Ma Ivó, Milán napja van.

Külföldi hírek

2024-es útdíjváltozások országonként — 14 ország egy helyen!

2024-es útdíjváltozások országonként — 14 ország egy helyen!

Múlt év vége óta folyamatosan közöljük a külföldi országokból érkező útdíjfizetéssel kapcsolatos híreket, a 2024-re irányadó díjváltozásokat és tarifatáblázatokat. Az áttekinthetőség kedvéért most egybegyűjtöttük híradásainkat és a főbb tudnivalókat!

Okos tachográffal való utólagos felszerelés — IRU monitoring

Ahogyan arra már fél éve figyelmeztetünk », a második verziójú okos tachográf (ST2 vagy Gen2v2) fokozatos bevezetése nemcsak az Európai Unióban elsőként forgalomba helyezett nehéz-haszongépjárműveket érinti (2023. augusztus 21-től), hanem 2024-2025-ben minden, az EU-ban nemzetközi forgalomban részt vevő, 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárműben le kell cserélni a tachográfot. Autóbuszokban is, 9 fő fölött. Az átállás első hónapjaira jellemző készülékhiány ma már nem tapasztalható, a gyártók és a műhelyek az érdeklődés hiányára panaszkodnak. Az IRU a helyzet rendszeres monitoringozásába kezd.

Gazdatüntetés és határzárak Lengyelországban

2024. február 20-i jelentések szerint a lengyel gazdák demonstrációja miatt az összes határ le van zárva Lengyelország és Ukrajna között! Nem lehet használni Hrebenne, Medyka, Korczowa, Dorohusk és Dolgobuchuv átkelőket. Szerda reggelre 3 ezer kamion torlódott fel a határoknál.

Luxemburgi minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2023. február, április, szeptember)

Luxemburgi minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2023. február, április, szeptember)

Luxemburgban a gépjárművezetői bruttó havi munkabérek 2023. febuár 1-jétől, április 1-jétől és szeptember 1-jétől az alábbi három táblázat szerint emelkedtek. A közúti árufuvarozók Luxemburgban is kollektív szerződés hatálya alá tartoznak. 

Ukrán fuvarozók engedélyliberalizációja: uniós felülvizsgálat kezdeményezése

Ukrán fuvarozók engedélyliberalizációja: uniós felülvizsgálat kezdeményezése

FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM — Mint ismeretes, az orosz-ukrán háború kitörése után az Európai Unió időszakos engedélymentességet biztosított Moldáviának és Ukrajnának, hogy ezzel segítse a harci cselekmények és annak gazdasági következményei miatt nehéz helyzetbe jutott két ország fuvarozóit. Néhány hónappal később Ukrajna tekintetében különösen szembetűnővé vált, hogy az ukrán fuvarozók ennek révén jelentős versenyelőnyre tehetnek szert az uniós fuvarpiacon. Az eredetileg 2023 nyaráig foganatosított engedélyliberalizációt az EU 2024. június 30-ig meghosszabbította. Egyesületünk a hazai fuvarozók piacvédelme érdekében tesz érdekképviseleti lépéseket az engedélyliberalizáció felülvizsgálatára, az ukrán fél számára egyoldalú előnyöket biztosító megállapodás kivezetésére.

Külön forgalmi sáv uniós kamionoknak a román határátkelőkön

A román államhatáron fekvő átkelőkön Románia külön forgalmi sávokat alakít ki az uniós honosságú tehergépjárműveknek, ezáltal teljesül a fuvarozók egyik kérése. 2024. február 15-én megnyílt az elkülönített forgalmi sáv Vidin (BG) és Calafat (RO) között, valamint másnap a Nagylak II. – Csanádpalota, illetve a Bors II. – Nagykereki autópálya-átkelőkön is.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.