
Szlovákiai minimálbérek hivatásos gépjárművezetőkre (2024)
Szlovákiában a fuvarozásban dolgozó gépjárművezetőkre nincs hatályban kollektív szerződés, ezért 2024-ben is a jogszabállyal kihirdetett általános minimálbéreket kell alapul venni.
Szlovákiában a fuvarozásban dolgozó gépjárművezetőkre nincs hatályban kollektív szerződés, ezért 2024-ben is a jogszabállyal kihirdetett általános minimálbéreket kell alapul venni.
2024. január 20-21-én éjjel (szombatról vasárnapra virradó éjszaka) biztonsági gyakorlatot tartanak a La Manche alatt átvezető vasúti alagútban, ezért a kamionszállító tehervonatok ezen az éjszakán nem közlekednek.
Az Európai Munkaügyi Hatóság (ELA) és a Közúti Ellenőrző Hatóságok Szövetsége (CORTE) 2024-ben online workshopokat tartanak Európa egyes régióinak címezve. 2024. február 8-án elsőként kerül sor a visegrádi országok régiójára, így Magyarországra. Az online tájékoztató a mobilitási csomag szociális szabályairól szól, különös tekintettel a közúti ellenőrzési vonatkozásokra.
2024. január 10. óta Romániában is fuvarozói és gazdademonstrációk folynak. A tüntetők a magas biztosítási díjak és az üzemanyagár-emelkedések ellen tiltakoznak. Az országos közúthálózaton konvojok akadályozzák az előrehaladást.
A lengyel fuvarozók 2024. január 16-án felfüggesztették a 71 napja tartó tiltakozó akciójukat az ukrajnai határszakaszon fekvő Dorohusk, Hrebenne és Korczowa átkelőknél, miután a demonstráció szervezői megállapodást írtak alá Dariusz Klimczak infrastruktúráért felelős miniszterrel. A fuvarozók a szaktárcával közösen felülvizsgálják az ukrán-lengyel fuvarozási kérdéseket, majd megoldási javaslatokat dolgoznak ki. A kölcsönös megegyezés reményében bejelentették, hogy tiltakozásaikat 2024. március 1-jéig szüneteltetik.
Az Osztrák Gazdasági Kamara (WKO) kihirdette a 2024-re vonatkozó árufuvarozói és személyszállítói minimálbéreket, és megjelent a friss kollektív szerződés is.
2024. január 1-jétől léptek életbe Litvániában az úthasználati díjak tavaly nyáron elfogadott változásai. Az új útdíj a korábbiakhoz hasonlóan a személyszállító járművekre (M2 és M3 kategória) és a tehergépjárművekre (N1, N2, N3 kategória) vonatkozik a forgalmi engedély alapján. A környezetvédelmi kategóriákat azonban megbontották. 2015 óta a díjtáblázat változatlan volt.
A norvég közlekedési minisztérium hivatalos írásbeli tájékoztatása szerint 2024. január 1-jén új szabályokat vezettek be a kabotázs ellenőrzésére a személyszállításban.
Új fejlemény az oroszországi határhelyzet vonatkozásában, hogy TIR okmánnyal kísért áruval a magyar (vagy EU-s) állampolgárságú gépkocsivezető által vezetett kamionok a lett-orosz határon csak egy átkelőn léphetnek át Oroszországba!
Átépítési munkálatok miatt 2024. február 1-jétől Oroszorgszág bezárja a Narva (EST) – Ivangorod (RUS) határátkelőt, ezért az áruszállító járműveknek kerülniük kell.