
Brit minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2023)
A korábbi gyakorlatnak megfelelően továbbra sincs külön bértáblázat a közúti árufuvarozókra, ezért az Egyesült Királyságban meghirdetett általános minimálbér az irányadó.
A korábbi gyakorlatnak megfelelően továbbra sincs külön bértáblázat a közúti árufuvarozókra, ezért az Egyesült Királyságban meghirdetett általános minimálbér az irányadó.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közvetlen megkeresésére az orosz közlekedési tárca 2023. január 30-án írásban megerősítette, hogy a 2022-es engedélyek érvényességét 2023. március 1-jéig meghosszabbítják.
2023. február 1-jétől Oroszországban 2,84 rubelre emelkedik a kilométerenkénti útdíj, mely 12%-os emelést jelent a tavaly februári 2,54 rubeles kilométerdíjhoz képest — tudatta honlapján az orosz közlekedési tárca.
Az osztrák Belügyminisztérium tájékoztatása szerint 2023. február 5-ig meghosszabbítják az ideiglenes határellenőrzést az osztrák-szlovák határon.
2023. február 1-jétől (szerdán) február 2-án (csütörtökön) 07:00 óráig sztrájkolnak az Egyesült Királyság egyes határátkelőhelyein. A sztrájk valószínűleg hatással lesz az áruk mozgására is a következő határátkelő pontokon: Calais, Dunkerque és Coquelles.
Társegyesületi tájékoztatás szerint a kiküldetésben lévő gépjárművezetőknél akkor kell az általánosan kihirdetett minimálbért alkalmazni, amennyiben nincs érvényes és hatályos kollektív szerződés a fuvarozókra. A 2023-as évtől már van érvényben lévő holland fuvarozói kollektív szerződés, így azt kell alkalmazni a kiküldött gépjárművezetőkre. Az elfogadott 2023-as kollektív szerződés alapján 7,5%-kal emelkedett a járművezetők bérszintje.
Együttműködő partnerünk, a YES!Money SA előre feltöltős, Visa alapú kártyáit idén is megigényelheti rajtunk keresztül.
A 2022-es orosz és belorusz engedélyek 2023. január 31-ig érvényesek, azonban az orosz fél jelezte, hogy a 2023-as engedélyek kiadására csak márciusban kerülhet sor. Egyesületünk ezért levélben kéri Lázár János építésügyi és közlekedési minisztert és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminisztert, hogy a legmagasabb szinten kezdeményezzenek egyeztetést az orosz és belorusz társtárcákkal annak érdekében, hogy a magyar fuvarozók még 2023. január 31. előtt engedélyekhez jussanak.
Oroszország arról tájékoztatta az EU moszkvai nagykövetségeit, hogy – eltérve a tervezett január végi kontingens cserétől – várhatóan csak március elején tudja átadni a 2023-as engedélyeket. A kialakult helyzet megoldása érdekében – informálisan – felmerült annak a lehetősége, hogy a 2022-es engedélyek érvényességét az orosz hatóság meghosszabbítja 2023. március 31-ig. Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) – amennyiben az érvényesség hosszabbítására kerül sor – azzal a javaslattal élt, hogy az orosz hatóság ezzel párhuzamosan adjon ki olyan dokumentumot is, amelyet a magyar gépjárművezetők egy esetleges oroszországi ellenőrzéskor felmutathatnak a félreértésekből adódó bírságok elkerülése érdekében. Az MKFE levélben kéri Lázár János építésügyi és közlekedési minisztert és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminisztert, hogy a legmagasabb szinten kezdeményezzen egyeztetést az orosz és belorusz társtárcákkal annak érdekében, hogy az engedélycsere 2023. január 31. előtt hivatalosan megtörténjen.
Horvátországban nincs általánosan alkalmazandó kollektív szerződés a közúti fuvarozásra. 2023. január 1-jétől a minimálbér havi bruttó 700 euróra változott.