Ma Elek, Endre napja van.

Hírek

A német társegyesületünktől, a BGL-től érkezett tájékoztatása szerint az olasz SISTRI hulladékszállítási nyomkövető rendszer megszűnését tervezik 2018 végétől. A BGL a tájékoztatást informális csatornákból, az olasz Környezetvédelmi Minisztérium egy magas rangú hivatalnokától kapta, és hangsúlyozza, hogy jelenleg még nincs hivatalos bejelentés az olasz hatóságok részéről a SISTRI jövőjéről.

Több milliárd forint kárt okozó csalássorozatot derített föl a NAV – adta hírül az MTI. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) segítségével göngyölítette fel a bűnszövetkezetként működő, több fuvarozó vállalkozást irányító csoport tevékenységét.


 

A NAV bűnügyi főigazgató-helyettese, Zámbó Péter egy csütörtöki sajtótájékoztatón számolt be az esetről. Az eredményhez hozzájárult, hogy a NÚSZ Zrt. az adóhatóságnak részletesen elemzett és rendszerezett adatbázisokat küldött, ezekből pedig olyan eseményekre figyeltek föl a NAV-osok, amelyeket egymástól függetlennek látszó cégek követtek el, ám valójában egy bűnszervezethez köthetők. Tehergépjárműveiket az adatok alapján sikerült telephelyekhez kötni, majd ezeken keresztül eljutni az elkövetőkhöz.

Az elkövetők látszólag szabályosan működtek, legális árut szállítottak fuvarozási szerződéssel, de nem fizették a közterheket és az útdíjat, így csaknem 20 százalékkal olcsóbban tudtak fuvarozni.

A 2016-tól 2018-ig be nem fizetett útdíjak utáni bírság eléri a 3,5 milliárd forintot, ennek behajtását a vagyontalan cégek közbeiktatásával lehetetlenítették el. Emellett 129 millió forint áfát, társasági adót és foglalkoztatáshoz kapcsolódó járulékot sem fizettek be. A 6 hónapos felderítést követően tárgyi és okirati bizonyítékokat foglaltak le, 5 gyanúsítottat hallgattak ki, 16 helyen tartottak házkutatást, megtalálták a bűnszervezet teljes könyvelését és elektronikus levelezését, továbbá lefoglaltak 132 tehergépjárművet, 12 luxusautót és jelentős összegű készpénzt, magyarországi és szlovákiai bankszámlákat zároltak, így a zár alá vett vagyon értéke eléri a félmilliárd forintot.

A bíróság két gyanúsítottat házi őrizetbe helyezett, az adóhatóság pedig folytatja a zár alá vehető vagyonelemek felkutatását. Az elkövetők bűnszervezetben, különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás gyanúja miatt akár 20 évig terjedő szabadságvesztésre is számíthatnak.             Zámbó Péter közölte egyúttal, a szállítmányozás a szervezett bűnözés elleni küzdelem új célpontja, ehhez hasonlóan pedig új területekre terjesztik ki az ellenőrzést.

Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója példaértékűnek nevezte a két szervezet együttműködését és a kapcsolatok bővítését ígérte. Hozzátette egyúttal, hogy a NÚSZ Zrt. célja nem a büntetés, hanem a jogkövetés ösztönzése, de törvényi kötelességük a jogosulatlan úthasználók kiszűrése. Ötéves története alatt a szervezet 1,7 milliárd ellenőrzési eseményt hajtott végre, az állami társaságok és hatóságok munkáját hatalmas adatmennyiséggel támogatja.

Forrás: MTI

 

MKFE-kommunikáció

Franciaországban a tiltakozó akciók miatt 2018. november 26. éjfélig túl lehet lépni a megengedett vezetési időt.


Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy az IRU-tól az alábbi információt kaptuk: az 561/2006/EK rendelet 14.cikkének 2. bekezdése alapján – „Sürgős esetekben a tagállamok átmeneti kivételt engedélyezhetnek legfeljebb 30 napos időszakra, amelyről haladéktalanul értesítik a Bizottságot” – Franciaországban november 26., 00.00 óráig engedélyezik a napi vezetési idő maximum két órával, illetve a heti vezetési idő maximum hat órával való túllépését.
Az ideiglenes engedélyt az ország területén zajló tüntetésekkel indokolják.

