AZ MKFE tegnap kezdeményezte hazánk berlini nagyköveténél és az uniós ügyekért felelős államtitkárságon, hogy Magyarország hivatalos levélben fejezze ki tiltakozását Németország felé a május 25-én életbe lépett fuvarozókat sújtó újabb szabályok miatt. Dr. Györkös Péter nagykövet ma megküldött válaszából kiderül, hogy a levél elkészült, és azt azonnal megküldték Alexander Dobrindt miniszter úrnak.
A luxemburgi törvényhozás egy 2017. március 14-i határozatában döntést hozott a posting irányelv jogrendszerükbe való beillesztéséről. Az IRU tájékoztatása szerint a luxemburgi szabályozás a közúti áru- és személyszállításban a tranzit feladatokra nem vonatkozik.
A luxemburgi törvényhozás 2017. március 14-i határozatában döntést hozott a posting irányelv jogrendszerbe való beillesztéséről. A luxemburgi szabályozás a közúti áru- és személyszállításban a tranzitfeladatokra nem vonatkozik.
Az MKFE kezdeményezésére az IRU hivatalos levélben fordult a német közlekedési miniszterhez. A Nemzetközi Közúti Fuvarozási Egyesület a rendszeres heti pihenőidők szabályainak bevezetésének 2 hónapos moratóriumát kéri Németországtól.
A heti rendszeres pihenőidőkre vonatkozó német – és más országok – szabályozásai miatt az MKFE főtitkára levélben fordult Takács Szabolcs államtitkárhoz és dr. Györkös Péter berlini nagykövethez.
Ahogy arról korábban tájékoztattuk tagjainkat, a német Parlament márciusban fogadta el azt a törvényt, amelynek értelmében a rendszeres heti pihenőidőt nem lehet a járművek kabinjában tölteni. Az IRU-tól érkezett tájékoztatás szerint a törvény hatálybalépésének napja 2017. május 25.
Korábban már tájékoztatást adtunk arról, hogy az osztrák szövetségi kormányban döntés született a Bér- és szociális dömping elleni törvény 2017. januártól hatályos változatának módosításáról a fuvarozó ágazat vonatkozásában.
Kérésünkre Magyarország bécsi Nagykövetsége tájékoztatást küldött arról, hogy a tervezett jogszabálymódosítást elfogadták, amely 2017. június 1-ével lép hatályba.
Május 17-én tűzte napirendjére az Európai Parlament a készülő Közúti Csomagot (Road Package). Az Európai Néppárt magyar képviselői hozzászólásukban kiemelték, hogy a készülő szabályozás nem épülhet a „kétsebességes Európa” koncepciójára, mindenképpen a szabad, és a jelenleginél is nyitottabb belső piac irányába kell gondolkodniuk a jogalkotóknak. Deli Andor arra is rámutatott, hogy az elkésett EP vita nem sok lehetőséget ad arra, hogy a képviselők érdemben befolyásolhassák a május végén megjelenő Közúti Csomag javaslatot.