Napok óta lángol az erdő a cseh-német határon, emiatt a hatóságok kénytelenek voltak lezárni a Hrensko – Rathmannsdorf közötti határátkelőt — értesültünk 2022. július 27-i híradásokból.
Napok óta lángol az erdő a cseh-német határon, emiatt a hatóságok kénytelenek voltak lezárni a Hrensko – Rathmannsdorf közötti határátkelőt — értesültünk 2022. július 27-i híradásokból.
2022. július 27-én gazdatüntetések kezdődtek Hollandiában. Az elégedetlenkedők szerda délelőtt több autópálya-szakaszt is birtokba vettek, ahol az úttesten szalmabálákat gyújtottak meg, valamint trágyát és különféle mezőgazdasági hulladékokat halmoztak fel.
2022. július 22-én Horvátország, Szlovénia, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Lengyelország és Olaszország egy részén vörös, vagyis legmagasabb fokozatú hőségriasztást adtak ki, miközben Magyarországon meghosszabbították a korábbi harmadfokú hőségriasztást. Hasznos segítség a fuvarszervezőknek, diszpécsereknek és a gépjárművezetőknek az IRU Transpark, mely egész Európára kiterjedő, internetes alapú busz- és kamionparkolóhely-kereső alkalmazás.
A rendkívüli hőség miatt a szlovákiai országos rendőr-főkapitány feloldotta a kamionstopot az előttünk álló, 2022. július 23-24-i hétvégére.
NE INDÍTSANAK EL JÁRMŰVET UKRAJNÁBA! Oroszország 2022. február 24-én hajnalban megtámadta Ukrajnát. Azóta a keletre irányuló fuvarozási viszonylatokban jelentős változás következett be. Oroszország északi kerülővel Észtország, Lettország és Litvánia felől közelíthető meg, illetve átrakodással vagy átakasztással Belorusszia felé. A kaukázusi régió déli irányból (Bulgária, Törökország) felé érhető el. Elindulás előtt minden esetben előzetesen tájékozódjanak a hazai és az ukrán hírportálokon is az aktuális orosz-ukrán helyzetről, mert a harci cselekmények miatt változhatnak az ukrán szabályok, továbbá a fuvarok teljesíthetőségét befolyásolhatják az Oroszországgal szemben bevezetett nemzetközi szankciók is.
Tagjaink kérése alapján levélben fordultunk az ukrán társegyesületünkhöz, hogy tájékoztatást kérjünk a magyar fuvarozó vállalkozások működését hátráltató ukrajnai intézkedésekről, valamint azok hátteréről. Az elmúlt időszak tapasztalatai ugyanis azt mutatják, hogy miközben az ukrán fuvarozók részére számost könnyítést vezetett be Magyarország, és rövidesen egységesen az Európai Unió is, addig a magyar vállalkozások egyre nehezebben, vagy szinte egyáltalán nem jutnak hozzá a kétoldalú fuvarfeladatokhoz sem.
A norvég szabályozás alapján a 3,5 tonna feletti járművekkel dolgozó gépjárművezetők esetében merülhet fel a helyi minimálbérfizetési kötelezettség. A követelmény a saját áru szállítására nem terjed ki.
Magyar nyelvű kapcsolattartó, kedvezményes óradíj és gyors, profi munkavégzés — ezt nyújtja együttműködő partnerünk, a Trelo. Európai műhelyeiben számos javítási munkálatban tudnak segíteni. MKFE-tagoknak pedig kedvezmény jár az alkatrészek árából!
Együttműködő partnerünk, a Trelo Európa-szerte biztosít gyors, precíz munkát szervizszolgáltatásaival. Igazán kedvező áron keresheti fel általunk a Trelo-t, a cég magyar nyelvű kapcsolattartóval rövid időn belül kínál megoldást a műszaki hibákra!
Az ukrán-orosz háború következtében 25 millió tonna mezőgazdasági termék rekedt ukrajnai raktárakban, melyek arra várnak, hogy elszállítsák őket az országból még azelőtt, hogy az idei betakarítás igazán beindulna. A főként búzából, kukoricából és étolajból álló készletek megmozgatásához hamarosan új, internetes partnerkereső felület nyílik, ahol nemzetközi szintű exportőrök, importőrök, kereskedők, logisztikai szolgáltatók, valamint vasúti belvízi és közúti fuvarozók találhatnak egymásra.