Ma Zakariás napja van.

Az M1-es bővítése — gyakorlati közlekedési tudnivalók

Küldje tovább kollégáinak, gépjárművezetőinek!

Korábbi jelzésünkkel összhangban 2025. szeptember 1-jén megkezdődött az a nagyvolumenű munka, melynek keretében az M1-es autópálya 78 kilométer hosszú szakaszát az M0-ás és a concói kijárat (94-es km) között 2x2-ről 2x3 sávosra bővítik. A magyar és külföldi közlekedők tájékoztatása céljából szeptember első napján 12 nyelvű internetes honlap indult, mely naprakész gyakorlati tudnivalókkal látja el az érdeklődőket.


A kivitelezési munka a tervek szerint több évig tart. Az új utat várhatóan 2028-29-ben adják át a forgalomnak. Mint már beszámoltunk róla: a munka gyakorlatilag elkezdődött. A kivitelezés a belső elválasztó sáv növényzetének eltávolításával és az üzemi átjárók építésével indul, de az előkészítő munkálatok már 2024 ősze óta folyamatosan zajlanak. Concó pihenő és Hegyeshalom között is bővül a pálya, de egy későbbi időpontban. A sávbővítéseket úgy végzik el, hogy közben mindvégig biztosítják a közlekedőknek a 2x2 forgalmi sávot.


A közlekedők hiteles és gyors tájékoztatása érdekében az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szeptember első napjaiban egy külön honlapot indított az M1-es autópálya bővítéséről. Ezen minden közlekedési információ szerepel: a csomópontok, pihenőhelyek esetleges zárása, a pillanatnyi terelések térképpel és a műszaki mentés rendje, a vészhelyzeti leállóöblök elérhetősége, valamint az aktuális forgalmi rend. A folyamatosan frissülő oldal magyar, szlovák, ukrán, román, szerb, horvát, szlovén, lengyel, török, bolgár, angol, német és orosz nyelven olvasható. Az oldal itt érhető el:


https://development.mkif.hu/m1


A munkafolyamatokról, az egyes építési fázisokról, a forgalom rendjének változásáról külön szemléltető animáció készült:


tovább a videóra »


Az M1 bővítése nem egyszerű sávbővítés, hanem annál sokkal összetettebb, rendszerszintű fejlesztés, amelyek során:

72 meglévő alul-, és felüljárót építenek át, hogy azok megfeleljenek az új keresztmetszeti követelményeknek. A kiszélesített pálya ezek alatt vagy felett egyszerűen nem férne el

11 meglévő csomópontot korszerűsítenek, illetve 4 új különszintű csomópontot is kialakítanak

6 komplex pihenőhelyet teljesen átépítenek, a többi pihenőhelyet bővítik és modernizálják

mintegy 300 új kamionparkolót alakítanak ki, ezentúl családbarát pihenői átalakítások is elkészülnek,

2 mérnökségi telepet bővítenek, korszerűsítenek Bicskénél és Komáromnál

7 szintbeni alcsomópontot korszerű, körforgalmi csomópontokká alakítanak át

korszerű vízelvezető és víztározó rendszereket építenek ki

jelentősen növelik a zajvédő falak hosszát és azok magasságát is.


Az M1 bővítését az MKIF Zrt. hitelből és saját forrásból, jelentős önerőből, a Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés alapján valósítja meg, együttműködésben az Építési és Közlekedési Minisztériummal.


Ezt a híradást küldje tovább fuvarszervezőinek, gépjárművezetőinek, alvállalkozóinak, külföldi partnereinek!

 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.