Mint korábban hírül adtuk: Franciaország és az Egyesült Királyság között RO-RO forgalomban 2025. április 1-jei kezdettel életbe lép és 2025. szeptember 1-jétől kötelezővé válik az ún. ELO-rendszer alkalmazása.
Mint korábban hírül adtuk: Franciaország és az Egyesült Királyság között RO-RO forgalomban 2025. április 1-jei kezdettel életbe lép és 2025. szeptember 1-jétől kötelezővé válik az ún. ELO-rendszer alkalmazása.
Tisztelt TIR felhasználó Fuvarozók!
2025. június 1-jén életbe lép a TIR Egyezmény legújabb módosítása, amely az Alkalmassági Bizonyítványok érvényességi idejét érinti. A módosítás egyik eleme, hogy az Alkalmassági Bizonyítványok érvényességi ideje a jelenlegi kettőről három évre nő.
Aktuális árközlés csak MKFE-tagoknak!
Együttműködő partnerünk, az osztrák IQ Card Vertriebs GmbH kedvező tankolási konstrukciók mellett biztosít üzemanyagkártyát. Az MKFE Szolgáltató Kft. egyedüli magyar képviselőként igyekszik összekötő kapocs lenni tagjaink és az IQ Card között. Az üzemanyag-felhasználó MKFE-tagoknak kedvező, hogy a jelenlegi bizonytalan világgazdasági helyzetben már egy hétre előre tudhatják, hogy milyen áron tankolhatnak IQ-kártyájukkal Európa 21 országában. Használjon Ön is IQ-kártyát az MKFE-n keresztül!
2025. április 16-án két olyan szövetségi rendelet is megjelent, amelyek Ausztria egyes útjain már 2025. június elején életbe léptetik a nyári kiegészítő közlekedési korlátozásokat, melyek augusztus 31-ig minden szombaton tiltják a 7,5 tonna megengedett össztömeg feletti nehéz-tehergépjárművek és járműszerelvények közlekedését. A szövetségi rendeletekkel korlátozott utak listáját a pontos menetrenddel együtt a lentiekben olvashatják.
Ahogyan arról több ízben is tájékoztatást tettünk közzé, a mobilitási csomaggal elfogadott szabályokkal az EU tachográfcserét ír elő az unióban nyilvántartásban lévő, EU-s nemzetközi forgalomban közlekedő haszonjárművekre. Az eszközcserére két határidőt jelölnek ki a 165/2014 EU rendelet 3. cikk (4) és (4a) bekezdései attól függően, hogy milyen típusú tachográfkészülékkel van a jármű felszerelve. Az első határidő 2024. december 31. (az EU két hónap türelmi időt biztosított a bírságolás terén). A határidő minden olyan uniós-nemzetközi forgalomban közlekedő járműre vonatkozik, amelyekben jelenleg analóg vagy — még nem okos — digitális (GEN1) tachográf van (ezek a 2019. június 15. előtt elsőként forgalomba helyezett járművek).
Mint télen már jeleztük, 2025 januárjától Ausztriában korlátozásokat vezettek be a Lüeg-híd felújítása miatt. A vonatkozó rendelet a 7,5 tonna össztömeget meghaladó nehéz-tehergépjárművek és csuklós szerelvények, valamint a 7,5 tonnát meghaladó pótkocsis szerelvényeknek közlekedését tiltja. A korlátozások az A12-es Inntal- , az A13-as Brenner-, valamint az A14-es Reheintal/Walgau-autópályák szakaszait érintik. Bár a Nagypéntek Ausztriában nem ünnep, azonban a Lüeg-híd felújítása miatt a Húsvét előtti napokon is korlátozások lesznek!
Az Európai Munkaügyi Hatóság (ELA) az IRU-val együttműködve 2025 tavaszán három webináriumból álló sorozatot szervez a kiküldött járművezetők javadalmazásáról.
A szlovák rendőrség részbeni felmentést ad a nehéz-tehergépjárművek közlekedési korlátozása alól a soron következő ünnepen, 2025. április 18-án (Nagypénteken). A szlovák autópályákon és elsőrendű utakon ezen a napon szabadon közlekedhetnek azok a 7,5 tonna feletti tehergépjárművek, amelyek nemzetközi fuvart teljesítve szlovákiai célforgalomban (szlovák lerakóhelyre) igyekeznek. Mint korábban ismertettük, más ünnepek idején is alkalmaztak már ugyanilyen mentességet.
Az MKFE állásfoglalást kért » az Építési és Közlekedési Minisztérium Közúti Gépjármű-közlekedési Hatósági Főosztályától a tachográfcsere-kötelezettséggel kapcsolatos információk írásos megerősítése céljából. Ebben a belföldi mentesség mellett tisztázást várunk a szaktárcától, hogy mentesülnek-e azok a járművek, amelyek más uniós országot nem érintve magyar-ukrán, magyar-szerb relációban végeznek fuvarfeladatokat.
A korábbi évek gyakorlatának megfelelően Belorusszia és Oroszország idén, 2025 tavaszán is tengelyterhelési korlátozásokat vezet be, melyek alapján bizonyos körzetekben és útszakaszokon nem engedélyezik a megadottnál súlyosabb tengelyterhelésű tehergépjárművek közlekedését. A korlátozások jellemzően márciusra és áprilisra vonatkoznak, de országonként és régiónként eltérőek lehetnek.