Az osztrák gazdasági kamara közzétette a 2020. január 1-jétől irányadó kilométerenkénti útdíjakat, melyek Ausztria díjköteles úthálózatán a 3,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó áru- és személyszállító járművekre vonatkoznak.
Az osztrák gazdasági kamara közzétette a 2020. január 1-jétől irányadó kilométerenkénti útdíjakat, melyek Ausztria díjköteles úthálózatán a 3,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó áru- és személyszállító járművekre vonatkoznak.
Fontos tudnivaló az orosz pályát járó fuvarozóknak, hogy a PLATON útdíjrendszer üzemeltetője e-mail-ben jelzi a járművek üzembentartóinak az útdíj kiegyenlítésére szolgáló fedélzeti készülék cseréjének esedékességét, az azzal kapcsolatos teendőket, sőt, a Platon internetes oldalán létrehozott profilon is nyomonkövethető az eszköz használati határideje.
Az IRU tájékoztatása szerint karbantartási munkálatok miatt a Mont Blanc-alagutat teljesen lezárják a forgalom elől 2019. október 14-én (hétfőn) 22:00 órától október 15-én (kedden) 06:00 óráig.
Rendkívüli szigorral járnak el a görög hatóságok azokkal a tehergépjármű-vezetőkkel szemben, akiknek járművében bevándorlókat találnak; a jóhiszemű kamionosra akár börtönbüntetést is kiszabhatnak — figyelmezteti egyesületünkön keresztül a magyar fuvarozókat Magyarország Athéni Nagykövetségének Konzuli Osztálya.
Mint nyáron többször is jeleztük, 2019. december 1-jétől a „Czechtoll” nevű új útdíjfizetési rendszer váltja a hagyományos szisztémát Csehországban, mely műholdas jeladáson alapul, így jóval korszerűbb a 12 évvel ezelőtt bevezetett elődjénél. Szeptember 22-én elkezdődött a regisztráció! A cseh útdíjszolgáltató folyamatosan végzi az új fedélzeti készülékek kiosztását, melyet a járművek üzembentartóinak kell igényelniük.
2019. szeptember 24-26. között hídfelújítási munkálatokat végeznek a lengyel-belorusz határon, Bobrowniki és Bjerasztavica között. A félpályás lezárás miatt torlódás várható.
,,Újra vereséget szenvedett a józan ész az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottságába (TRAN), mikor a képviselők többsége leszavazta a Mobilitási Csomag újratárgyalásának lehetőségét. Mi azonban nem adjuk fel és a végsőkig küzdeni fogunk, számunkra mindig a magyar fuvarozók érdeke az első” - mondta el Deli Andor európai parlamenti képviselő a Bizottság ülése után.
Egy már elfogadott, ám csak 2020. július 1-jétől hatályos német jogszabálymódosítás értelmében (a gyakorlatban tehát 2020/21 telétől) Németország útjain a buszok és tehergépjárművek kormányzott tengelyeinek kerekein is kötelező lesz a téli gumi használata téli útviszonyok esetén (havas, jeges úttest). Az elkövetkezendő egy évet a német jogalkotók és ellenőrző hatóságok a busz- és tehergépjármű-üzembentartó vállalkozások felkészülésére szánják.