Ma Valéria napja van.

Változások a hazai útdíjrendszerben — áttekintés és érdekképviseleti álláspont

Az az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló törvény végrehajtásáról szóló 209/2013. Korm. rendelet» értelmében a júliusi inflációval egyező mértékben, 17,6%-al emelkedett az útdíj 2023. október 1-jétől». Noha az MKFE – tekintettel a januártól várható újabb emelésre – az inflációkövető díjemelés hatályon kívül helyezését kérte a közlekedésért felelős minisztertől», a NÚSZ a díjtáblázatot augusztus közepén közzétette. Az MKFE a miniszternek címzett levelében arra is rámutatott, hogy a 2022. október 15-én végrehajtott 15,6%-os díjmódosítást követő idei újabb kétszámjegyű emelés példa nélküli az Európai Unióban, ráadásul a 2024. januártól esedékes külsőköltség-díj bevezetésével ismét jelentős, 30-80 %-os díjnövekedés várható. Az MKFE leszögezte, hogy az útdíjbevételeket – amelyekből a 2023-as 330 milliárd után 2024-ben további 150 milliárd, azaz összesen 450 milliárd forint bevételt vár a költségvetés – elsősorban a hazai infrastruktúra fejlesztésére kellene fordítani, miközben az alágazat számára kiemelten fontos közúti infrastrukturális beruházások jelentős része leállt, ezért az Egyesület ismét a leállított beruházások (pl. tokaji elkerülő út, M1-es autópálya-bővítés) újraindítását kéri. A legfrissebb tartalom olvasásához görgessen az oldal aljára!  ⇓   (Frissítve 2023. november 29.)

Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...


Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.