Ma Szonja, Zsófia napja van.

Hírek

Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy a Magyar Közút NZrt. a mai nappal kezdődően az M1-es autópálya bizonyos szakaszain útjavítási munkálatokat végez, ezért a következő 4-5 hónapban torlódásokra lehet számítani. A munkálatok a Bicske és Tatabánya közötti, 39-es és az 50-es kilométerszelvények közötti szakaszt érintik.

Amint arról kedden az NFM közleménye nyomán Tagjainknak már hírt adtunk, március 6-án magas szintű nemzetközi tanácskozásra került sor Budapesten a közúti közlekedési szektor versenyképességét érintő kihívásokról, lényegében az EU-ban kialakítás alatt álló Mobilitási Csomag meghatározó kérdéseiben. Az eredmény azonban – a részt vevő IRU-egyesületekkel közös értékelésünk szerint – sajnos elmaradt attól, amekkora lehetőség rejlene 14 tagállam remélt együttműködésében.  

Ahogy arról korábban tájékoztattuk Tisztelt Tagjainkat, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közúti Közlekedési Ellenőrzési Főosztálya február elején megkezdte a nemzeti tengelysúlymérő rendszerben detektált tengelysúly és össztömeg túllépések figyelmeztető és tájékoztató határozatainak postázását az érintett vállalkozások részére. Kérjük Tisztelt Tagjainkat, hogy a kézhez vett értesítésről, és annak tartalmáról továbbra is küldjenek tájékoztatást az MKFE részére, mert a rendszer esetleges hibáiról csak ezeknek a dokumentumoknak az ismeretében kezdeményezhetünk egyeztetést az NFM illetékeseivel. A tét nagy, ha a minisztérium – a fuvarozói észrevételek hiányában – működésre alkalmasnak ítéli a rendszert, akkor az eredeti tervek szerint május 31-től élesben küldi a bírsághatározatokat.

Tisztelt Tagjaink!

Miután az EU-s IRU-egyesületek álláspontjai többé-kevésbé leképezik a tagállami érdekek rendkívüli sokféleségét, régóta kérdéses volt, hogy lesz-e érdemi önálló IRU-javaslat az árufuvarozási speciális posting szabályokra (lex specialis) vonatkozóan. Amit az uniós döntéshozók olyannyira szorgalmaztak és vártak. Ma már tudjuk: nem lesz.

Ismételten felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy 2018. április 1-től változik a szlovéniai útdíjfizetési rendszer. Ettől az időponttól kezdve minden 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járműnek DarsGo fedélzeti eszközzel kell rendelkeznie. Az új rendszerre való gördülékeny átállás érdekében bővebb információkat közlünk az alábbiakban.

2018. május végéig ismét jelentkezhetnek kártérítési igényükkel – költségkockázat nélkül – az MKFE által korábban ajánlott, perlést finanszírozó német cégnél mindazon tagjaink, akik 2003-2016. között vásároltak közepes (6-16 tonna közötti) vagy nehéz (16 tonnánál nehezebb) MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco,  DAF vagy Scania gépjárműveket.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.