Ma Teofil napja van.

Külföldi hírek

Osztrák útdíj — 2026

Osztrák útdíj — 2026

A szövetségi kormány benyújtotta a 2026-os útdíjakról szóló törvénymódosítási javaslatát. Az előzetes tervekkel ellentétben a szövetségi kormány az infrastruktúra díjat változatlanul hagyja, de a CO2-kibocsátásból eredő költségek díjtételein emelnek. A javaslat szerint az 5-ös CO2 osztály díjmentessége megmarad, vagyis ebben a kategóriában díjváltozásra nem kell számítani 2026. január 1-jével. Közzétették a Go-maut táblázatát, mely a korábbiakban közöltekhez képest csekély eltéréseket mutat.

Kötelező flottazöldítés: a tiltakozások hatására csak 3,5 tonna alatt!

2025. december 16-án megjelent az Európai Bizottság jogalkotási javaslata, mellyel eredetileg minden járműkategóriában kötelező kvótákat írt volna elő a vállalkozások számára a nulla kibocsátású járművekre vonatkozóan. Az autóipari csomagban végül a személyautók és a kisteherautók körére korlátozottan fogalmaznának meg elvárásokat a tagállami új forgalomba helyezések számát alapul véve. A nemzetközi szakmai lobbi sikeréhez az IRU-petíciót aláíró MKFE-tagok is hozzájárultak (köszönjük!). A most induló jogalkotási eljárás elején a kötelezéssel szemben Magyarország is az ösztönzőalapú megközelítés álláspontjára helyezkedett.

Ideiglenesen megnyitják a Giurgiu–Rusze hidat

 A román–bolgár határon húzódó Giurgiu–Rusze hídon 2025. december 18. és 2026. január 8. között felfüggesztik az építési munkálatokat, és a hidat ideiglenesen megnyitják a forgalom előtt, ezáltal a fontos kereskedelmi folyosó három hétig mindkét irányban minden járműkategória számára használható lesz.

Brit minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2024-26)

Brit minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2024-26)

A korábbi gyakorlatnak megfelelően továbbra sincs külön bértáblázat a közúti árufuvarozókra, ezért az Egyesült Királyságban meghirdetett általános minimálbér az irányadó.

Lengyel útdíj 2026. január 1-jétől

Lengyel útdíj 2026. január 1-jétől

Lengyelországban kihirdették a 2026. január 1-jétől alkalmazandó útdíjakat. A díjváltozás eltérő mértékű, de az autópálya kilométerenkénti díja a legalább EURO V-ös tehergépjárműveknél 5%-al fog emelkedni a 2025-ös szinthez képest. A most bejelentett indexálás ellenére további díjemelkedésre kell számítani, amit a lengyel kormány február 1-jével tervez bevezetni.

2026-os útdíjváltozások országonként — egyre több ország egy helyen!

2026-os útdíjváltozások országonként — egyre több ország egy helyen!

Ezen az oldalon közöljük az egyes európai országokból érkező, 2026-os útdíjfizetéssel kapcsolatos híreket, a 2026-ra irányadó díjváltozásokat és tarifatáblázatokat. Hírfolyamunk folyamatosan bővül annak tükrében, amint egy-egy külföldi ország nyilvánosságra hozza az új útdíjtarifáit.

Próbálja ki a CEMT Digitális Rendszer tesztfelületét!

Próbálja ki a CEMT Digitális Rendszer tesztfelületét!

Az ITF (International Transport Forum) korábbi döntésének okán 2026. január 1-jével a CEMT-engedélyek digitálissá válnak. Többek között megszűnik a papíralapú CEMT-napló, a fuvarfeladatokat a jövőben elektronikusan kell majd berögzíteni. Az év elején több ízben tartottak webináriumot, ahol a 2026-ra élesedő digitális felületet mutatták be az érdeklődők számára. Most azonban megnyílt a lehetőség arra, hogy a fuvarozók a gyakorlatban teszteljék a felületet annak érdekében, hogy az éles felületet már magabiztosan tudják majd kezelni.

1. oldal / 285

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.