A MOL 2020. június 26-án (pénteken) 00:00 órától literenként bruttó 5 Ft-tal emelte a gázolaj kártyás listaárát. A benzin ugyancsak bruttó 5 forinttal drágult.
A MOL 2020. június 26-án (pénteken) 00:00 órától literenként bruttó 5 Ft-tal emelte a gázolaj kártyás listaárát. A benzin ugyancsak bruttó 5 forinttal drágult.
Kedvezően érinti a nagy járművek üzembentartóit a 2020. július 1-jétől életbe lépő adószint-változás: 2020 harmadik negyedévében ugyanis nemcsak a gázolaj jövedéki adója, hanem (azzal párhuzamosan) a kereskedelmi gázolajként tankolt, visszaigényelhető jövedéki adótartam is emelkedik. Ezáltal a júliusi, augusztusi és szeptemberi üzemanyag-vételezések után 13 forint 50 fillérre nő a visszaigényelhető adómérték a korábbi 3,50 helyett. Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmet arra, hogy a fuvarmegbízásokkal kapcsolatos díjaknál vegyék figyelembe a fenti változást, és az ajánlataikat ennek megfelelően, a vállalkozás számára legoptimálisabb módon alakítsák.
A „kata” adónembe tartozó vállalkozásoknál 2021-től hárommillió forint feletti számlák esetén (ha ugyanaz a számlák kibocsátója), 40 %-os adót kell majd fizetni a hárommillió forint feletti részre — hangzott el Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter 2020. június 25-i sajtótájékoztatóján.
Előrejelzések szerint 2020. június 26-án (pénteken) 00:00 órától tovább emelkednek az üzemanyagárak Magyarországon: a gázolaj és a benzin ára literenként egyaránt bruttó 5 - 5 forinttal lesz magasabb — értesültünk piaci forrásokból.
A 261/2011. korm. rendelet 4/A. §-a engedélyellenőrzési (CEMT- és bilaterális engedély) kötelezettséget támaszt a magyarországi fel- és lerakóhelyekkel szemben. Az alábbi leírások ennek teljesítéséhez nyújtanak segítséget, az engedélykötelezettség-kereső használatával pedig konkrét fuvarfeladatra vonatkozóan szerezhet információt arról, hogy a magyarországi le- vagy felrakodásra érkező külföldi fuvarozónak milyen engedéllyel kell rendelkeznie, továbbá, hogy a magyarországi fel- vagy lerakóhelynek a vizsgált fuvarfeladathoz kapcsolódóan kell-e kötelezően teljesítenie a jogszabályban meghatározott engedélyellenőrzést, -kezelést, -dokumentálást. Az engedélykötelezettség-kereső három adat – milyen honosságú jármű, honnan, hova szállít – kötelező kiválasztása után egyértelműen meghatározza, hogy milyen engedély(eke)t lehet az adott fuvarfeladatra felhasználni. Ahol több lehetőség kínálkozik – mert használható CEMT-engedély és bilaterális engedély is –, ott mindkettő elfogadható, ezek közül az egyiket mindenképpen be kell mutatnia a külföldi fuvarozónak a rakodás helyszínén. Ahol csak az egyik vagy csak a másik engedély használható, ott kizárólag a jelzett engedéllyel teljesíthető a fuvarfeladat. Amennyiben nem használható sem CEMT-engedély, sem bilaterális engedély, vagyis a fuvarfeladatot jogszerűen nem teljesítheti a fuvarozó, ott ezt a segédlet rövid magyarázattal indokolja. Mivel a tárgyalt jogszabályi kötelezettség a magyarországi rakodásokra vonatkozik, a kereső csak olyan a relációkat tartalmaz, amelyekben történik magyarországi rakodás (pl. Magyarország – Oroszország). Azokat a relációkat a táblázat nem tartalmazza, amelyekben a külföldi fuvarozó tranzitálás céljából halad keresztül Magyarországon (pl. Románia – Németország).
A következő, vagyis a konzultációs szakaszába lépett a budapesti városvezetés „LIFE IP HungAIRy” névre keresztelt projektje, melynek célja egy lekérdezhető adatbázisból és online foglaltságjelző térképből álló rendszer megalkotása, mely nemcsak a főváros területén bonyolódó áruszállítás ütemezését tenné könnyebbé, hanem Budapest környezeti terhelését is csökkentené. A szervezők ezúttal személyes tájékoztatóra várják a fuvarozókat és szállítmányozókat, hogy velük közösen tudják kialakítani a készülő áruszállítási gyakorlat budapesti modelljét.
