Ma Alfréd napja van.

Közlemények

Korrekt, átlátható útdíjrendszert sürgetnek a közúti személy- és áruszállítók

Korrekt, átlátható útdíjrendszert sürgetnek a közúti személy- és áruszállítók

Annak ellenére hirdeti ki a Kormány az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló NFM rendelet módosító rendeletét, hogy annak számos pontjára vonatkozóan fogalmaztak meg észrevételeket a szakmai érdekképviseletek. A hazai személy- és áruszállító vállalkozásokat tömörítő érdekképviseletek ismét tiltakoztak az egyoldalúan meghozott, a szakmai szempontokat figyelmen kívül hagyó döntések ellen, s leszögezik, hogy az útdíjrendszer átalakításából fakadó drasztikus díjemelés egyértelműen veszélyezteti a kormányzat infláció elleni törekvéseit, ráadásul kisvállalkozások százait sodorja kritikus helyzetbe.

Az inflációs célt veszélyezteti a magas útdíj és az üzemanyagár

2023. október 1-től 17,6 százalékkal — a KSH júliusi inflációs adatával egyező mértékben — emelkedhet az útdíj a HU-GO rendszerben. Ez 3 év alatt 41,5 százalékos növekedést jelent, de az útdíjrendszer 2024. január 1-i átalakítása újabb jelentős díjemelést hozhat, így a magyar útdíj Európa éllovasai közé kerül.

Sajtóközleményünk a napidíj emelkedéséről

A nemzetközi közúti árufuvarozásban és személyszállításban adható napidíj 60 euróról 85 euróra, míg a belföldi munkavégzés esetén 3.000 forintról 9.000 forintra emelkedik. Az MKFE és a NiT Hungary a magyar közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások versenyképességének megőrzése érdekében hozott stratégiai fontosságú döntésként értékelik a kormány napidíjemelésről hozott intézkedését — jelentette be a két meghatározó szakmai érdekképviselet 2023. március 13-án.

Sajtóközleményünk a 100 literes tankolási korlátozás kapcsán

2022. november 18-án az MKFE és a Nit Hungary közös sajtóközleményt adott ki, melyben a két szervezet rámutat arra: az új tankolási korlátozások folytán veszélybe kerülhet az ellátási láncok stabilitása. Mint ismert, a MOL ezen a napon 00:00 órától 100 literben limitálta az egy vásárlás alkalmával vételezhető üzemanyag mennyiségét a magasnyomású kútoszlopokon.

Mosóczi László tájékoztatója és az MKFE sajtóközleménye az ITM és az MKFE közötti szakmai egyeztetésekről

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) írásos tájékoztatása szerint nincs technikai akadálya az előzetes elektronikus engedély ellenőrzési rendszer (BIReg) szeptemberi indításának. Erről – és további kiemelten fontos kérdésekről – egyeztetett az elmúlt hetekben ismét több alkalommal Ignácz József Péter elnök és Karmos Gábor főtitkár az Innovációs és Technológiai minisztérium tárcavezetőjével, Palkovics Lászlóval, valamint Érsek István és Tóth Péter szakállamtitkárokkal. A tárgyalásokat követően Mosóczi László államtitkár írásban is megküldte a BIReg-gel kapcsolatos ITM tájékoztatót, az MKFE pedig – az ITM jóváhagyásával – sajtóközleményt adott ki az eredményekről.

Az MKFE és a NiT Hungary közös sajtóközleménye a szakma életbenmaradásáért

A koronavírus-járvány miatt előálló helyzetben a személyszállító vállalkozások szinte 100%-os visszaeséssel számolnak, míg az árufuvarozók sorra veszítik el piacaikat, ezért azonnali, sürgető kormányzati intézkedésekre lenne szükség — összegezhető az MKFE és a NiT Hungary 2020. április 1-jén kiadott közös sajtóközleményének tartalma.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének közleménye

Az önköltséget sem fedező fuvardíjak miatt már nem csak a magyar fuvarozók versenyképessége, hanem működése is veszélybe került! A fuvardíjak emelése, a kormányzat együttműködő beavatkozása nélkül akár tömeges csődök, az ellátási lánc összeomlása várható - néhány hónapon belül!

1. oldal / 2

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.