Ma Liliána, Olga napja van.

Hírek

Tisztelt Tagjaink!

Számos panasz érkezett már egyesületünkhöz az EKÁER ellenőrzésével kapcsolatban. Az MKFE részéről a kezdetektől fogva jeleztük aggályunkat a jogalkotó felé, miszerint a fuvarozóknak a rendszerből fakadóan késedelmei, ez által kára származhat. Kértük, hogy az alkalmazás során ezt zárják ki, úgy tűnik, sikertelenül.

Hagyományainkhoz híven az idén is sor kerül az MKFE tavaszi tagi találkozóira. Jöjjön el Ön is, legyen tájékozott a szakmánkat és egyesületünket érintő aktuális kérdésekben! Témáink:


  • Elnökjelöltek bemutatása/ javaslatok elnöki tisztségre
  • Költségszámítás és költségelemzés alapvető módszerei a fuvarozó vállalkozásoknál (Előadó: Árufuvarozási/Személyszállítási Tanács tagjai)
  • Szolgáltatási körkép (Előadó: Erdei Péter, szolgáltatási igazgató)
  • Biztosítási körkép (Előadó: Sárai Tamás, MKFE Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezető igazgatója)
  • Szakmát érintő aktuális kérdések a fejlemények tükrében (EKÁER, minimálbér) (Előadó: Bende Zoltán, tanácstitkár/Csányi Gábor nemzetközi kapcsolatok titkára)
  • Merre tovább MKFE? – tagi javaslatok az MKFE stratégiájára

Sok szeretettel várjuk Debrecenben az alábbi helyszínen és időpontban:

2015. március 2-án megszűnt a sok vitát kiváltó tevékenységigazoló lap kötelező használata. Az Európai Parlament és a Tanács 165/2014/EU rendelete (2014. február 4.) 34-es cikke ugyanis kimondta, hogy „a tagállamok nem írhatják elő a járművezetőknek azt a követelményt, hogy dokumentálják a jármű elhagyása közben végzett tevékenységeiket.” Ez azt jelenti: 2015. március 2-tól a tachográf-köteles járművek vezetőinek nem kötelező tevékenységigazoló lapot használni.

 Tisztelt TIR Carnet felhasználó Fuvarozók!

Az IRU-tól kapott információ alapján tájékoztatjuk Önöket, hogy az Orosz Föderáció Szövetségi Vámszolgálata ismételten meghosszabbította az ASMAP-pal kötött szerződését, ezúttal 2015. június 30-ig. Ennek megfelelően az Orosz Föderáció területén a TIR eljárások továbbra is a korábbi rend szerint lesznek végrehajthatók.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének Elnöksége 2014. december 12-én megalakította az MKFE Demonstrációs Bizottságát, azzal a céllal, hogy érdemi egyeztetésekre kerüljön sor a szakma képviselői és a kormány illetékesei között a közúti közlekedési szolgáltatói szakmacsoportot leginkább feszítő kérdések - úgymint az útdíj rendszerhez, a piacvédelemhez és az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerhez kapcsolódó problémák - megvitatása és minél hatékonyabb megoldása érdekében. A bizottság tovább folytatja munkáját, melynek eredményeiről és további feladatairól az alábbiakban tájékoztatjuk tagjainkat:


 Az Elnökség a német minimálbér törvény átmeneti rendelkezéseire hivatkozva - miszerint 2017. december 31-ig a kollektív szerződésben rögzített munkabérek elsőbbséget élveznek a törvényben rögzített minimálbérrel szemben -  2/2014.02.04. számú határozatában a NeHGOSZ és az MKFE közötti kollektív szerződés e szempontból történő megfelelőségi vizsgálatát rendelte el.

Karmos Gábor egyesületünk főtitkára az útdíjjal kapcsolatos bírságolási gyakorlatot kritizálta a Klubrádióban. Elmondta, hogy a magyar fuvarozók jogkövetőek szeretnének lenni, ugyanakkor igazságtalannak érzik, hogy  jellemzően a magyarokat büntetik, a külföldieket meg nem. További problémaként azt is kiemelte, hogy a rendszer nem tesz különbséget a tudatos bliccelés és a tévesztés között. Mindezeken túl az interjú témája volt, a rendszer indulása, annak költségvetési vonzata, de a sajtóban megszellőztetett környezetvédelmi díjeltérítés is. 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.