A főváros területére behajtási hozzájárulásokat kiadó Budapesti Közlekedési Központ (BKK) eljuttatta egyesületünknek azt a színes térképet, mely a vonatkozó jogszabály legfrissebb módosítása szerint készült.
A főváros területére behajtási hozzájárulásokat kiadó Budapesti Közlekedési Központ (BKK) eljuttatta egyesületünknek azt a színes térképet, mely a vonatkozó jogszabály legfrissebb módosítása szerint készült.
Több témát, mások mellett a piacvédelem aktuális kérdéseit, a közúti ellenőri csoportok működését és a CEMT engedélyekkel kapcsolatos felvetéseket is megvitatta Somogyi Gábor a közlekedéspolitikáért felelős államtitkárral folytatott mai megbeszélésén. Dr. Homolya Róbert a felvetett kérdésekben további lépéseket ígért, és egyben kérte az MKFE támogatását a szakmai ügyekben.
A TESZ egyelőre nem fogadta el az MKFE javaslatát a Kollektív Szerződés módosítására, amely az éjszakai munkavégzés esetén a napi munkaidőt 10-ről 12 órára emelné. Az Egyesület további egyeztetést tart szükségesnek a kérdés minden fél számára elfogadható rendezése érdekében, ennek megvalósulásáig a munkaadók a munkaszerződések közös megegyezéssel történő módosításával térhetnek el a jogszabályban foglaltaktól.
Tisztelt Küldöttek! Tisztelt MKFE-tagok! A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete 2017. május 20-án (szombaton) tartja rendes Országos Küldöttgyűlését a Budapest-Budaörs határában található Holiday Inn Hotelben, amelyre Wáberer György, az MKFE elnöke nevében tisztelettel meghívjuk.
A Küldöttgyűlésre május 17., 12:00 óráig fogadjuk az utólagos regisztrációkat, kérjük, hogy amennyiben még nem jelezte részvételi szándékát, a fenti időpontig tegye meg az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címre küldött levélben. Köszönjük!
„Soha ekkora összefogásra és összezárásra nem volt még szüksége a fuvarozóknak, mint ma, amikor Brüsszelben a közúti áru- és személyszállításra vonatkozó jogszabályalkotási tervek egyértelműen ki akarják szorítani a közép-kelet-európaiakat az unió nyugati részéből” - mondta az MTI érdeklődésére Erdei Péter a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkár-helyettese.
Megkezdődött azoknak az útdíjbírsággal kapcsolatos pereknek a tárgyalása, amelyeket az ügyekben eljáró bíróságok korábban felfüggesztettek a Szegedi Közigazgatási Bíróság által az Európai Bíróságnál kezdeményezett előzetes döntéshozatali eljárás miatt. Az EB a szegedi ügyek kapcsán március 22-én az ítéletében megállapította, hogy ellentétes az arányosság követelményével az olyan szankciórendszer, amely az úthasználati díj előzetes kifizetésének kötelezettségére vonatkozó szabályok bármilyen megsértése esetén átalányösszegű bírság kiszabását írja elő. Az Európai Bíróság tehát hiányolja a magyar szabályozásból az egyes cselekmények súlya szerinti differenciálás lehetőségét.
Halálos közlekedési baleset okozása miatt – amelyért nem a sofőr volt a felelős – hat hónapot kellett börtönben töltenie Oroszországban egy magyar kamionsofőrnek. Azután szabadulhatott, hogy a balesetben elhunyt férfi családjának 3 millió forintnak megfelelő összegű sérelemdíjat fizettek ki, amelyet a sofőr családja gyűjtött össze.