
Brit minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2024-25)
A korábbi gyakorlatnak megfelelően továbbra sincs külön bértáblázat a közúti árufuvarozókra, ezért az Egyesült Királyságban meghirdetett általános minimálbér az irányadó.
A korábbi gyakorlatnak megfelelően továbbra sincs külön bértáblázat a közúti árufuvarozókra, ezért az Egyesült Királyságban meghirdetett általános minimálbér az irányadó.
Felhívjuk tagvállalkozásaink figyelmét, hogy egyes 2024-es orosz bilaterális engedélyeken a minisztériumi pecsét az aláírással és dátummal együtt nem a megjelölt rovatba, hanem az engedély letéphető szelvényére került. Fontos, hogy a fuvarozók ügyeljenek arra, hogy olyan orosz kétoldalú engedéllyel induljanak el, ami legalább a 8-as rovatban hatóságilag le van pecsételve. Ennek hiányában kérjék az ügyintézőktől az utólagos pecsételést! Tagvállalkozástól érkező jelzés szerint a rossz helyen lepecsételt engedély miatt az orosz hatóság bírságol.
Előzetes jelzésünkkel összhangban gazdatüntetések kezdődtek Franciaországban. A spanyol határhoz 2024. november 19-re (keddre) kitűzött megmozdulások előszele, hogy már 17-én (vasárnap este) elkezdtek szervezkedni a francia farmerek, akik főként a német-francia határ-menti autópályákon akarnak forgalomlassító demonstrációkba kezdeni. A francia belügyminiszter azonban felszólította őket, ha nem hagyják abba az utakat blokkoló tiltakozásaikat, a rendőrség közbe fog avatkozni.
Ön érdeklődne a marokkói fuvarok iránt?
A közelmúltban megkereste egyesületünket a Marokkói Királyság Nagykövetsége, amely Marokkó közlekedési tárcájával és az ÉKM-el egyeztetve azt az igényt jelezte felénk, hogy a marokkói fuvarozóknak további magyarországi engedélyekre lenne szükségük. Az MKFE álláspontja szerint paritás alapon történhet csere, azaz a magyar kontingens kimerülése esetén jöhet szóba kölcsönös engedélycsere. Az adatok viszont azt mutatják, hogy a magyar-marokkói szállításra felhasználható bilaterális engedélymennyiség nagyobb részét a magyar vállalkozások fel sem vették.
Görögországban a Pánhellén Tengerészek Szövetsége 24 órás sztrájkot jelentett be 2024. november 20-ra (szerdára). A munkabeszüntetés valamennyi személy- és áruszállító hajó közlekedését érinti.
A francia gazdaszervezetek 2024. november 19-re (keddre) tiltakozó megmozdulásokat jelentettek be a francia-spanyol határ közelében.
2024. október 16-tól Ausztria ismét meghosszabbította a már érvényben lévő határellenőrzést a vele szomszédos cseh és szlovák határain. Az intézkedés egészen 2025. április 15-ig lesz érvényben, de nem zárható ki ennek meghosszabbítása sem. Szlovénia és Magyarország vonatkozásában az osztrák határellenőrzések az eredeti tervek szerint 2024. november 11-ig tartottak volna, de ezeket 2025. május 11-ig meghosszabbították.
Csehországban 2025. január 1-jétől 4,5 – 5%-os emeléssel kelll számolni az útdíjakat illetően az EURO 5-ös és 6-os emissziós járműkategóriákban. Az 5. szén-dioxid-osztályban a díjmérték változatlan marad. Frissítés: 2024. december 27.
2024. november 5-én korlátozott behajtási övezetet (ZTL) alakítottak ki Párizs legbelső városrészében, ahonnan a nap 24 órájában kitiltják az átmenő forgalmat. A közlekedés csupán az övezet külső peremét határoló utakon lesz lehetséges, mely alól kivétel az Északi Nagykörút (Grande Boulevard, a Szent Lajos-sziget és a Cité).
Lengyel társegyesületünk beszámolója alapján a SENT-rendszerben 2024. november derekán átmeneti informatikai fennakadásokra kell számítani. Az átmeneti üzemszünetek alatt kifejezetten erre a célra szolgáló nyomtatványok beküldésével kell a fuvarozóknak teljesíteniük a bejelentési kötelezettségüket.