Az IRU meghosszabbította a jelentkezési határidőt, egészen június végéig lehet jelentkezni a díjakra!

Az MKFE több fórumon is tiltakozik a Németországban bevezetett 45 órás heti pihenőidő gépjárműben való töltésének bírságolásával kapcsolatban. A további hatékony érdekképviseleti munka érdekében most Tagjaink segítségét kérjük.
AZ MKFE tegnap kezdeményezte hazánk berlini nagyköveténél és az uniós ügyekért felelős államtitkárságon, hogy Magyarország hivatalos levélben fejezze ki tiltakozását Németország felé a május 25-én életbe lépett fuvarozókat sújtó újabb szabályok miatt. Dr. Györkös Péter nagykövet ma megküldött válaszából kiderül, hogy a levél elkészült, és azt azonnal megküldték Alexander Dobrindt miniszter úrnak.
A luxemburgi törvényhozás egy 2017. március 14-i határozatában döntést hozott a posting irányelv jogrendszerükbe való beillesztéséről. Az IRU tájékoztatása szerint a luxemburgi szabályozás a közúti áru- és személyszállításban a tranzit feladatokra nem vonatkozik.
A luxemburgi törvényhozás 2017. március 14-i határozatában döntést hozott a posting irányelv jogrendszerbe való beillesztéséről. A luxemburgi szabályozás a közúti áru- és személyszállításban a tranzitfeladatokra nem vonatkozik.
Az MKFE néhány napja sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megkezdte tevékenységét az NFM szervezetén belül felállított 130 fős közúti ellenőrzési csoport. A legfrissebb információink szerint a keleti régiók után a május 22-i héttől a Dunántúlon két újabb csoport kezdte meg az önálló működését. Az elmúlt nagyjából egy hónapban a kiszabott bírságok összege elérte a 46 millió forintot. | ![]() |
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. azonnali hatállyal felmondta szerződését az Asystant Mérnöki Iroda Kft-vel.
Alapos tesztelésnek és finomhangolásnak kell megelőznie a tengelysúlymérő rendszer bevezetését, hogy az eszköz elérje a valódi célját – mondta a Magyar Időknek adott interjújában Somogyi Gábor. A főtitkára a lapnak hangsúlyozta: ebben a folyamatban az Egyesület is szeretne részt venni, hogy a rendszer teljes beüzemelése előtt a tagjaink visszajelzései alapján ki lehessen szűrni a működési hibákat.
Az MKFE kezdeményezésére az IRU hivatalos levélben fordult a német közlekedési miniszterhez. A Nemzetközi Közúti Fuvarozási Egyesület a rendszeres heti pihenőidők szabályainak bevezetésének 2 hónapos moratóriumát kéri Németországtól.
A heti rendszeres pihenőidőkre vonatkozó német – és más országok – szabályozásai miatt az MKFE főtitkára levélben fordult Takács Szabolcs államtitkárhoz és dr. Györkös Péter berlini nagykövethez.
Ahogy arról korábban tájékoztattuk tagjainkat, a német Parlament márciusban fogadta el azt a törvényt, amelynek értelmében a rendszeres heti pihenőidőt nem lehet a járművek kabinjában tölteni. Az IRU-tól érkezett tájékoztatás szerint a törvény hatálybalépésének napja 2017. május 25.
Rövidesen befejeződik a budapesti Carl Lutz rakpart átépítése. A tervek szerint május 31-én adják át a forgalomnak a területet, amelyen az autóbuszok számára – szemben az eredeti tervekben szereplő nulla parkolóval – az MKFE, a NiT és a MAHOSZ erőfeszítéseinek köszönhetően 8 le- és felszállóhelyet, és 10 hosszútávú parkolót jelöltek ki. Az MKFE a társszervezetekkel együttműködve szeretné elérni, hogy a rakpart hajóállomásokhoz közelebb eső szakaszán további 7–10 buszparkolót jelöljenek ki, amelyeket az esti órákban használhatnak a járművek
Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára Tóth Zoltánnal, a Magyar Lízingszövetség főtitkárával találkozott, aki bemutatta szervezetüket, és felajánlotta az együttműködést abban, hogy segíti a fuvarozókat eligazodni az eszközbeszerzéseiket érintő lízingek világában.
Korábban már tájékoztatást adtunk arról, hogy az osztrák szövetségi kormányban döntés született a Bér- és szociális dömping elleni törvény 2017. januártól hatályos változatának módosításáról a fuvarozó ágazat vonatkozásában.
Kérésünkre Magyarország bécsi Nagykövetsége tájékoztatást küldött arról, hogy a tervezett jogszabálymódosítást elfogadták, amely 2017. június 1-ével lép hatályba.
Május 17-én tűzte napirendjére az Európai Parlament a készülő Közúti Csomagot (Road Package). Az Európai Néppárt magyar képviselői hozzászólásukban kiemelték, hogy a készülő szabályozás nem épülhet a „kétsebességes Európa” koncepciójára, mindenképpen a szabad, és a jelenleginél is nyitottabb belső piac irányába kell gondolkodniuk a jogalkotóknak. Deli Andor arra is rámutatott, hogy az elkésett EP vita nem sok lehetőséget ad arra, hogy a képviselők érdemben befolyásolhassák a május végén megjelenő Közúti Csomag javaslatot.
Küldje tovább, vagy nyomtassa ki gépkocsivezetőjének!
Összenyomódott áru, műszaki mentés, kényszerpihenő, átrakodás, plusz költségek... Ilyen és ehhez hasonló bosszúságoktól kímélheti meg magát és a fuvarozó vállalkozást az a gépkocsivezető, aki ilyenkor, a hosszú, kiadós esőzések után kamionjával szilárd burkolatot keres alkalmas megállásra.