Ausztriában 2019. január 1-jétől változtak azok a jogszabályok, melyek az ország területén közlekedő tehergépjárművek ill. autóbuszok vezetőinek minimálbérét meghatározzák.
Ausztriában 2019. január 1-jétől változtak azok a jogszabályok, melyek az ország területén közlekedő tehergépjárművek ill. autóbuszok vezetőinek minimálbérét meghatározzák.
A BGL német társegyesületünk tájékoztatása szerint Duisburg-Neuenkamp mellett, az A40 (E34) autópályán található Rajna hídon súlykorlátozást rendeltek el, a híd kímélése érdekében. A híd felújításának befejezéséig a 11,5 tonna feletti járművek nem közlekedhetnek ezen a szakaszon. | ![]() |
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium arról tájékoztatta egyesületünket, hogy 2019. január 21-től felvehetők a belorusz bilaterális engedélyek.
Tisztelt TIR Felhasználó Fuvarozók! Az IRU-tól kapott információ alapján tájékoztatjuk önöket, hogy ismét tovább bővült azon országok köre, ahol a TIR garanciavállalás mértéke már 100.000, EURO összegig terjed.
Tisztelt Tagjaink! A decemberi EU tanácsi döntés után mától az Európai Parlamenté a főszerep, a hónap végére kiderülhet, hogy milyen mértékben biztosítják támogatásukról a miniszteri javaslatcsomagot az európai képviselők, illetve mely pontokon szeretnének változtatni azokon. Tavaszra véglegesedhetnek a jogszabályok.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a Kaffeesteuer Gesetz (német kávéadó törvény) § 17 (4) paragrafusának megfelelően a német adóterületen keresztül tranzitban szállított kávé és kávé tartalmú élelmiszerek esetén a fuvarozónak bejelentési kötelezettsége van! A bejelentési dokumentum egy példányát a gépkocsivezetőnek a járművében kell tartania a fuvarfeladat közben, és a hatósági ellenőrzéskor azt be kell mutatni. A dokumentum hiányában a hatóság a rakományt lefoglalhatja, és büntetőeljárást indíthat a jármű vezetője ellen. | ![]() |
Tisztelt TIR felhasználó Fuvarozók! Az IRU tájékoztatása szerint Pakisztánban a TIR-egyezmény szerinti árutovábbítás az alábbi linkről letölthető közúti folyosókon lehetséges.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a médiában terjedő hírekkel ellentétben az IRU romániai tagegyesülete megerősítette: jelenleg nincs olyan román kormányzati szándék, amely korlátozni kívánná az EURO II környezetvédelmi besorolás alatti autóbuszok és tehergépjárművek közlekedését a román nagyvárosokban, vagy a fővárosban.
2018 januárjában Hollandia középső részén olyan heves viharok voltak, melynek következtében bizonyos területeken a piros színkód volt érvényben. Ennek során azt a tanácsot adták, hogy üres teherautókkal ne keljenek útra. Ennek ellenére 66 – üres és megrakodott – tehergépkocsi borult fel, mert nem vették figyelembe a riasztást. | ![]() |