„A hivatalos kommunikáció nem felel meg a valóságnak. Ami elhangzott a szóvivő úr szájából, az nem a valóságot tükrözi. A közvélemény félretájékoztatása zajlik ebben a témában” — állapította meg Karmos Gábor, egyesületünk főtitkára a Klubrádió kérdésére válaszolva a használatarányos útdíj bevezetésének másnapján.
Bővebben
Cseh társegyesületünk tájékoztatása szerint Csehországban 2013. július 5-én, 6-án és 7-én (mindhárom napon) 13 - 22 óráig lesz közlekedési korlátozás.
Bővebben

A 2013. július 1-jétől Magyarországon hatályos használatarányos útdíjról szóló legfontosabb műszaki, gyakorlati és technikai tudnivalókat tömöríti az a PDF-anyag, melyet az E-útdíj Projekt és a rendszer kivitelezője, az I-Cell Kft. készített a tehergépjármű-üzemeltetők tájékoztatására, s melyet a fuvarozó vállalkozók a 19 várost érintő országjáró körutunkon is láthattak. Most újra közöljük! Feltétlenül nyissa meg, nézze át!
Bővebben
A tesztüzem elmaradása komoly kockázatot rejt — mondta Karmos Gábor, egyesületünk főtitkára a Klubrádió „Reggeli gyors” című műsorában hétfőn, a használatarányos útdíj bevezetésének napján. A hanganyag Facebook-oldalunkon keresztül meghallgatható.
|
 |
Bővebben
Szinte tízpercenként látnak napvilágot újabb részletek a sajtóban a magyar utakon hétfőn bevezetett használatarányos útdíjról. Egyesületünk igyekszik minden lehetőséget megragadni, hogy a fuvarozók álláspontját képviselje, s rámutasson az új útdíj hiányosságaira. A nagyobb hazai médiumok híradásait, stúdiófelvételeit, bejátszásait, elemzéseit folyamatosan gyűjtjük honlapunkon a fuvarozók és más tehergépjármű-üzembentartók naprakész tájékoztatására.
Bővebben
Mint korábban beszámoltunk róla, három hónappal elhalasztották Franciaországban a környezetvédelmi adó, az „écotaxe” bevezetését. A díjat tehát 2013 júliusa helyett csak október 1-jétől kezdik majd szedni. A csúszást a franciák azzal indokolták: dolgozni kell még a rendszer működtetésén, mielőtt azt próbaüzembe helyeznék. Franciaországban az „écotaxe” a 3,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművekre és szerelvényekre vonatkozik majd mintegy 15.000 km autópálya-hálózaton. A díj a tervek szerint 0,12 euró lesz kilométerenként.
Bővebben
Felhívjuk tisztelt Személyszállító Tagjaink figyelmét, hogy a 31/2013. (VI.18.) NFM-rendelet szerinti módosítással az eredetileg 2013. június 30. utáni lejáratú heti és havi matricák a D2, D3 és D4 kategóriákban egységesen érvényüket vesztették július 1-jével. Ez azt jelenti, hogy az autóbuszokra vásárolt matricák is, ezért a személyszállítóknak 2013. július 1-jétől új, B2 kategóriás jogosultságot kell vásárolniuk.
Bővebben
Mint a hazai sajtó is hírt adott róla, 2013. július 1-jétől, hétfőtől Horvátország az Európai Unió (huszonnyolcadik) tagja lett, így az uniós joganyag érvényes e relációkban is. Kivétel ez alól az árufuvarozási kabotázs, melyre tilalom marad érvényben.
Bővebben
A használatarányos útdíjrendszer a hajnali üzemszünet után 3:00 órakor újraindult, de a reggeli órákban is akadozott. Legfrissebb értesüléseink szerint 7:30 és 10:00 óra között újra díjmentes órákat kellett közbeiktatniuk a rendszer üzemeltetőinek a 3, 5 t fölöttiek számára.
Bővebben
Végig kellene gondolni ennek a rendszernek az elhalasztását még akkor is, ha az útdíjtörvény a július 1-i dátumot rögzíti — mondta egyesületünk főtitkára az m1 „Ma reggel” című műsorában hétfőn reggel; néhány órával azután, hogy a használatarányos díjrendszert üzembe helyezték Magyarországon.
Bővebben