Ma Mihály napja van.

Külföldi hírek

Túlsúly és túlméret Romániában: tolerancia és bírságok

Túlsúly és túlméret Romániában: tolerancia és bírságok

Románia új jogszabályt alkotott a legnagyobb megengedett össztömegre, tengelyterhelésre és járműméretek túllépésére alkalmazható bírságokkal kapcsolatban. A 2024. február 17-én hatályba lépő rendelet valamennyi túllépés esetén meghatározza a kiróható bírságtételeket, azonban a csekély mértékű túllépések esetére toleranciát is engedélyez.

Ellenőrizze 2024-es orosz bilaterális engedélyeit!

Ellenőrizze 2024-es orosz bilaterális engedélyeit!

Felhívjuk tagvállalkozásaink figyelmét, hogy a 2024-es orosz bilaterális engedélyeken a minisztériumi pecsét az aláírással és dátummal együtt nem a megjelölt rovatba, hanem az engedély letéphető szelvényére került. A tagvállalkozástól érkező visszajelzés alapján az MKFE hivatalosan jelezte a problémát az Építési és Közlekedési Minisztériumnak.

Lengyelországi minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2024)

Lengyelországi minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2024)

2024-ben is két ütemben emelkedik a lengyel minimálbér. A tavalyi ütemezéshez hasonlóan ismét január 1-jével és július 1-jével fog változni a minimálbér összege.

Tájékoztató az EU-Ukrajna és EU-Moldávia közti fuvarozási megállapodásokról

Mivel az elmúlt időszakban megszaporodtak azok a kérdések, hogy az ukrán és moldáv fuvarozók különféle fuvarfeladatai esetén hogyan alakul az engedélykötelezettség, ezért ezt röviden a következő cikkben tisztázzuk, különös tekintettel az érintett fel- és lerakóhelyekre. Lényeges, hogy sem az EU és Ukrajna közötti megállapodás, sem az EU és Moldávia közötti megállapodás nem biztosít teljes engedélymentességet az ukrán és moldáv fuvarozóknak a magyarországi fuvarfeladataik vonatkozásában. Az engedélyköteles feladatok végzése ennek értelmében továbbra is BiReg regisztrációhoz kötött, és a fel- vagy lerakóhely számára is kötelező az engedélyellenőrzés és a BiReg-en belüli adatrögzítés.

Bolgár ellenőrzési szigor a schengeni csatlakozásig

A bolgár vámhatóság más társszervekkel együtt 2024 eleje óta intenzíven ellenőrzi azokat az áruszállítmányokat, melyek Ausztriából vagy Ausztriába tartanak. Fuvarozói visszajelzésekből rendkívül hosszú várakozási időről értesültünk a bolgár-román határon. (Frissítve: 2024. 01. 23.).

Az előzetes szállítmánybejelentés (GDA) Ukrajnában hamarosan a TIR-EPD-n keresztül is lehetséges

Az előzetes szállítmánybejelentés (GDA) Ukrajnában hamarosan a TIR-EPD-n keresztül is lehetséges

Tisztelt TIR felhasználó Fuvarozók!

Az IRU-tól kapott információk alapján felhívjuk figyelmüket, hogy Ukrajnában 2020. november 7. óta kötelező minden, TIR fedezet alatt továbbított szállítmány előzetes bejelentése (GDA) a vámhatóság felé. A bejelentésnek legalább egy órával az árunak a vámhivatalhoz történő érkezést megelőzően meg kell történnie.

Az MKFE „EU-Ukrajna megállapodás” kérdőívének eredménye

Az MKFE „EU-Ukrajna megállapodás” kérdőívének eredménye

Az MKFE január első felében kérdőívvel mérte fel annak az Európai Unió és Ukrajna közti megállapodásnak az árufuvarozó vállalkozásokra gyakorolt hatásait, amely 2022 júniusa óta engedélymentessé tette az ukrán fuvarozók számára a kétoldalú és tranzit szállításokat. A megállapodás megváltoztatásáért szoros együttműködésben közösen lobbizó V4-es IRU-egyesületek (a cseh Cesmad Bohemia, a szlovák Cesmad Slovakia, a lengyel ZMPD és az MKFE) egységes formában kívántak átfogó képet alkotni a részleges liberalizáció miatt kialakult helyzet országaink fuvarozóinak versenyképességére gyakorolt hatásáról.

Ausztria: téli kiegészítő korlátozások Tirolban — 2024

Az előző évek megszokott gyakorlatához hasonlóan Ausztria az A12-es és A13-as autópályákon 2024-ben is téli, kiegészítő (szombati) közlekedési korlátozásokat léptetett életbe a 7,5 t legnagyobb megengedett össztömeg feletti tehergépjárművekre. A tilalom a 2024. január 13. és március 9. közötti szombatokra vonatkozik.

Csehországi minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2024)

Csehországi minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2024)

Szlovákiához hasonlóan Csehországban sincs kollektív szerződés a fuvarozásra, illetve a munkakörtől függően kell különböző munkacsoportokba besorolni a munkavállalókat. 2024. január 1-jétől Csehországban az alábbi táblázat szerint változtak a minimálbérek.

Szlovákiai minimálbérek hivatásos gépjárművezetőkre (2024)

Szlovákiai minimálbérek hivatásos gépjárművezetőkre (2024)

Szlovákiában a fuvarozásban dolgozó gépjárművezetőkre nincs hatályban kollektív szerződés, ezért 2024-ben is a jogszabállyal kihirdetett általános minimálbéreket kell alapul venni.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.