A 2017. április 18-án bevezetett lengyel közúti szállítási ellenőrzési rendszer (SENT), amely az ún. „érzékeny” áruk kötelező jellegű bejelentésére szolgál, június 14-ével módosul. Erről tájékoztatta Egyesületünket Magyarország varsói nagykövetsége.
A 2017. április 18-án bevezetett lengyel közúti szállítási ellenőrzési rendszer (SENT), amely az ún. „érzékeny” áruk kötelező jellegű bejelentésére szolgál, június 14-ével módosul. Erről tájékoztatta Egyesületünket Magyarország varsói nagykövetsége.
Az orosz kormány rendelkezése értelmében a 2018. évi oroszországi labdarúgó-világbajnokság ideje alatt biztonsági okokból azokban a városokban, ahol mérkőzések zajlanak, autóbuszos személyszállítást kizárólag egy speciális berendezés járművön való elhelyezésével lehet végezni. A berendezés szünet nélkül továbbítja egy informatikai központba a jármű helyzetét, haladási irányát és sebességét.
Tisztelt Személyszállító Tagjaink!
2018. június 4-én tartotta ülését a TRAN Bizottság (Európai Parlament Közlekedési Bizottsága), amelyen az 561/2006/EK Rendelet – személyszállító vállalkozókra vonatkozó – módosítási javaslatait határozták meg. Bizakodásra ad okot, hogy a most megfogalmazott és alább olvasható javaslatokat - melyekről a későbbiekben az Európai Parlament hoz majd döntést - korábban az MKFE Személyszállítási Tanácsa is megvitatta, és azokkal kapcsolatban hasonló álláspontot képviselt.
Tisztelt Tagjaink! Június 4-én az EP közlekedési bizottsága szavazott a Mobilitási Csomag legérzékenyebb tervezeteiről. A képviselők többsége támogatta a nemzetközi fuvarműveletek kivételét a kiküldetési előírások alól. A jogalkotási folyamatnak azonban még messze a vége, semmi nem dőlt el.
A Moldovai Magyar Nagykövetségről kapott információk szerint az utóbbi időben, nagy számban kérelmezték a moldovai állampolgárságú gépjárművezetők az okmányaik (gépjárművezetői engedélyük, szakképesítésük) magyar nyelvre való lefordíttatását a magyarországi munkavállalás érdekében. A Konzuli Hivatal ilyen esetekben csupán az okmányok hiteles lefordításáért vállal felelősséget, azok valóságtartalmát ellenőrizni, igazolni nem tudja. Ennek okán felhívják a magyar munkaadók – elsősorban fuvarozók – figyelmét arra, hogy fokozott figyelmet fordítsanak az okmányok valóságtartalmát illetően a moldovai gépjárművezetők alkalmazása esetén.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjaink, hogy Németországban 2018. 07. 01-től az útdíjköteles járművek útdíjfizetési kötelezettségét kiterjesztik a főútvonalakra is. A törvénymódosítás elsődleges célja, hogy az útdíjbevételekből finanszírozzák a közúthálózati infrastruktúra fenntartását, illetve bővítését. Jelenleg mintegy 15 000 kilométernyi autópálya szakaszon, illetve szövetségi főútvonalon kell útdíjat fizetni, amely 2018. júliusától mintegy 40 000 kilométer szövetségi főútvonallal bővül.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy az Autóközlekedés magazin Közlekedési Korlátozások mellékletében közöltekkel ellentétben 2018. június 5-én és 6-án nem lesz ünnepnapi korlátozás Csehországban.
Az osztrák partnerünktől érkező téves információ alapján az Autóközlekedés magazinunk Közlekedési Korlátozások mellékletében Ausztriában, június 1-jére közlekedési korlátozást írtunk elő. Felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy ezt az információt az osztrák társegyesület nem erősítette meg, így:
Ausztriában, 2018. június 1-jén, pénteken nem lesz általános közlekedési tilalom.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy Szlovéniában június utolsó hétvégéjétől, azaz 2018 június 30-án szombattól lép életbe a nyári közlekedési tilalom! Felhívjuk a figyelmüket arra, hogy az AutóKözlekedés májusi számában megjelent, júniusi Közlekedési Korlátozások mellékletben ez az információ még nem szerepelt, mivel a szlovén féltől nem érkeztek meg lapzártáig a frissített adatok. Kérjük, hogy jelezzék a gépkocsivezetőiknek a Szlovéniára vonatkozó változást, illetve töltsék le a Közlekedési Korlátozások melléklet frissített változatát az mkfe.hu weboldalról.
Tisztelt TIR felhasználó Fuvarozók!
Az IRU-tól kapott információk alapján felhívjuk szíves figyelmüket, hogy kínai vámhatóság közlése szerint a Kínába be-, illetve az onnan kilépő szállítmányok esetében kötelező az előzetes, elektronikus úton történő adatszolgáltatás!
Az IRU a fenti célra javasolja a TIR-EPD alkalmazás használatát, amely minden tekintetben megfelel a kínai vámhatóság elvárásainak, így az előzetes adatszolgáltatási kötelezettség azzal teljes körűen teljesíthető.
MKFE TIR szakterület