Brit minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2024-26)
A korábbi gyakorlatnak megfelelően továbbra sincs külön bértáblázat a közúti árufuvarozókra, ezért az Egyesült Királyságban meghirdetett általános minimálbér az irányadó.
A korábbi gyakorlatnak megfelelően továbbra sincs külön bértáblázat a közúti árufuvarozókra, ezért az Egyesült Királyságban meghirdetett általános minimálbér az irányadó.
Lengyelországban kihirdették a 2026. január 1-jétől alkalmazandó útdíjakat. A díjváltozás eltérő mértékű, de az autópálya kilométerenkénti díja a legalább EURO V-ös tehergépjárműveknél 5%-al fog emelkedni a 2025-ös szinthez képest. A most bejelentett indexálás ellenére további díjemelkedésre kell számítani, amit a lengyel kormány február 1-jével tervez bevezetni.
Ezen az oldalon közöljük az egyes európai országokból érkező, 2026-os útdíjfizetéssel kapcsolatos híreket, a 2026-ra irányadó díjváltozásokat és tarifatáblázatokat. Hírfolyamunk folyamatosan bővül annak tükrében, amint egy-egy külföldi ország nyilvánosságra hozza az új útdíjtarifáit.
Az ITF (International Transport Forum) korábbi döntésének okán 2026. január 1-jével a CEMT-engedélyek digitálissá válnak. Többek között megszűnik a papíralapú CEMT-napló, a fuvarfeladatokat a jövőben elektronikusan kell majd berögzíteni. Az év elején több ízben tartottak webináriumot, ahol a 2026-ra élesedő digitális felületet mutatták be az érdeklődők számára. Most azonban megnyílt a lehetőség arra, hogy a fuvarozók a gyakorlatban teszteljék a felületet annak érdekében, hogy az éles felületet már magabiztosan tudják majd kezelni.
Több mint száz napig tartó nagyjavítás után 2025. december 12-én megnyitották a közúti forgalom előtt az olasz-francia határ alatt húzódó Mont Blanc-alagutat!
A szövetségi kormány benyújtotta a 2026-os útdíjakról szóló törvénymódosítási javaslatát. Az előzetes tervekkel ellentétben a szövetségi kormány az infrastruktúra díjat változatlanul hagyná, de a CO2-kibocsátásból eredő költségek díjtételein emelnének. A javaslat szerint az 5-ös CO2 osztály díjmentessége megmaradna, vagyis ebben a kategóriában díjváltozásra nem kellene számítani 2026. január 1-jével.
Csehországban már a nyáron folyamán elfogadták a 2026-os útdíjakat. A kihirdetett rendelet alapján a díjváltozás kategóriánként eltérően alakul, mert a tehergépjárműveknél mind az autópálya és főút, míg az autóbuszoknál csak a főúti díjak fognak módosulni. A díjmértékek sem egységesen fognak változni. A 2026-os útdíjtáblázatokat az útdíjszolgáltató 2025. november 7-én tette közzé honlapján. A november végi legfrissebb híradások szerint 2026-tól mintegy 50 kilométerrel bővül a díjköteles úthálózat Csehországban.
Ismét csak Vallóniában lesz útdíjváltozás január 1-jével. Az útdíjszolgáltató tájékoztatása szerint 2026. január 1-jével átlagosan 1,91%-kal fogják emelni a díjakat Vallóniában. Változatlan marad azonban a Flandriában és Brüsszelben 2025. július 1. óta irányadó útdíj.
2026-ra vonatkozóan Csehországban 7,7%-os minimálbér-emelésről született megállapodás. A minimálbér havi összege 22.400 cseh koronára változik 2026. január 1-jétől.
A szlovák kabinet 2026. január 1-jével egységesen 99 EUR havi bruttó minimálbér-emelést irányozott elő.



















