Mint minden évben, úgy idén, 2024-ben is külön-külön tartományokra vonatkozik a kamionstop Németországban október 31-én és november 1-jén.
Mint minden évben, úgy idén, 2024-ben is külön-külön tartományokra vonatkozik a kamionstop Németországban október 31-én és november 1-jén.
A Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesülete (International Road Transport Union – IRU) felmérést végez a TIR-igazolvánnyal közlekedők körében az eTIR-hez kapcsolódó informatikai fejlesztésekről.
Az osztrák A12-es (Inntal) autópályán elérkezett a november 1-jei szezonváltás, mely a kamionstop órarendjét is érinti.
A francia kormány úgy döntött, hogy meghosszabbítja a szigorításokat 2024 november 1-jétől egészen 2025. április 30-ig, amely közúton a svájci, luxemburgi, belga és spanyol határátkelőkön a személyek ellenőrzését érinti.
A szlovák rendőrség részbeni felmentést ad a nehéz-tehergépjárművek közlekedési korlátozása alól a soron következő mindszenti ünnepen, 2024. november 1-jén (pénteken). A szlovák autópályákon és elsőrendű utakon ezen a napon szabadon közlekedhetnek azok a 7,5 tonna feletti tehergépjárművek, amelyek nemzetközi fuvart teljesítve szlovákiai célforgalomban (szlovák lerakóhelyre) igyekeznek. Mint korábban ismertettük, más ünnepek idején is alkalmaztak már ugyanilyen mentességet.
2024. november 1-jétől Lengyelországban új útszakaszokkal bővül a díjköteles úthálózat. Az újonnan fizetőssé váló szakaszok javarészt olyan útvonalak meghosszabbításai, amelyek már jelenleg is díjkötelesek.
A görögországi Pánhellén Tengerészek Szövetsége munkabeszüntetést hirdetett 2024. október 24-25-re, mely voltaképpen az előző napok tiltakozó akcióinak meghosszabbítása. Erről a sztrájk megkezdése után, csütörtökön délután értesültünk. A csütörtökre és péntekre időzített 48 órás újabb sztrájk a személy- és áruszállítást egyaránt érintheti minden hajókategóriában.
Az előző évi gyakorlathoz hasonlóan a 2024. október 26-ra eső osztrák ünnepnappal és közlekedési tilalommal párhuzamosan az olasz Bolzano tartomány idén, 2024-ben is kamionstopot rendel el ugyanabban az időben Olaszországban, Vipiteno (németül Sterzing) és az olasz-osztrák határ között az alábbiak szerint.
Az ICS2 harmadik fázisának bevezetése kapcsán már több tájékoztatót is küldtünk azoknak, akik uniós import vagy uniós export vámárut szállítanak, s ezáltal érintetté válnak a rendszerátállást illetően.
Fontos tudnivaló a MOL-MKFE-üzemanyagkártyát használó vállalkozásoknak, hogy a megnövekedett számú visszaélések miatt — a kártyahasználók biztonsága érdekében — a MOL bevezette a kétfaktoros hitelesítési kártyahasználati lehetőséget a németországi, luxemburgi, hollandiai, francia és belga kutakon. Erről az olajtársaság adott hírt 2024. október 15-én.