Az Európa útjain felmerülő útdíj- és üzemanyagköltségei után a DKV Mobility segítségével könnyedén intézheti az áfa-visszaigénylést. Automatikusan kiszámított összegek, gördülékeny adminisztráció, kétheti számlázás.
Az Európa útjain felmerülő útdíj- és üzemanyagköltségei után a DKV Mobility segítségével könnyedén intézheti az áfa-visszaigénylést. Automatikusan kiszámított összegek, gördülékeny adminisztráció, kétheti számlázás.
Georgia (Grúzia) 2025 nyarától szigorítja a területén mozgó személyek és áruk ellenőrzését. A már kihirdetett jogszabály 2025. július 1-jétől lép életbe.
Ahogyan korábban már előre jeleztük: a tervek szerint 2025. július 1-jétől Szlovákiában a megtett úttal arányos díjaknál bevezetik a külsőköltségdíjat. Az erről szóló rendeletet a szlovák kormányzat jóváhagyta, a MYTO útdíjszolgáltató immár honlapján is közzétette. A díjtételek egyes esetekben akár duplázódhatnak, de átlagosan 40-50%-os díjemelkedéssel kell számolni 2025 közepétől.
Azon országok állampolgárainak, akiknek vízummentességről szóló megállapodásuk van az Orosz Föderációval, 2025. június 30-ától kezdve regisztrációs kötelezettségük lesz. Az intézkedés célja, hogy a külföldi állampolgárokat és a hontalanokat (vagyis állampolgársággal nem rendelkezőket) hatékonyabban ki tudják szűrni az orosz hatóságok az országba történő belépéskor.
Az idei év Úrnapja, vagyis 2025. június 19. (csütörtök) Lengyelországban, Ausztriában, valamint Németország katolikus tartományaiban (Baden-Württemberg, Bajorország, Hessen, Észak-Rajna-Vesztfália, Rajna-vidék-Pfalz, Saar-vidék) is munkaszüneti nap, ebből kifolyólag az említett területeken kamionstopra kell számítani. Alább a többi érintett országra vonatkozóan is közöljük a közlekedési tilalmakra vonatkozó tudnivalókat.
Teljes és részleges lezárások is lesznek 2025 nyarán és őszén a francia-olasz határon lévő két legforgalmasabb alpesi alagútban, a Mont Blanc-, valamint a Fréjus-alagútban. Az alábbiakban részletes bontásban közöljük mindkét alagút esetében, mikor lehet teljes lezárásokra és mikor váltakozó irányú forgalomeresztésre számítani.
Szlovénia is csatlakozni fog az Európai Unió azon környezetvédelmi irányelvéhez, amely a gépjárműveket CO₂-kibocsátásuk alapján osztályozza. Ennek értelmében 2025. november 1-jétől a korábbi paraméterek (megtett távolság, megengedett legnagyobb össztömeg, emissziós besorolás) mellett az útdíj számításakor a szlovén útdíjkezelő a gépjármű CO₂-kibocsátását is figyelembe fogja venni. Új díjtáblázatot a szlovén útdíjszolgáltató még nem közölt.
A CO₂-kibocsátási osztályok bevezetésekor Ausztriában, Németországban és Csehországban a 2019. július 1. előtt forgalomba helyezett járművek automatikusan az 1-es CO₂-kibocsátási osztályba kerülnek. Az e dátumot követően forgalomba helyezett járművek esetében merült fel, hogy kedvezőbb CO₂-osztályba kerülhetnek a kibocsátási adatok alapján, amely a jármű gyártó által biztosított COC, CIF dokumentumok tartalmaznak. Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 1999/62/EK irányelve alapján az útdíjban a járművek CO₂-besorolását felül kell vizsgálni, amit az első forgalomba helyezéstől számított hatodik évben kell megtenni.
Az International Transport Forum (ITF) 2025 júniusára ismét online tájékoztatókat hirdetett meg a fuvarozók részére a CEMT-engedélyek digitális átállásával kapcsolatban. A tervek szerint 2026-ban élesedni fog az az informatikai fejlesztés, melynek révén a jelenleg papíralapú CEMT-engedély teljesen elektronikussá válna. Az ITF tervez még ősszel további online előadásokat tartani a felület használatáról.
Németország feloldotta azokat a korlátozó intézkedéseket, melyeket még 2025 januárjában vezetett be — tudósított 2025. június 16-án a fuvarozók világszervezete. A német korlátozásokat akkor foganatosították, miután Brandenburg tartományban ragadós száj- és körömfájással kapcsolatos esetet tártak fel.