Választ kaptunk a NAV-tól a németorsági minimálbérrel kapcsolatos, január 8-i hírlevelünkben feltett azon kérdésünkre: szolgáltat-e béradatot a NAV a német vámhatóság kérésére?
Választ kaptunk a NAV-tól a németorsági minimálbérrel kapcsolatos, január 8-i hírlevelünkben feltett azon kérdésünkre: szolgáltat-e béradatot a NAV a német vámhatóság kérésére?
Miután Magyarország hivatalos szerveitől sajnos továbbra sem kapunk semmilyen érdemi tájékoztatást a már napok óta egyébként hatályban lévő németországi minimálbér-rendelkezéssel kapcsolatban, így kénytelenek vagyunk saját csatornáinkon keresztül keresni ill. várni a válaszokat és megerősítéseket (többek között) az alábbi kérdésekre.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint az útdíjrendszer még ma sincs kész, számos problémát nem küszöböltek ki, és továbbra sem elég hatékony a piacvédelem. Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerhez (EKAER) való átállásra pedig megint nem hagytak elég felkészülési időt — hangozott el az MKFE 2014. december 18-i sajtótájékoztatóján.
Egyesületünk szakmai álláspontja, valamint az ezzel kapcsolatos sajtómegjelenések itt olvashatók!
|
Az élénk tagi érdeklődésre válaszul ismertetjük a német minimálbérrel kapcsolatos tájékoztatásunk eredeti forrásait, valamint az MKFE tiltakozó lépéseit.
2014. október 27-én az Országgyűlés egyhangúlag elfogadta „Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény módosításáról” szóló törvényt, melyet november 6-án hirdettek ki, és november 9-én lép hatályba.
Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára és Karmos Gábor, egyesületünk főtitkára a Kossuth Rádióban beszéltek az Országgyűlés által október 27-én egyhangúlag elfogadott „Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény módosításáról”.
Október 27-én az Országgyűlés egyhangúlag elfogadta „az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény módosításáról” szóló törvényt, mely november 6-án kihirdetésre került és november 9-én lép hatályba.
Bezárta a kiskaput a kormány az unión kívüli fuvarozás előtt. Május 4-én (vasárnap) hatályba lépett a 261/2011. Korm. rendelet módosítása, melynek célja az illegális fuvartevékenységet folytató elemek kiszorítása.
|
Március 20-án elküldtük a társegyesületeinkkel közösen kidolgozott bírság-amnesztiára vonatkozó 5 pontba gyűjtött javaslatainkat dr. Völner Pál, az NFM infrastruktúráért felelős államtitkára részére. Azt már előjáróban le kell szögezni, hogy mindez csupán egy javaslatcsomag, amelynek megvalósulása a szaktárca együttműködési hajlandóságától függ.
Milliós útdíj-bírságok: egyeztetés az NFM-ben a költségvetést
meg nem károsító felhasználóknak nyújtható amnesztiáról
Több fuvarozói érdekképviselet — köztük az MKFE — közösen írott levélben fordult februárban Németh Lászlóné miniszter asszonyhoz, hogy az állam hirdessen "bírság-amnesztiát" azon tehergépjármű-üzemeltetőknek, akik tévedésből, ám jóhiszeműen, a költségvetés megkárosításának szándéka nélkül követtek el szabálysértést az e-útdíj megfizetésénél, és súlyos bírságokat kaptak. Március 18-án e témában ültünk társ-érdekképviseleteinkkel együtt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tárgyalóasztalához.