Brit társszervezetünk rövid figyelmeztetést küldött a szigetországból Franciaországba igyekvő kamionosoknak.
A brit hatóságok tapasztalatai szerint Egyesült Királyságból az európai kontinens felé haladó fuvarozók gyakran helytelenül választják meg útvonalukat, és London irányából az M20-as autópálya helyett lerövidítik az utat az A2-es és M2-es utak használatával Canterbury felé.
A britek felhívják a figyelmet, hogy a teherfogalomra változatlanul az M20-as tranzitút van kijelölve. A fuvarozók a 8-as és 9-es Brock-ellenőrzőpontoknál kaphatnak TAP-engedélyt a kikötői behajtáshoz.
A brit hatóságok változatlanul 300 angol fontra bírságolják azokat, akik London felől a Brenley Corner – M2 – A2 – Jubilee Way utat választják a doveri kompolás eléréséhez.
Mit jelent a Brock-művelet? — Mint korábban már többször hírt adtunk róla, a szigetország délkeleti csücskének Kent megyei úthálózatát jelentősen megterheli az európai kontinenssel összefüggő kikötői tranzit-teherforgalom, ezért a környező utakon olyan forgalomszervezési gyakorlatot vezettek be, mely a járműveknek akkor is szabad utat enged valamerre, ha a La Manche-csatornán való átkelés valami miatt megbénulna. A „Brock-művelet” névre keresztelt és beton-terelőelemekkel azonnal módosítható forgalomirányítási megoldás lehetővé teszi, hogy a megye úthálózatán a forgalom irányának gyors és ideiglenes változtatásával a járművek állandó mozgásban haladhassanak úticéljuk felé anélkül, hogy összetorlódnának és dugó alakulna ki.
A brit autópálya-kezelő honlapján (a lenti linket megnyitva rögtön elöl, a „Status of Operation Brock” pontban) mindig színes piktogram jelzi, hogy az M20-ason éppen milyen forgalmi rend van érvényben (current status = jelen helyzet; alerts = figyelmeztetések).
A színkódok jelentése:
zöld pipa: az M20-as autópálya nyitva van, a forgalom zavartalan
narancssárga felkiáltójel: az M20-as nyitva van, de számolni kell sávelhúzással, szemből jövők forgalmi terelésével
piros felkiáltójel: a pálya vagy zárva van, vagy az uniós ill. unión kívüli (csak brit) teherforgalom elkülönített terelés mellett haladhat
Közlekedési krízishelyzeten kívül az M20-as sztrádát csak akkor zárják le, ha a forgalomirányításhoz, terelésekhez használt betonkorlátokat éppen átmozgatják.
tovább a National Highways színes tájékoztatójára »
Forrás: RHA