Ma Mihály napja van.

Szeged: bíróság előtt a 14 fő halálát okozó kamionos

A szegedi bíróságon megkezdődött annak a román kamionsofőrnek a pere, aki 2011. október 30-án Szeged és Makó között frontálisan ütközött egy szintén román kisbusszal, melynek 14 utasa meghalt.


A tárgyalást már sokan várták, hiszen a tehergépkocsi-vezető közel egy éve van előzetes letartóztatásban. A vád ellene halálos tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset gondatlan okozása. Ítélet azonban csak 2013-ban várható; a bíró ugyanis további vizsgálatokat rendelt el.


Mint sokan emlékeznek rá, az M43-as úton haladó, faanyaggal megrakott román kamion egy enyhe kanyarban az oldalára dőlt, átszakította a szalagkorlátot, majd összeütközött a vele szemben közlekedő kisbusszal. A busz tizenöt utasa közül csupán egy élte túl a balesetet. A 31 éves tehergépkocsi-vezetőt még akkor előzetes letartóztatásba helyezték. Mint a sajtó az azt követő napokban cikkezett róla: a balesetet a férfi álmossága vagy figyelmének lankadása okozhatta, hiszen a baleset előtt egy nappal influenzaszerű illetve vírusos hasmenésre utaló tünetekkel jelentkezett egy aradi kórházban. Bár az orvosok kivizsgálásra marasztalták őt, de a sofőr ezt nem vette komolyan, és munkáltatójának nyomására éjjel útnak indult. A rendőrség 2012. március 26-án lezárta a nyomozást, és vádemelési javaslatot tett. A tárgyalás most, szeptember 24-én kezdődött Szegeden.


Szintén vétkes volt a mikrobusz elhunyt vezetője és üzembentartója is: a személyszállító járművet ugyanis eredetileg 8 + 1 főre tervezték, ám kisipari technológiával utólag pótszékeket szereltek be. Mint az m1 Híradója még 2011 őszén kinyomozta: Romániában gyakori, hogy a 8 személyes mikrobuszokat 14 személyessé alakítják át: az üléseket összébb tolják, a csomagtartó helyére pedig plusz üléssort tesznek, mert különben a 8+1 személyes mikrobuszok nem kaphatnának személyszállítási engedélyt Romániában — írta akkor a hirado.hu ».


Semmire nem emlékszik, de együttérez az áldozatok családtagjaival — mondta Szegeden a bíróság előtt a fiatal tehergépkocsi-vezető. Tovább a Délmagyar cikkére »


Az elalvásból illetve bódultságból eredő tragédiák különösen nagy hangsúlyt kaptak az utóbbi időben. Egyesületünk — a tehergépjármű-balesetkutatási Projekt keretében — többször foglalkozott e balesettípussal! Nézze meg az elalvásos balesetek okainak elemzéséről szóló összeállítást », s szintén ajánljuk az AutóKözlekedés című szakmai folyóiratunk 2012/9. számának 21-23. oldalán található cikkünket!

 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.