Itt találja meg a HU-GO használatarányos díjrendszerben közlekedő buszok és 3,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek bírságtételeit, valamint a matricás rendszerben közlekedő kistehergépjárművek és személygépkocsik pótdíj-tábláit.
Bővebben
Itt azokat a jogszabályokat tekintheti meg, melyek a magyarországi útdíjfizetéssel kapcsolatosak.
Bővebben
2019. február 5-én 14 órakor került megrendezésre a két szervezet közös személyszállítási munkabizottsági ülése. A megnyitón Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára kiemelte, hogy az érdekképviseletek eddigi története folyamán még soha nem fordult elő, hogy ennyire összefogtak volna, s az is újdonság, hogy közös és nyílt munkabizottsági ülést tartanak. Ezt a tényt mindkét érdekképviselet Tanács Elnöke megerősítette és üdvözölte. A szakmai rendezvényen részt vett az MKFE főtitkára, Karmos Gábor is.
Bővebben

Honlapunkon megújult a kereskedelmi gázolaj jövedéki adójának visszaigényléséről szóló menüpont, mely évek óta hasznos támasza a visszatérítésért folyamodó vállalkozásoknak ill. azok könyvelőinek. A frissítésre azért volt szükség, mert a keretjogszabályok megváltoztak, és a NAV ügyviteli rendszere is jelentős fejlesztésen ment keresztül; így a bevallás immáron teljesen elektronikusan intézhető. A „Kereskedelmi gázolaj kisokos” lépésről lépésre vezeti végig a fuvarozót az ügyintézés menetében.
Bővebben

Az MKFE és a szakmai érdekképviseletek 2019-re is aláírták az Artisjus-szal azt a megállapodást, amelynek eredményeképpen az autóbuszos személyszállító tagjaink kedvezményes, éves átalánydíjat fizethetnek a jogdíjköteles zeneszolgáltatás igénybevételéért. A csökkentett ár azonban nem automatikusan jár: a buszos vállalkozóknak minden évben bejelentési kötelezettségük van, ezt egy egyszerű nyomtatványon tudják megtenni a szerzői jogvédő irodánál. Menetrend szerinti buszok esetében nem áll fenn semmilyen jogdíjfizetési kötelezettség.
Bővebben

A jövőben nem bírságolhatják a magyar hatóságok azokat, akik Németországból behozott ideiglenes, sárga rendszámmal Magyarországon közlekednek — foglalt állást az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala. A közlemény hozzáteszi: az országos rendőrfőkapitány egyetért az ombudsman felkérésével.
Bővebben
A Versenyképesség 2.0 csomag újabb tárgyalása zajlott ma le az érdekképviseletek és a hatóságok között. Ezúttal a pályaalkalmassági vizsgálatokat végző Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) vezetői fogadták az MKFE, a NiT és a FUVOSZ képviselőit. A vizsgaközpont elfogadta és támogatja az MKFE javaslatát, amely legfeljebb 14 napra csökkentené a PÁV-vizsgálatokat megelőző várakozási időt, továbbá jelezték, hogy a jövőben a szakvélemények kiadása is azonnal megtörténhet, amennyiben a vizsgaeredmény egyértelműen megállapítható.
Bővebben
A Versenyképesség 2.0 csomag újabb tárgyalása zajlott ma le az érdekképviseletek és a hatóságok között. Ezúttal a pályaalkalmassági vizsgálatokat végző Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) vezetői fogadták az MKFE, a NiT és a FUVOSZ képviselőit. A vizsgaközpont elfogadta és támogatja az MKFE javaslatát, amely legfeljebb 14 napra csökkentené a PÁV-vizsgálatokat megelőző várakozási időt, továbbá jelezték, hogy a jövőben a szakvélemények kiadása is azonnal megtörténhet, amennyiben a vizsgaeredmény egyértelműen megállapítható.
Bővebben
A február 4-i sűrű havazás miatt még mindig közlekedési fennakadások és torlódások vannak Németország déli részén. Bajorországban 30 cm hó hullott hétfőn. A sok baleset miatt több kilométeres dugók alakultak ki München környékén.
Bővebben
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete a 2025. június 14-i küldöttgyűlésén az alábbiak szerint határozott az MKFE új Etikai Kódexének elfogadásáról, továbbá arról, hogy az MKFE az új Etikai Kódexének hatályba lépésével egyidejűleg kilép a 2004. június 15-én aláírt Közös Szakmai Etikai Kódex hatálya alól. Az Etikai Kódex 2025. június 15. napjától hatályos.
Bővebben