Szerda reggel az ATV „Jam” című műsorának vendége Karmos Gábor, az MKFE főtitkára volt.
{image:images/cikkek/fotok/nagykep_4.png}
Szerda reggel az ATV „Jam” című műsorának vendége Karmos Gábor, az MKFE főtitkára volt.
{image:images/cikkek/fotok/nagykep_4.png}
Az utóbbi napokban sokat foglalkozott a hazai sajtó a kilométer-arányos útdíjfizetés magyarországi megteremtésének lehetőségével, azon belül a várható tarifákkal.
{image:images/cikkek/fotok/nagykep_4.png}
Befejeződött országjáró rendezvénysorozatunk, melyet a kereskedelmi gázolajról szóló tudnivalók ismertetésére szerveztünk.
Január végén - február elején „kereskedelmi gázolaj roadshow”-nk programjával öt magyarországi várost látogattunk meg. Köszönjük, hogy tagjaink megtiszteltek bennünket jelenlétükkel! Reméljük, hogy az ott elhangzottak minél több fuvarozónak segítségére lesznek a jövedéki adó visszaigénylésének intézésében. Alább meg tudja nyitni rövid képgalériánkat és az elhangzott előadások anyagát.
![]() |
Boros Sándor pü. főhadnagy, osztályvezető (Nemzeti Adó- és Vámhivatal): Kereskedelmi gázolaj és társadalmi együttműködés MEGNYITÁS » |
![]() |
KÉPGALÉRIA: katt az ikonokra!
minden tudnivaló a kereskedelmi gázolajról » |
kérdések és válaszok a kereskedelmi gázolajról » |
![]() |
Az elmúlt nyolc év fejlesztési programjaihoz képest mind stratégiáját, mind pedig céljait tekintve merőben más az Új Széchenyi-terv, mely jelentős adminisztratív egyszerűsítéssel és a források átcsoportosításával segíti a hazai vállalkozások előrejutását. |
Dr. Vereczkey Zoltán, egyesületünk elnöke, s egyben a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) alelnöke a Magyar Nemzetnek adott csütörtöki interjújában úgy fogalmazott: az Új Széchenyi-terv összeállításakor figyelembe vették a kereskedelmi és iparkamarák javaslatait és észrevételeit, s a terv előkészítését olyan társadalmi egyeztetés előzte meg, amelyre még soha nem volt példa.
Régi álma valósult meg a hazai közúti fuvarozóknak azáltal, hogy a kormány 2011. január 1-jétől bevezette Magyarországon a kereskedelmi gázolaj intézményét. A 6 forint 50 filléres kedvezmény jövedékiadó-visszatérítésként illeti meg az arra jogosultakat.
Nem túlzás, ha azt mondjuk: a jó hírre az egész magyar fuvarozói szektor megmozdult. Már az év első napjaiban nagy érdeklődés mutatkozott az adó-visszaigénylés módja, a jogosultak köre, valamint az ügyintézés menete iránt. Egyesületünk olyan elektronikus tájékoztatót állított össze, mely lépésről lépésre vezeti a fuvarozót, s felhívja a figyelmet a 6 forint 50 filléres adó-visszaigényléssel kapcsolatos határidőkre.
A kereskedelmi gázolaj témaköre a sajtó élénk érdeklődését is kivívta magának, ugyanis a fuvarozók a külföldről hazahozott tankolásaik révén jelentős jövedékiadó-bevételt generálnak a központi költségvetésnek.
Január utolsó napjaiban „Lássunk tisztá(bba)n gázolaj ügyben!” címmel közleményt jelentettünk meg, mely voltaképp egy terjedelmesebb elemzés a témával kapcsolatban. Amit rólunk írtak:
Napi Gazdaság (2010. 12. 07.) »
Vállalkozói Negyed (2011. 01. 20.) »
agribusiness.hu (2011. 01. 21.) »
![]() |
Az elmúlt két évben többször is írtunk a telephelyi és útmenti üzemanyag-tolvajokról, hogy a bűnözők módszereinek megismerésével, hatásos óvintézkedésekkel és kellő körültekintéssel kedves Tagjaink megelőzhessék a bajt.
|
2010. október 8-án hajnalban gázolajtolvajt fogtak a rendőrök Balatonvilágosnál. A tettes kocsijába egy 800 literes tartály volt beépítve — jelentette pénteken a hírextra ».
