Ma Bernát, Felícia napja van.

Egyesületi hírek

Két évtizeddel ezelőtt kamionsofőrnek lenni igazi álom volt. Szabadság, izgalmas munka és jó kereset. Most, 2015-ben azonban már senki sem irigyli őket. A fuvarozók ugyanis a puszta talponmaradásért küzdenek. Használatarányos útdíj, újabb költségek, kisebb mozgástér. Egyre szigorúbb jogi szabályozás. Az utóbbi időben a fuvarozó vállalkozások fele eltűnt a piacról. Belföldön kétharmadára csökkent a fuvarozási kereslet. A mikro- és kisvállalkozások érezték meg leginkább a kedvezőtlen változásokat.

Miután Magyarország hivatalos szerveitől sajnos továbbra sem kapunk semmilyen érdemi tájékoztatást a már napok óta egyébként hatályban lévő németországi minimálbér-rendelkezéssel kapcsolatban, így kénytelenek vagyunk saját csatornáinkon keresztül keresni ill. várni a válaszokat és megerősítéseket (többek között) az alábbi kérdésekre.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint az útdíjrendszer még ma sincs kész, számos problémát nem küszöböltek ki, és továbbra sem elég hatékony a piacvédelem. Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerhez (EKAER) való átállásra pedig megint nem hagytak elég felkészülési időt — hangozott el az MKFE 2014. december 18-i sajtótájékoztatóján.

Egyesületünk szakmai álláspontja, valamint az ezzel kapcsolatos sajtómegjelenések itt olvashatók!

2014. október 27-én az Országgyűlés egyhangúlag elfogadta „Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény módosításáról” szóló törvényt, melyet november 6-án hirdettek ki, és november 9-én lép hatályba.

Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára és Karmos Gábor, egyesületünk főtitkára a Kossuth Rádióban beszéltek az Országgyűlés által október 27-én egyhangúlag elfogadott „Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény módosításáról”.

Október 27-én az Országgyűlés egyhangúlag elfogadta „az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény módosításáról” szóló törvényt, mely november 6-án kihirdetésre került és november 9-én lép hatályba.

Bezárta a kiskaput a kormány az unión kívüli fuvarozás előtt. Május 4-én (vasárnap) hatályba lépett a 261/2011. Korm. rendelet módosítása, melynek célja az illegális fuvartevékenységet folytató elemek kiszorítása.

 

 

Március 20-án elküldtük a társegyesületeinkkel közösen kidolgozott bírság-amnesztiára vonatkozó 5 pontba gyűjtött javaslatainkat dr. Völner Pál, az NFM infrastruktúráért felelős államtitkára részére. Azt már előjáróban le kell szögezni, hogy mindez csupán egy javaslatcsomag, amelynek megvalósulása a szaktárca együttműködési hajlandóságától függ.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.