
Lengyel útdíj 2025. január 1-től
Lengyelországban kihirdették a 2025. január 1-jétől alkalmazandó útdíjakat. Az autópálya kilométerenkénti díja a legalább EURO V-ös tehergépjárműveknél 5,2%-al fognak emelkedni a 2024-es szinthez képest.
Lengyelországban kihirdették a 2025. január 1-jétől alkalmazandó útdíjakat. Az autópálya kilométerenkénti díja a legalább EURO V-ös tehergépjárműveknél 5,2%-al fognak emelkedni a 2024-es szinthez képest.
A szlovén útdíjszolgáltató tájékoztatása szerint Karavankák-alagút használati díja emelkedik 2025. január 1-vel.
A szövetségi minisztérium novemberben közzétette a 2025-ös útdíjakról szóló tervezetét. A jövő évi díjtáblázatokról hivatalosan elfogadott és kihirdetett jogszabály egyelőre még nem áll rendelkezésre. FRISSÍTÉS: 2024. december 27.
A szokásos menetrendnek megfelelően Vallóniában 2025-ben is január 1-jével indexálják az útdíjat.
Lettország úgy határozott, hogy 2025. január 1-jétől 200 literben korlátozza a járművek üzemanyagtartályában az Európai Unión kívüli területekről bevihető gázolaj maximális mennyiségét.
2024. december 18-án kihirdetett rendeletével Ausztria váratlanul kamionos korlátozásokat foganatosított az A10-es (Tauern) autópálya egyes szakaszaira, a téli időszak egyes pénteki és szombati napjaira. A közlekedési tilalmak a 7,5 t legnagyobb megengedett össztömeg feletti tehergépjárművekre és járműszerelvényekre vonatkoznak. A tilalmak már a karácsony előtt utolsó decemberi pénteki és szombaton napokon is érvényben lesznek!
Szlovákia részbeni, célforgalmas felmentést ad a nehéz-tehergépjárművek közlekedési korlátozása alól 2024. december 24-én, valamint 2025. január 6-án (Vízkeresztkor). Északi szomszédunk autópályáin és elsőrendű útjain ezáltal szabadon közlekedhetnek azok a 7,5 tonna feletti tehergépjárművek, melyek nemzetközi fuvart teljesítve szlovákiai célforgalomban (szlovák lerakóhelyre) közlekednek.
Küldje tovább fuvarszervezőinek, gépjárművezetőinek!
Az osztrák A13-as (Brenner) autópálya rendkívül nagy forgalmi terhelésnek van kitéve. A sztráda ikonikus szakasza, a Lueg-híd az elmúlt évtizedekben olyannyira elhasználódott, hogy azon 2025 tavaszától halaszthatatlan, nagyvolumenű javítási munkálatokat kell végezni. A forgalmi áteresztőképességet a nagyhaszongépjárművekre már 2025. január 1-jétől 1+1 sávra szűkítik.
A tiroli kormány közzétette, hogy a kamionosok 2025-ben mely napokon számíthatnak szakaszos átengedésre Kufsteinnél. Az osztrák A12-es autópályán az elmúlt öt év gyakorlatához hasonlóan ugyanis 2025-ben is számos olyan napot jelöltek ki, amikor szakaszolva engedik a 7,5 tonna feletti tehergépjárműveket. A „Dosierkalender” nevű naptáras táblázat azért hasznos a fuvarszervezőknek, mert előre megtudhatják, mikor kell hosszabb menetidővel számolniuk; ezeken a napokon ugyanis általában jelentősebb torlódások alakulnak ki az áteresztősorompók előtt. A 2025-ös évben 36 nap lesz érintett a szakaszos átengedésében Kufsteinnél.
Forgalmi fennakadásokra lehet számítani a Csalagút doveri oldalán közvetlenül az ünnepek előtt, 2024. december 19-től 21-ig — figyelmeztet brit társegyesületünk és a kikötőben illetékes Kent megyei tanács. Ennek oka részben a karácsony előtt tetőző turistaforgalom, részben az ünnepekre hazatérő fuvarozók által okozott forgalomnövekedés, emellett azonban az időjárási körülmények is lassíthatják a közlekedést.