Budapest, 2025. december 17. — A gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésével párhuzamosan kidolgozott, ütemezetten bevezetett nehézgépjármű közlekedési koncepció helyett az Építési és Közlekedési Minisztérium intézkedései alapjaiban rendítik meg a hazai közúti áruszállítási piacot. A váratlan döntésekkel, az inflációkövetést rögzítő jogszabályi háttértől eltérő, 54 százalékos drasztikus útdíjemelésével a tárca aláássa a jogbiztonságba vetett bizalmat, ellehetetleníti az ellátási lánc szereplői között a korrekt üzleti kapcsolatok fenntartását, olyan költségekkel sújtja a cégeket, amelynek kitermelése — a fogyasztók jelentős terhelése nélkül — irreális elvárás a jelenlegi gazdasági környezetben. A fuvarozók ahogy eddig, úgy a továbbiakban is mindig készek tárgyalni az ÉKM-mel, javaslataikat folyamatosan eljuttatják a döntéshozók elé, s most elvárják, hogy a tárca beépítse ezeket a döntéseibe.





