Ezek az engedmények nem alkalmazhatók az iskolai szállításra.

MKFE Kommunikáció

A kormányzat kiemelt figyelmet fordít a közúti áru- és személyszállító vállalkozások versenyképességének javítására” – jelentette ki tegnap Palkovics László miniszter az MKFE székházában lezajlott szakmai konzultáción. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium vezetője az útdíjemelés ügyében is újabb egyeztetést ígért.

 

Franciaország: tüntetések és útlezárások szakíthatják meg az autópályák forgalmát 2018. november 17-én!


Franciaországban, az ország egész területén tüntetések és útlezárások szakíthatják meg az autópályák forgalmát 2018. november 17-én, reggel 8-tól.

A gázolaj adójának emelkedése miatt tüntetésekre és úttorlaszokra lehet számítani az autópályákon Franciaország egész területén november 17-én reggel 8 órától, határozatlan ideig.

A francia társegyesületünk információi szerint a megmozdulás szervezői nem ismertek, a tüntetés nem engedélyezett, az illetékes hatóságok pedig előre jelezték, hogy szankciókkal lépnek fel az úttorlaszok esetén. Ennek ellenére jelentős fennakadásokra lehet számítani.

A szervezők egy weboldalt is létrehoztak, amelyen folyamatosan frissítik a lezárásokkal kapcsolatos információkat (francia nyelven).

https://www.blocage17novembre.com/

Mint ismeretes a francia kormány az Emmanuel Macron államfő programjában meghirdetett „ökológiai átmenet” jegyében megemelte a dízel korábban kedvező adóját. A drágulást részben a kőolaj világpiaci árának emelkedésével indokolták, de a francia kormány másik célja a dízelüzemű motorok fokozatos kiszorítása. Ezek a francia gépkocsipark nagyjából 80 százalékát teszik ki, ezért váltott ki az intézkedés országos mértékű felháborodást.

MKFE Kommunikáció

 

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Kormány 2019. január 1-től 5,8 százalékos útdíjemelést jelentett be a használatarányos útdíjakra vonatkozóan. Az érdekvédelmi szervezetekkel előzetesen nem egyeztetett díjemelés nagyságát azonban az átlagos díjemelés mellett a járművek környezetvédelmi besorolása és az eszerint adható kedvezmények mértéke is befolyásolja, ezért a díjtételek emelkedése egyes esetekben eléri a 32,5 százalékot is.

Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét arra, hogy az utóbbi időben több MKFE-tag nevében is vélhetően csalók kerestek meg fuvarozó cégeket azzal, hogy - általában Koperben található - ömlesztett áru szállítására keresnek szabad járművet, vagy szabad kapacitást ajánlanak fel a TIMOCOM-on meghirdetett áru elszállítására.


A csalók minden esetben gmail-es végződésű e-mailt használnak, rövid, helytelen magyarsággal megírt üzenetet küldenek, legtöbbször aláírás nélkül, de az is előfordul, hogy egy ismert cég hivatalos aláírását másolják a levél aljára. Az e-mailhez engedélymásolatot és CMR-biztosítást igazoló dokumentumot is csatolnak.

Egyesületünk tájékoztatta az esetekről a TIMOCOM-ot, ők valamennyi hozzánk eljuttatott e-mailcímet ellenőrizték, és azokat nem találták meg a rendszerükben. Valószínűleg a csalók más adatával lépnek be a fuvarbörze oldalra. A TIMOCOM folyamatosan monitorozza a rendszerét, és tájékoztatást ígértek az ügyben, amennyiben további információik lesznek. Arra is felhívták a figyelmet, hogy partnereiknek lehetőségük van az új partnerektől kapott adatokat rendszerükben ellenőrizni, ha esetleg eltérést tapasztalnak, írhatnak az ügyfélszolgálatnak, és mindenképpen jelezzék azt az érintett cégnek is (akinek nevével visszaélnek).

