. Kérjük, hogy amennyiben fel tud ajánlani járműkapacitást ilyen célra, küldje meg részünkre ezeket az információkat a This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címre.

MKFE MOL Gold kártyával nincs korlátozva a tankolható gázolaj mennyisége

A MOL a kormány üzemanyagárazásra vonatkozó rendeletének kihirdetését követően új szabályokat vezetett be a töltőállomásain. A korlátozások azonban nem vonatkoznak az MKFE tagvállalkozások által is használható MOL Gold Europe kártyával gépjárműbe történő tankolásokra. Ha még nincs MKFE MOL Gold Europe kártyája, kattintson IDE» és igényelje most!

Ellátási zavart okozhat az üzemanyagár-plafon jelenlegi formában történő fenntartása

A 2021. november 15-én a 624/2021. (XI. 11.) kormányrendelettel bevezetett 3 hónapos üzemanyagár-plafon kettős helyzetet teremtett a közúti szállítási alágazatban: mivel az árstop kizárólag a kiskereskedelmi forgalomban értékesített üzemanyagokra vonatkozik, a fuvarozó cégek egy jelentős része nem profitál a lakosság számára kedvezőbb helyzetet teremtő árplafonból. A nemzetközi konkurensek számára ugyanakkor üzleti előnyt jelent az „olcsó” hazai gázolaj.

© 2019 MKFE all rights reserved.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.