Egységesen 50 km/h legyen-e a megengedett legnagyobb sebesség a fővárosban? Lezárják-e véglegesen a Lánchidat a gépjárműforgalom elől? A lakosság vagy a turisták érdekei az előbbrevalók? Folytatódjék-e a kerékpáros forgalom előnyben részesítése a gépjárművekkel szemben? — Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre vár választ rövid, online kérdőívében a Magyar Autóklub.
A MOL 2020. június 24-én (szerdán) 00:00 órától literenként bruttó 6 Ft-tal emelte a gázolaj kártyás listaárát. A benzin bruttó 8 forinttal drágult.
2020. július 1-jétől Lengyelországban a használatarányos útdíjszámítás fedélzeti eszközének új generációja lép piacra. A készülék modernebb és kisebb is a régebbi társánál, azonban a régi változatlanul használható a járművekben, azt lecserélni nem kell.
A veszélyhelyzet megszűnésével kapcsolatban meghosszabbodtak egyes közlekedési képzésekkel összefüggő határidők.
Az utak aszfaltburkolatának védelme érdekében 2020. nyarától a különösen forró napokon már nemcsak a megszokott országos teherforgalmi korlátozás lesz érvényben Ukrajnában, hanem a városokba való behajtást is megtiltják.
Előrejelzések szerint 2020. június 24-én (szerdán) 00:00 órától tovább emelkednek az üzemanyagárak: a gázolaj ára literenként bruttó 6 forinttal lesz magasabb, a benzinért bruttó 8 forinttal kell majd többet fizetni a hazai kutakon — értesültünk piaci forrásokból.
A Nemztei Adó- és Vámhivatal 2020/ III. negyedévre a magasabb üzemanyag adómértéket fogja alkalmazni, mivel a Brent napi jegyzési adatai alapján a kőolaj hordónkénti átlagos ára 29,928 USD volt a jövedéki adóról szóló 2016. évi LXVIII. törvényben meghatározott II. negyedéves időszakban.
A koronavírus-járvány okozta válsághatásra való tekintettel a kormány elengedi a 2020-ra vonatkozó piacfelügyeleti díj megfizetését azoknak, akiknek a múlt év utolsó napján számított üzemmérete nem haladta meg az öt engedélyköteles autóbuszt. Az ennél nagyobb vállalkozások a szokásoshoz képest négy hónap haladékot kapnak: nekik 2020. november 30-ig kell megfizetniük a díjat.
Hazánk területén 2020. június 18-án (csütörtökön) 00:00 órakor véget ért a veszélyhelyzet, melyet a magyar kormány a koronavírus-járványra való tekintettel még március 11-én rendelt el. A veszélyhelyzeti állapotot járványügyi készültségi időszak váltja fel. Ez a változás sok olyan módosulást eredményezett a hazai jogrendben, mely a közlekedést, a személyek mozgását és a fuvarozói szektort is érinti.
A folyamatos áruellátás érdekében a nehéz tehergépkocsik 2020. március 12. óta hétvégi korlátozás nélkül közlekedhettek a hazai utakon. Az intézkedés fenntartása a járvány terjedésének lassulásával, a védekezés második szakaszában már nem indokolt. A veszélyhelyzet megszűnése után, elegendő felkészülési időt biztosítva a június 27-i hétvégétől ismét a kamionstop általános szabályait kell alkalmazni.
A MOL 2020. június 19-én (pénteken) 00:00 órától literenként bruttó 2 Ft-tal emelte a gázolaj kártyás listaárát. A benzin bruttó 3 forinttal drágult.
Hazánk területén 2020. június 18-án (csütörtökön) 00:00 órakor véget ért a veszélyhelyzet, melyet a magyar kormány a koronavírus-járványra való tekintettel még március 11-én rendelt el. A veszélyhelyzeti állapotot járványügyi készültségi időszak váltja fel, melynek már első napján könnyebbé vált a személyek mozgása a magyar határátkelőhelyeken. A szomszédos országok közül egyedül már csak Ukrajna vonatkozásában állnak fent beutazási korlátozások a személyforgalomban.
Előrejelzések szerint 2020. június 19-én (pénteken) 00:00 órától tovább emelkednek az üzemanyagárak: a gázolaj ára literenként bruttó 2 forinttal lesz magasabb, a benzinért bruttó 3 forinttal kell majd többet fizetni a hazai kutakon — értesültünk piaci forrásokból.
2020. június 17-én (szerdán) 00:00 órától személyforgalomban karantén-kötelezettség nélkül léphetnek magyar állampolgárok Románia területére, és a román állampolgárok is szabadon jöhetnek Magyarországra. Ezzel nyolcra bővült azon országok köre, melyekkel hazánk a személyforgalmat illetően kölcsönös megállapodást kötött.