Kérjük Tisztelt Tagjainkat, amennyiben gyanús megkereséseket észlelnek, pl. olyan fuvarozó vállalkozástól érkezik megkeresés, amely nem foglalkozik ömlesztett áruval (ez többször előfordult), másrészt ellenőrizzék a céget valamelyik céginformációs rendszeren keresztül, és vegyék fel a kapcsolatot a nevezett céggel annak hivatalos elérhetőségén. Javasoljuk az ügyben érintett vállalkozásoknak, hogy tegyenek rendőrségi feljelentést ismeretlen tettes ellen, amennyiben tudomásukra jut, hogy vállalkozásuk nevével hasonló módon visszaélnek.


Ha hasonló esettel találkoznak, kérjük továbbítsák az e-mailt Illés Ferenc Árufuvarozási Tanács titkárnak: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


MKFE-kommunikáció

Kizárólag cégkapun keresztül intézhetik elektronikusan adóügyeiket a NAV-nál jövőre a vállalkozások. Az egyéni vállalkozóknál nem lesz változás, ők továbbra is az ügyfélkaput, új nevén a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó (KÜNY, köznyelven ügyfélkapus) tárhelyet használhatják.


  1. január 1-jétől a NAV-nál is kötelező lesz a cégkapu használata, kizárólag cégkapun keresztül intézhetik elektronikusan adóügyeiket a NAV-nál a vállalkozások.

A gazdálkodó szervezeteknek 2018. január 1-jétől kötelező a Cégkapu használata, azonban a NAV-nál egy év haladékot kaptak, vagyis ez év végéig a cégek képviselői még használhatják a KÜNY (köznyelven Ügyfélkapu) tárhelyet is. FONTOS! Az átmeneti időszak csak a NAV-val való kommunikációra vonatkozott, a felkészülés biztosítása érdekében. A jogi személyeknek 2018. január 1-jétől minden más hatósági ügyet már a Cégkapun keresztül kellett intézniük.

A Cégkapuról részletesen olvashatnak az AutóKözlekedés februári, illetve július-augusztusi számában, valamint ITT.

Az egyéni vállalkozók esetében az adóügyek intézésében nem lesz változás, számukra továbbra is az ügyfélkapu, új nevén a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó tárhely szolgál az elektronikus kommunikációra.

További részletek a NAV honlapján, valamint a Wolters Kluwer két cikkében, ITT és ITT.

MKFE Kommunikáció

 

„A megtett úttal arányos díjszedési rendszerben (HU-GO) az elmúlt három évben elmaradt kiigazítást a díjak 5,8 százalékos emelése pótolja 2019. január elsejétől” – áll az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleményében. A tárca szerint a jelenleg hatályos szabályozás „ma már indokolatlanul részesíti előnyben a kedvezőtlenebb károsanyag-kibocsátású EURO III és EURO IV járműkategóriákat”, ezért a jövő évtől megszűnik ezeknek a járműveknek a kiemelt kezelése.   


A 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet módosítása értelmében 2019. január 1-től 5,8 százalékkal emelkednek a megtett úttal arányos útdíjak, valamint változik a környezetvédelmi kategóriák szerinti útdíjeltérítés rendszere is. Az ITM közleményes szerint az útdíjemelésre és az eltérítés rendszerének átalakítására azért van szükség, mert az elmúlt három évben nem történt meg a díjtételek inflációkövető rendezése, ezt pótolja a januártól esedékes 5,8 százalékos emelés.

Az ITM álláspontja szerint „a gépjárművek motorjainak környezetvédelmi jellemzői a technológiai fejlődéssel folyamatosan javulnak, így a hatályos szabályozás ma már indokolatlanul részesíti kedvezményben a korosabb, kedvezőtlenebb károsanyag-kibocsátású EURO III és EURO IV kategóriájú teherautókat”. A környezetvédelmi kategóriák jövő év eleji korrekciójával „megszűnik a tíz-tizennyolc éves járműveknek a kiemelt kezelése”, az újonnan kialakított eltérítési rendszer pedig „megfelel az általános nemzetközi gyakorlatnak”. Fontos változás – és egyben a díjtételek mértékét is befolyásolja az EURO V és VI kategóriákban -, hogy 2019-től a legkedvezőbb környezetvédelmi besorolású tehergépkocsiknál az eddigi 20 helyett 15 százalékos kedvezmény jár.

A 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet a következőképp módosul 2019. január 1-vel:

(Zárójelben pirossal a jelenlegi díjak, kedvezmények.)

