Tagjaink visszajelzése szerint a magyar fuvarozóknál foglalkoztatott ukrán gépjárművezetők határlépése adminisztratív akadályokba ütközik, holott az ukrán fuvarozónál foglalkozott gépjárművezetők minden további nélkül tudnak közlekedni az ukrán-magyar határátkelőkön. Az MKFE kérésére az ITM hivatalos úton is kért tájékoztatást az illetékes ukrán társtárcától, hogy a magyar fuvarozók hogyan tudják szabályosan megtenni a hadköteles ukrán állampolgárságú gépjárművezetőik számára az ukrajnai határregisztrációt, amivel ők is jogosultak lesznek árufuvarozási célból történő határlépésre. Az ITM az alábbi választ adta megkeresésünkre.
Register to read more ...
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete az Elnökség 20211215/1. számú határozatának megfelelően 2022. május 14-én (szombaton) tartja Tisztújító Küldöttgyűlését, amelyre az Elnökség nevében tisztelettel meghívjuk Küldötteinket és tagjainkat. A Küldöttgyűlés helyszíne a Holiday Inn Hotel (Budaörs 2040, Rubik Ernő u. 2.). Az alábbiakban közzétesszük a Tisztújító Küldöttgyűlés tervezett tárgysorozatát.
Register to read more ...
Az elmúlt két hét folyamatos egyeztetéseinek zárásaként és az ITM-ben megkezdődő jogszabályelőkészítő munka kezdetén Palkovics László miniszter ismét teljes támogatásáról biztosította az MKFE három javaslatát: a GKI felújító képzést követő vizsgák kivezetését, a kamionstop rendelkezések rugalmasabbá tételét és az össztömeg- és tengelysúlymérés szabályok felülvizsgálatát. Az ITM-ben megkezdődik a jogszabálymódosítások előkészítése, hogy azokat a lehető leggyorsabban terjeszthesse a tárca a végső döntést meghozó Közigazgatási Államtitkári Értekezlet (KÁT) elé. Az új szabályok kihirdetésére ezt követően, várhatóan 1-3 hónapon belül kerülhet sor.
Read more ...
Tisztelt Tagtársak, Fuvarozó társak! Az utóbbi hetekben kialakult helyzetre tekintettel Konyári Antal Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok megyei, Kozma Attila Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei, Pecze Róbert Borsod-Abaúj-Zemplén megyei képviselők, továbbá Gégény Tamás az Árufuvarozói Tanács tagja úgy döntöttek, hogy indokolt összehívniuk egy tagi találkozót, ahol szakmai konzultáció keretében megvitathatjuk a legégetőbb problémáinkat, meghallgathatjuk egymás véleményét, megoszthatjuk a tapasztalatainkat, és végül kialakíthatunk egy közösen képviselt álláspontot, gyakorlatot a továbbiakra – például a fuvardíjakra – vonatkozóan. A találkozóra 2022. március 25-én, pénteken 15:00 órától kerül sor Debrecenben, az Ász Rendezvényházban. Kérjük, legkésőbb 2022. 03. 24-én, csütörtökön 15:00 óráig jelezze, ha részt kíván venni a találkozón.
Read more ...
Az MKFE és a Vialtis új megállapodásának eredményeképpen munkanapokon már 48 óra alatt is hozzájuthat a külföldön — huszonegy európai országban — kifizetett szolgáltatások visszatérített áfájához! Egyszerű ügyintézés, gyors átfutás!
Read more ...
Nem hivatalos tájékoztatás szerint 2022. március 21-én forgalomlassító megmozdulást szerveznek Németországban, amely az autópályák és gyorsforgalmi utak közlekedését is érintheti.
Read more ...
Az Ukrajnában kirobbant háború miatt a keleti régióban a fuvarpiac jelentősen megváltozott. A háború kitörése óta az Európai Unió több lépcsősben fogadott el szankciócsomagot Oroszországgal szemben, ami szintén hatással van a közúti fuvarozási igényekre.
Register to read more ...
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat és Ügyfeleinket, hogy a nyíregyházi MKFE irodában elhárultak a technikai problémák, így az iroda ismét a megszokott rendben fogadja ügyfeleit.
Read more ...
Az ellátási láncok globálisan komoly nehézségekkel küszködnek 2019-óta, és ez alól nem kivétel a teljes áruszállítás közel 75%-át lebonyolító közúti fuvarozás sem. Mára már nem a pandémia közvetlen hatásai okoznak nehézségeket, hanem az azt követő másodlagos jelenségek, mint a munkaerőhiány, az akadozó ipari termelés, a bérinfláció, az energiaválság vagy éppen a növekvő kamatok, továbbá egyes szektorspecifikus politikai döntések következményei, mint a Brexit vagy a mobilitási csomag, melyek mindegyike jelentősen növeli a fuvarozási költségeket. További – előre nem prognosztizált – költségnövekedést generált az orosz-ukrán háborús helyzet és az olajárak ebből fakadó elszabadulása. A költségnövekedés nem csupán a közúti fuvarozók problémája, hanem a megbízóké és végső soron az egész gazdaságé, mivel a közúti szektor adja a hazai GDP 5%-át és a foglalkoztatottak 3,3%-át.
Read more ...
A március 10-i üzemanyagárakat érintő» bejelentés, miszerint a fuvarozók csak piaci áron, és korlátozott mennyiségben tankolhatnak súlyos válsághelyzetet teremt a pénzügy tartalékokkal alig rendelkező mikro-, kis- és középvállalkozásoknál. A személy- és áruszállító cégeknek egyik pillanatról a másikra kellene érvényesíteni áraikban egy minimum 20 százalékos díjemelést», miközben pillanatnyilag az sem tisztázott, hogy valójában milyen áron és milyen mennyiségben juthatnak napi szinten üzemanyaghoz. Az MKFE és a NiT Hungary ezért közös levélben fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz annak érdekében, hogy a magyar adószámmal rendelkező közúti személy- és áruszállítók kerüljenek vissza a hatósági áras tankolás védőernyője alá.
Read more ...