Ma Valéria napja van.

Autóbuszok útdíja 2024-től – a díjtételek jármű-kategória szerinti csökkentését javasoljuk!

Az e-útdíjrendszer struktúrájának teljes átalakítása, a 2024 január 1-jétől várható jelentős hazai útdíjemelés és az autóbuszoknak a megtett úttal arányos díjfizetési rendszerbe terelése tekintetében folytatjuk az érdekérvényesítést társegyesületünkkel a NiT Hungaryval együttműködve. Az érintett minisztériumok részére küldött javaslatunk a változásokkal leginkább érintett autóbuszos vállalkozói kör terheinek csökkentését célozza. Frissítve: 2024. január 8.



Frissítés 2024. január 8.:

Az MKFE és a NiT Hungary korábbi megkeresésére az ÉKM közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkára, Dr. Bói Lóránd államtitkár reagált írásban. Az Egyesületünkhöz me megérkezett levélben az államtitkár megerősítette, hogy a szaktárca támogatja az érdekképviseletek javaslatát az autóbuszok M2 és M3 szerinti megbontása tekintetében, amiről januárban önálló előterjesztés készül. Hozzátette ugyanakkor, hogy vizsgálják a műszaki megbontáson túl egyéb feltételek mentén való differenciálás lehetőségét is „Jelenleg folyamatban van azoknak az anyagoknak az összeállítása, amelyek alapján a szükséges döntések meghozhatók lesznek és az autóbuszok által fizetendő útdíjak jobb differenciálhatóságát lehetővé teszik már várhatóan a jövő év első felében”.

Dr. Bói Lóránd 2023. december 21-én kelt válaszlevelét teljes terjedelmében IDE kattintva» olvashatják.


Frissítés 2023. december 5.:

2024. február 1-jétől az autóbuszok is abban a megtett úttal arányos díjfizetési rendszerben fizetnek úthasználati díjat Magyarországon, ahol a január 1-jétől várható drasztikus díjemelés érvényesítése az árufuvarozók számára is jelentős kihívást jelent.

Az érdekképviseletek – MKFE és NiT Hungary – valamint az Építési és Közlekedési Minisztérium, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium és a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. részvételével 2023. november 29-én munkabizottsági egyeztetés zajlott, ahol egyetértés volt abban, hogy az autóbuszok esetében az e-útdíjrendszer szerinti J2 kategória M2 és M3 járműkategóriára való további bontása szükségszerű, olyan módon, hogy az M2 kategóriába tartozó kéttengelyes autóbuszok (5 tonna műszakilag megengedett legnagyobb össztömegig) a közutak terhelésével és termelőképességükkel arányosan csökkentett díjat fizessenek.

Az MKFE és a NiT Hungary közös levélben fordult a szakminisztériumokhoz, javaslatot téve arra, hogy az e-útdíjrendszer szerinti kéttengelyes (J2) kategórián belül az M2 járműkategóriára egy eltérő, alacsonyabb díjtétel kerüljön megállapításra, lehetőség szerint még a rendszer 2024. február 1-jei indulása előtt.

Lázár János építési és közlekedési miniszter, Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter és Rogán Antal, a miniszterelnök kabinetfőnöke részére küldött levelünket IDE» kattintva olvashatják.


MKFE Kommunikáció


Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.