 

(2) A  Vhr. szerint J2 díjkategóriába tartozó gépjárművek kilométerenkénti infrastruktúra általános forgalmi adót magában foglaló díja – ha e rendelet másként nem rendelkezik:

  1. a) gyorsforgalmi úton 55,44 forint, (52,40)
  2. b) főúton 23,58 forint. (22,29)

 

(3) A  Vhr. szerint J3 díjkategóriába tartozó gépjárművek kilométerenkénti infrastruktúra általános forgalmi adót magában foglaló díja – ha e rendelet másként nem rendelkezik:

  1. a) gyorsforgalmi úton 77,78 forint, (73,52)
  2. b) főúton 40,83 forint. (38,59)

 

(4) A  Vhr. szerint J4 díjkategóriába tartozó gépjárművek kilométerenkénti infrastruktúra általános forgalmi adót magában foglaló díja – ha e rendelet másként nem rendelkezik:

  1. a) gyorsforgalmi úton 120,40 forint, (113,80)
  2. b) főúton 75,10 forint. (70,98)

 

A 209/2013. (VI. 18.) Korm. rendelet az alábbiként módosul 2019. január 1-vel. Az eltérítés mértéke kizárólag egy esetben mérséklődött, a többi esetben változatlan maradt.

 

A gépjárművek környezetvédelmi kategória besorolása

A kategória: EURO V és jobb besorolású motorral felszerelt gépjárművek (legalább 6-os vagy 5-ös környezetvédelmi osztályú és jobb besorolású motorral felszerelt gépjárművek);

B kategória: EURO II, EURO III és EURO IV besorolású motorral felszerelt gépjárművek (4-es környezetvédelmi besorolású motorral felszerelt gépjárművek);

C kategória: EURO I és rosszabb besorolású motorral felszerelt gépjárművek (3-as vagy annál rosszabb környezetvédelmi osztályú motorral felszerelt gépjárművek).

 

EURO kibocsátási osztályok szerinti differenciáló tényezők az útdíj mértékének meghatározásához

 

J2-J3 kategória

J4 kategória

A kategória

0,85

0,85 (0,8)

B kategória

1,0

1,0

C kategória

1,15

1,2

 

A 2019-es útdíjemelés mértéke
(bruttó forintban illetve százalékban a 2018-as kilométer díjakhoz viszonyított növekedés mértéke 2019-ben)

 

 

J2

J3

J4

 

Gyorsforgalmi
út

Főút

Gyorsforgalmi
út

Főút

Gyorsforgalmi
út

Főút

EURO 0

3,5 Ft/km

5,8%

1,49 Ft/km

5,8%

4,9 Ft/km

5,8%

2,58 Ft/km

5,8%

7,95 Ft/km

5,8%

4,94 Ft/km

5,8%

EURO I.

3,5 Ft/km

5,8%

1,49 Ft/km

5,8%

4,9 Ft/km

5,8%

2,58 Ft/km

5,8%

7,95 Ft/km

5,8%

4,94 Ft/km

5,8%

EURO II.

3,04 Ft/km

5,8%

1,29 Ft/km

5,8%

4,26 Ft/km

5,8%

2,24 Ft/km

5,8%

6,6 Ft/km

5,8%

4,12 Ft/km

5,8%

EURO III.

10,9 Ft/km

24,5%

4,63 Ft/km

24,5%

15,29 Ft/km

24,5%

8,03 Ft/km

24,5%

29,36 Ft/km

32,5%

18,32 Ft/km

32,5%

EURO IV.

10,9 Ft/km

24,5%

4,63 Ft/km

24,5%

15,29 Ft/km

24,5%

8,03 Ft/km

24,5%

29,36 Ft/km

32,5%

18,32 Ft/km

32,5%

EURO V.

2,58 Ft/km

5,8%

1,09 Ft/km

5,8%

3,62 Ft/km

5,8%

1,91 Ft/km

5,8%

11,3 Ft/km

12,5%

7,06 Ft/km

12,5%

EURO VI.

2,58 Ft/km

5,8%

1,09 Ft/km

5,8%

3,62 Ft/km

5,8%

1,91 Ft/km

5,8%

11,3 Ft/km

12,5%

7,06 Ft/km

12,5%

 

MKFE Kommunikáció

 

 

 

 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.