2010 nyarának végén - őszének elején sajnos sorozatban történtek olyan újabb esetek Magyarországon, melyek áldozatait több száz literrel lopták meg. Mint a híradásokból (és a lecsapolt üzemanyag mennyiségéből) kitűnik, az esetek jelentős részében az elkövetők két-háromfős csoportokban, szervezetten tevékenykednek. Augusztusban Sárkeresztesen 165 liter gázolajat csapoltak le ismeretlenek egy parkoló kamionból, Kunszállásnál (az M5-ösön) 400 litert, Balatonkeresztúron pedig 700 litert vittek el a tolvajok. A nyár rekorderei azok a bűnözők voltak, akik a Tolna megyei Cikó településen 1.000 liter gázolajra tettek szert. Elfogták viszont azt az illetőt, aki egy kecskeméti presszó előtt parkoló buszból szívott le 170 liter üzemanyagot; s szintén rendőrkézre került az a férfi is, akit Somogyszobon értek tetten. Szil térségében a rendőrök országjáró bandát lepleztek le.
MKFE-tagoktól és más forrásokból 2009 nyara óta az alábbi településeken történt jelentős üzemanyaglopásokról szereztünk tudomást a fent említett eseteken túl: Bátaszék, Békéscsaba, Borsókút, Bükkszenterzsébet, Dunaszentgyörgy, Dunaújváros, Gerendás, Gyöngyös, Jánosháza, Kenderes, Kerekharaszt, Muraszemenye, Ostoros, Pétervására, Rakamaz, Sántos, Sárbogárd, Szajol, Szarvas, Szekszárd, Szeleste, Szolnok, Tiszakécske, Tiszavárkony, Tószeg, Zirc.
Óvintézkedésként azt javasoljuk a gépkocsivezetőknek: a pihenőidőt lehetőleg őrzött parkolóban vagy forgalmas helyen töltsék, és kerüljék az elhagyatott területeket; éjszaka kivilágított helyen parkoljanak! A tapasztalatok szerint a hagyományos, biztonsági záras tanksapkák sajnos nem jelentenek akadályt a tolvajok ellen, mert azt egyszerűen leverik vagy lefeszítik. A rendőrség ezért megelőző vagyonvédelmi eszközként ajánlja a töltőnyílásba szerelhető üzemanyag-lopásgátlót, az ún. benzinőrt (kapható pl. ITT), mely meggátolja, hogy a tolvajok a tankba gumicsövet nyomjanak.
Csökkentheti a gázolajlopás kockázatát a műholdas járműkövetés. A Webbase műholdas járműkövető rendszere az üzemanyagszint változásának figyelésére is alkalmas, és kedvező áron ajánljuk! »
Önnel vagy gépkocsivezetőjével történt már hasonló eset? Ossza meg velünk és fuvarozótársaival a Fórum rovatunkban, itt! »
európai parkolók interaktív adatbázisa (Truckinform) »
európai parkolók interaktív adatbázisa (IRU-TransPark) »
A rakomány átvételénél előfordulhat, hogy az árut eleve sérült csomagolással, lezárt konténerben, megrongálódva, szennyezetten stb. adják ki a gépkocsivezetőnek, vagy az áru kiadója egyáltalán nem engedi be őt a rakodás helyszínére. Amikor indulásnál a vezető kitölti a CMR-fuvarlevelet, lehetősége van arra, hogy a felvett áru rongálódásával kapcsolatos észrevételeit (fenntartásait) kézírással rávezesse a CMR-okmányra.
Az európai gyakorlatban több nyelven is elérhető a CMR-ellenőrzési lista, melynek magyar neve CMR-fenntartások jegyzéke (angolul CMR checklist). Fontos, hogy a nemzetközi fuvarfeladatot teljesítő gépkocsivezető legalább angolul vagy az adott ország nyelvén is megtegye bejegyzését. Ehhez nem szükséges idegen nyelvet beszélnie. A kitöltést többnyelvű táblázat segíti.