Ma Ferenc napja van.

Hírek

A Belarusz Köztársaság Minisztertanácsának 2015. május 11-i, 401 sz. rendelete (Hatályos 2015. június 14-től) módosítja és kiegészíti a 2013. április 30-i, 340 sz. minisztertanácsi rendeletet, valamint annak végrehajtási rendeletét (A Belarusz Köztársaság útdíjfizetésre kijelölt közútjain közlekedő járművek útdíjfizetésének rendje).

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete az elmúlt időszakban tagi igényeknek megfelelően határozottan lépett fel a több viszonylat tekintetében is kiegyenlítetlen, nem egyensúlyban lévő engedélykontingensek feloldása érdekében. Figyelembe kell venni, hogy esetenként jelentős aránytalanságokat kell/kellett lefaragni rövid idő alatt, ami érthető módon ellenállást vált ki az ellenérdekelt felekből.

Az MKFE több tagjától érkezett jelzés, hogy a belorusz, majd pár nappal később az ukrán hatóságok is megállítják a magyar járműveket, és a gépkocsivezetőktől Nemzetközi Időszakos Vizsgálati Bizonyítványt kérnek a pótkocsira is. Ezt a dokumentumot azonban jellemzően csak a vontató járművekre kérték és adták ki a műszaki vizsga, illetve a forgalomba helyezés során. Ezt vélhetően a belorusz, illetve az ukrán fél is tudja.

A KÖBE kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási termékértékesítésének november 13-i felfüggesztése után a hazai piacon jelenleg a Wáberer Hungária Biztosító Zrt. kínálja a nehézgépjárművek területén a legkedvezőbb árakat, amelyeket az MKFE Alkuszon keresztül további támogatással érhetnek el tagjaink.

Küldje Ön is gépkocsivezetőit tanfolyamunkra, hogy gyarapíthassák ismereteiket a digitális tachográfról, valamint a vezetési és pihenőidők helyes ütemezéséről, s így elkerüljék a hatósági bírságokat!

Az OPEC múlt pénteki ülése után eladói nyomás alá került a nyersolaj árfolyama, amely így az elmúlt napokban 2009 óta nem látott szintre esett – írja a Portfolio.hu. A szakértők a közeljövőben a 30 dollár körüli hordónkénti olajárat sem tartják elképzelhetetlennek, ami akár 300 forint alatti üzemanyagárakat is jelenhet a hazai kutakon.

 A 2015. november 15-én bevezetett orosz útdíj-rendszer ellen több hete tartanak a fuvarozók tiltakozó akciói, amelyről a médiában kevés információ jelenik meg. Az orosz vezetés az útdíj-rendszert a bevételek fontossága miatt mindenképpen fenn akarja tartani, ezért csak bizonyos látszatengedményekre hajlandó, miközben a fuvarozók tiltakozásait a rendvédelmi szervek folyamatosan akadályozzák, és igyekszenek ellehetetleníteni.

Tisztelt Tagunk!

Kérjük, amennyiben van Önnél kiadott, de fel nem használt ukrán loco-tranzit engedély (különösen amennyiben EURO 3-as korlátozású) és nincs rá sürgősen szüksége, vagy tranzitra használná (tranzit engedély elegendő mennyiségben van) juttassa vissza a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz!

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.