Ausztria újra életbe lépteti, pontosabban meghosszabbítja a határellenőrzést az osztrák-cseh határon.
Ausztria újra életbe lépteti, pontosabban meghosszabbítja a határellenőrzést az osztrák-cseh határon.
Folytatódnak a lengyel gazdatüntetések, amely nemcsak az ukrán-lengyel átkelőket érinti. 2024. február 25. (vasárnaptól) hétfőn 13:00 óráig a Świecko átkelőt tartják lezárva a tüntetők Németország és Lengyelország között.
2024. március 1-jétől Litvánia lezárja a belorusz határszakaszon fekvő két átkelőjét: Lavorishkes-Kotlovka és a Raigardas-Privalka határátkelőket.
Múlt év vége óta folyamatosan közöljük a külföldi országokból érkező útdíjfizetéssel kapcsolatos híreket, a 2024-re irányadó díjváltozásokat és tarifatáblázatokat. Az áttekinthetőség kedvéért most egybegyűjtöttük híradásainkat és a főbb tudnivalókat!
2024. február 20-i jelentések szerint a lengyel gazdák demonstrációja miatt az összes határ le van zárva Lengyelország és Ukrajna között! Nem lehet használni Hrebenne, Medyka, Korczowa, Dorohusk és Dolgobuchuv átkelőket. Szerda reggelre 3 ezer kamion torlódott fel a határoknál.
Hasznos tudnivaló az IQ-kártyával tankoló szállító-fuvarozó vállalkozásoknak, hogy a németországi láncolatból töröltek néhány Aral-kutat, melyeken az IQ-kártyát a jövőben már nem fogadják el. Erről a szolgálató a honlapján értesítette kártyabirtokosait 2024. február 19-én.
Luxemburgban a gépjárművezetői bruttó havi munkabérek 2023. febuár 1-jétől, április 1-jétől és szeptember 1-jétől az alábbi három táblázat szerint emelkedtek. A közúti árufuvarozók Luxemburgban is kollektív szerződés hatálya alá tartoznak.
A csehországi gazdaszövetségek a 2024. február 19–22. közötti napokra jelezték újabb megmozdulásukat. Már hétfő reggel minden irányból Prágába tartó mezőgazdasági gépek bénították meg a közlekedést.
FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM — Mint ismeretes, az orosz-ukrán háború kitörése után az Európai Unió időszakos engedélymentességet biztosított Moldáviának és Ukrajnának, hogy ezzel segítse a harci cselekmények és annak gazdasági következményei miatt nehéz helyzetbe jutott két ország fuvarozóit. Néhány hónappal később Ukrajna tekintetében különösen szembetűnővé vált, hogy az ukrán fuvarozók ennek révén jelentős versenyelőnyre tehetnek szert az uniós fuvarpiacon. Az eredetileg 2023 nyaráig foganatosított engedélyliberalizációt az EU immár kétszer is meghosszabbította. Egyesületünk a hazai fuvarozók piacvédelme érdekében tesz érdekképviseleti lépéseket az engedélyliberalizáció felülvizsgálatára, az ukrán fél számára egyoldalú előnyöket biztosító megállapodás kivezetésére.
A román államhatáron fekvő átkelőkön Románia külön forgalmi sávokat alakít ki az uniós honosságú tehergépjárműveknek, ezáltal teljesül a fuvarozók egyik kérése. 2024. február 15-én megnyílt az elkülönített forgalmi sáv Vidin (BG) és Calafat (RO) között, valamint másnap a Nagylak II. – Csanádpalota, illetve a Bors II. – Nagykereki autópálya-átkelőkön is.