Ma Bonifác napja van.

Hírek

Szoros együttműködésre kéri a logisztikai ágazat szereplőit az MKFE és a NiT Hungary

Levélben hívta fel a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT), a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE), a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a Magyar Szállítmányozók Szövetsége (MSzSz) elnökeinek figyelmét az MKFE és a NiT Hungary Schanda Tamás miniszterhelyettes közleményére, amely patrióta gazdaságpolitikát és a hazai piaci szereplők összefogását, együttműködését szorgalmazza.

Együtt a magyar fuvarozókért – patrióta gazdaságpolitikára és hatékony ellenőrzésre  van szükség!

A COVID-19 járvány a magyar gazdaság minden szereplőjét sújtja, a negatív hatások azonban egyes ágazatokban – például a közúti személyszállításban és árufuvarozásban – hatványozottan jelentek meg az elmúlt hetekben. A hazai közúti logisztikai ágazat védelme kiemelt nemzetgazdasági érdek, ahogy erre Schanda Tamás az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti és stratégiai államtitkára is felhívta a figyelmet, arra kérve az árukibocsátókat, hogy megbízásaiknál a magyar fuvarozó cégeket preferálják. Kérjük, Ön is segítse ezt a folyamatot, és jelezze felénk, ha azt tapasztalja, hogy valamely fel- és lerakóhelyen igazolhatóan erősödött az utóbbi napokban, hetekben a külföldi fuvarozók és járműveik jelenléte.

Schanda Tamás: aki teheti, magyar fuvarozó céget válasszon az áruja szállíttatásához!

„Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot az egyes ágazatok képviselőivel, így a közúti szállítás helyzetéről napi szinten kapjuk a friss információkat” – reagált tegnap közleményében Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti és stratégiai államtitkára az érdekképviseletek csütörtökön megküldött levelére. A miniszterhelyettes arról is beszámolt, hogy a magyar szállító cégek pozícióinak megerősítése érdekében megtehető lépésekről a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete vezetőivel is éppen egyeztetéseket folytat a szaktárca. Schanda Tamás hozzátette: az áruszállítással foglalkozó cégek és a munkatársaik teszik lehetővé azt, hogy a magyar emberek hozzájussanak az üzletekben azokhoz a termékekhez, amelyeket meg szeretnének vásárolni – ezért köszönet illeti a szektor dolgozóit, vállalkozóit.

Kamionstop, valamint vezetési és pihenőidők szabályai április 16-i frissítéssel

A koronavírus-járvány terjedésének és intenzitásának változása miatt április 15-16-án sok ország esetében történt olyan változás, mely a közúti árufuvarozást is érinti. A legtöbb állam meghosszabbította az eddig is érvényben lévő intézkedéseket, míg mások módosítottak a kamionstop rendjén vagy a vezetési és pihenőidők könnyített ütemezésén.

Ignácz József Péter: összefogás és piacvédelem kell az alágazat megvédéséhez (interjú a Trend FM-ben)

Csak összefogással, a kormányzat támogatásával lehet megvédeni a magyar közúti logisztikai fuvarozó vállalkozásokat a járványhelyzet okozta súlyos gazdasági következmények káros hatásaitól –  szögezte le Ignácz József Péter a Trend FM-nek adott interjúban. Az MKFE elnöke rámutatott: soha nem volt akkora szükség a hazai piac védelmére mint most, ezért az előzetes elektronikus regisztrációs rendszer (e-reg) azonnali tesztelése majd gyors beélesítése nem várhat tovább.

A társadalmi felelősségvállalás és a szolidaritás fontosságára hívják fel a figyelmet az érdekképviseletek

„Az új koronavírus-járvány gazdasági hatásainak mérséklésének több, a kormányzat konkrét gazdaságélénkítő intézkedésein túlmutató eszköze is lehet. Ilyen üdvözlendő kezdeményezés Dr. Nagy István agrárminiszter úr nyílt levele, amelyben – a magyar agrárium és az élelmiszergazdaság védelme érdekében – a közös társadalmi felelősségvállalás fontosságára hívja fel a figyelmet” – áll az MKFE és a NiT Hungary közös levelében, amelyet Schanda Tamás miniszterhelyettesnek (ITM) küldtek meg. Az érdekképviseletek arra kérik az ITM-et, hogy hivatalosan is kérje fel az árukibocsátó cégeket arra, hogy preferálják megbízásaik során a magyar székhelyű fuvarozó vállalkozásokat.

Videó a hazai buszos szakma jövőjéért

Tavaly ilyenkor turistaáradat hömpölygött az utcákon, most csak üres szellemvárosokat lehet látni. Turisták nélkül, diákok nélkül, látogatók nélkül… és turistabuszok nélkül… melyek a forgalomból kivonva, telephelyükön várják a bizonytalan jövőt.

Lassabb az átjutás Csehország határain

2020. április 15-i értesülésünk szerint Csehországban elrendelték minden cseh ki-, és belépő állampolgár regisztrációját a határellenőrzési pontokon. Mivel a rendőrségnek regisztrálnia kell a cseh állampolgárokat, és be kell olvasniuk az úti okmányokat, a várakozási idők hosszabbak lettek, és torlódások alakultak ki.

Petíció a közúti áruszállítás kormányzati támogatásáért - kérjük, Ön is írja alá!

Közúti áruszállítás támogatása: egyetértek az MKFE és a NiT Hungary közös szakmai javaslatcsomagjával, kérem a magyar Kormányt, hogy a javasolt intézkedések megvalósításával támogassa a vállalkozások működését, piacon maradását! Az érdekképviseletek közös petíciója a közúti árufuvarozási vállalkozások kormányzati támogatása érdekében. Kérjük, Ön is csatlakozzon az aláírókhoz!

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.