„A közúti autóbuszos személyszállító és árufuvarozó vállalkozásokat támogató konkrét intézkedések előkészítésének és megvalósításának azonnal meg kell kezdődnie, hogy az ágazat ne szenvedjen visszafordíthatatlan károkat” – szögezik le az MKFE és a NiT Hungary közösen megküldött javaslatcsomagjának kísérő levelében a két érdekképviselet vezetői. A gyors és hatékony beavatkozás érdekében az MKFE és a NiT Hungary a személyszállító és árufuvarozó vállalkozások védelmére és támogatására összeállított javaslatcsomag személyes megvitatására kéri Palkovics László minisztert.
Magyarország kezdettől fogva ellenzi a fuvarozókat érintő uniós szabályozási terveket, mert azok minden józan megfontolással ellentétesek. A szigorú és részben teljesíthetetlen követelmények a járművezetőkre vonatkozó szociális szabályokat figyelmen kívül hagyó harmadik országbeli fuvarozókat hozzák előnyös helyzetbe — áll az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) 2020. április 8-án kiadott közleményében.
2020. április 14-i értesüléseink szerint Franciaországban a járványügyi helyzet miatt a belföldi fuvarfeladat végzéséhez változatlanul kétfajta nyilatkozatot kell a jármű fedélzetén tartani ahhoz, hogy a gépjárművezető szabadon tudjon mozogni az ország területén. Nemzetközi fuvarfeladatot végzőknek azonban elegendő az Európai Bizottság által javasolt 3. melléklet.
Szlovéniában a koperi tengeri kikötő továbbra is zavartalanul üzemel a kialakult járványhelyzet ellenére, az ügyintézés online, „papírmentesen” bonyolódik — tájékoztatta egyesületünket Magyarország Ljubjanai Nagykövetsége április 8-án.
Németországban az egyes tartományok külön-külön szabályozzák azt a kérdést, hogy a kialakult járványügyi helyzetben mely területen milyen dátum-tartományban oldják fel a hétvégi és ünnepnapi közlekedési korlátozást (kamionstopot).
A Tanács az alábbi sajtóközleményt adta ki a döntésről, értékelésük nem egyezik az MKFE véleményével
A Tanács 2020. április 7-én elfogadta az uniós közúti szállítási ágazat reformját célzó új szabályokat. A mobilitási csomag néven ismert reformmal a jogalkotó javítja a járművezetők munkakörülményeit, különleges szabályokat állapít meg a nemzetközi szállítást végző járművezetők kiküldetésére, és aktualizálja az árufuvarozási piachoz való hozzáférésre vonatkozó rendelkezéseket. Az új szabályoknak köszönhetően egyúttal hatékonyabbá válik a végrehajtás is. A Tanács elnöksége és az Európai Parlament 2019. december 11-én jutottak ideiglenes megállapodásra a jogszabályról. Az Állandó Képviselők Bizottsága 2019. december 20-án jóváhagyta a jogszabály szövegét, a Tanács pedig ezt követően 2020. február 20-án megerősítette a politikai megállapodást.
Tájékoztatjuk kedves Tagjainkat, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) Váci úti ügyfélszolgálatán a járvány miatt előállt helyzetben egyelőre zavartalan a bilaterális árufuvarozó engedélyek kiadása.
Értesítjük kedves Tagjainkat és Ügyfeleinket, hogy az előttünk álló hosszú hétvége előtti utolsó munkanapon, 2020. április 9-én (nagycsütörtökön) pénteki munkarend szerint dolgoznak egyesületünk munkatársai.
2020. március végén és április elején több olyan jogszabályt is kihirdettek, melyek kifejezetten a veszélyesáru-szállító vállalkozások tevékenységét érintik. Ezt foglalja össze legfrissebb tájékoztatónk.
A járványügyi helyzetre tekintettel és a folyamatos áruellátás érdekében továbbra is korlátozás nélkül közlekedhetnek a nehéz-tehergépjárművek a hazai utakon, azaz a húsvéti ünnepek körüli napokban (2020. április 10-13.) sem lesz kamionstop Magyarországon — közölte a szakminisztérium.
Mint ismeretes, egy átgondolatlan tisztifőorvosi határozat eredményeképpen 2020. március 27-én (pénteken) hajnaltól minden, Magyarországra külföldről belépő áruszállító jármű vezetőjét házi karanténba utalták. Egyesületünk közreműködésének köszönhetően a probléma 24 órán belül megoldódott. Az április 1-jén kihirdetett, vonatkozó kormányrendelet végül hatályon kívül helyezte a tisztiorvosi határozatot, és reményeink szerint véglegesen rendezi ezt a kérdést — mondta az MKFE főtitkára a Klubrádió „Reggeli gyors” című, április 3-i adásában.
A hazánk területét Románia felé elhagyni szándékozók esetében 2020. április 2-án 19:00 órától határozatlan időre Csanádpalotát kizárólag a teherforgalom kiléptetésére jelölték ki, a személyforgalmat Nagylak közúti határátkelőhöz irányítják — tudatta az ORFK.
Az autóbuszos személyszállítók helyzetének megkönnyítésére az MKFE és a NiT Hungary azzal a közös javaslattal fordult az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz, hogy a 2020-ra megváltott, éves buszos e-matrica érvényessége egy évvel meghosszabbítva, 2022. január 31-ig tartson.
Megjelent a 81/2020. (IV.1.) Korm. rendelet, amely nagyrészt minden, az MKFE által is kezdeményezett, az áruszállításra vonatkozó könnyítést és észszerűsítést tartalmaz. A legfontosabb: a nemzetközi áruszállításban tevékenykedő magyar gépkocsivezetőnek – ha a határon történő belépéskor egészséges és tünetmentes – nincs karantén kötelezettsége, a fuvarfeladatot további intézkedések nélkül, de a járványügyi előírások, és a kijárási korlátozás szabályait betartva folytathatja.
Szeretnénk, ha az Operatív Törzs döntéshozói figyelembe vennék azokat a megalapozott szakmai javaslatokat, melyeket az idén 55 éves MKFE és a 30 éves NiT Hungary közös erővel képvisel — mondta a Jazzy Rádiónak adott 2020. április 1-i interjújában Karmos Gábor, az MKFE főtitkára, aki egyben köszönetet mondott a gépkocsivezetőknek és a logisztikai szektor szereplőinek, hiszen ők azok, akik az ország áruellátását biztosítják.
2020. április 1-jén (szerdán) az európai országok vonatkozásában több fontos hírről is értesültünk. Számos országban (bizonyos feltételekkel) feloldják a kamionstopot, hogy a tehergépjárművek vezetői a járványhelyzet ideje alatt egyszerűbben tudják teljesíteni feladataikat.
A hazai árufuvarozó és autóbuszos vállalkozások megmentése érdekében 2020. március 31-én azonnali segítséget kérő, közös levéllel fordult a kormányzat négy miniszteréhez az MKFE és a NiT Hungary.