Ma László napja van.

Közúti Fuvarozási Árindex (KFX) bevezetésével támogatja a közúti szektor stabil, fenntartható fejlődését és működését a DigiLog Consulting

Az ellátási láncok globálisan komoly nehézségekkel küszködnek 2019-óta, és ez alól nem kivétel a teljes áruszállítás közel 75%-át lebonyolító közúti fuvarozás sem. Mára már nem a pandémia közvetlen hatásai okoznak nehézségeket, hanem az azt követő másodlagos jelenségek, mint a munkaerőhiány, az akadozó ipari termelés, a bérinfláció, az energiaválság vagy éppen a növekvő kamatok, továbbá egyes szektorspecifikus politikai döntések következményei, mint a Brexit vagy a mobilitási csomag, melyek mindegyike jelentősen növeli a fuvarozási költségeket. További – előre nem prognosztizált – költségnövekedést generált az orosz-ukrán háborús helyzet és az olajárak ebből fakadó elszabadulása. A költségnövekedés nem csupán a közúti fuvarozók problémája, hanem a megbízóké és végső soron az egész gazdaságé, mivel a közúti szektor adja a hazai GDP 5%-át és a foglalkoztatottak 3,3%-át.

„Kulcskérdés a gazdaság stabil növekedéséhez, a fogyasztók és az ipar biztonságos áruellátáshoz, hogy a mostani gyorsan változó üzleti környezetben is korrekt megállapodásokat köthessenek egymással a megbízók és a fuvarozók. A Közúti Fuvarozási Árindex életre hívásával ehhez kívánunk objektív segítséget nyújtani.” - fejtette ki Lajkó Ferenc, a DigiLog Consulting alapító tulajdonosa.

A Tanácsadó cég tájékoztatása szerint a Közúti Fuvarozási Árindex (KFX), egy teljeskörű iparági árindex, amely megmutatja, hogy a különböző gazdasági hatások mekkora árváltozást indokolnak a közúti áruszállítási szolgáltatások területén.

Az Árindex segítségével a fuvarozók követni tudják saját költségeik alakulását az iparági átlaghoz viszonyítva, és hitelesen tudják alátámasztani árváltozásaikat a megbízóik felé.

A megbízói oldalon, pedig pontosan követni tudják a közúti fuvarozás költségeinek alakulását, ezáltal ellenőrizni tudják az árváltozások mértékét.

A mutató attól teljeskörű, hogy tartalmazza a közúti fuvarozás összes költségét, úgymint üzemanyag, gépkocsivezető, autópálya, értékcsökkenés, lízingkamatok és az egyéb költségek (szerviz, biztosítások, irodai költségek stb.). Ezen túlmenően figyelembe veszi az Euro árfolyam változását, egyes termelékenységi mutatók (pl. járművek futásteljesítménye) és egyes hatékonysági mutatók (pl. üres futás) hatásait is.

Közúti Fuvarozási Árindex értéke (2021/2020):

Nemzetközi közúti fuvarozás esetében:111,6%

Belföldi közúti fuvarozás esetén: 110,5%

Ez az érték azt jelenti, hogy a 2020-as bázishoz képest, a 2021-ben jelentkező gazdasági hatások okozta költségnövekedést a nemzetközi közúti fuvarozás esetében 11,6%-os, a belföldi közúti fuvarozás esetében pedig 10,5%-os díjemelés kompenzálta volna.

Közúti Fuvarozási Árindex értéke (2022/2021):

Nemzetközi közúti fuvarozás esetében:118,6%

Belföldi közúti fuvarozás esetén: 124,8%

Ez az érték azt jelenti, hogy a 2021-es bázishoz képest, a 2022-ben jelentkező összes gazdasági hatás okozta költségnövekedést a nemzetközi közúti fuvarozás esetében 18,6%-os, a belföldi közúti fuvarozás esetében pedig 24,8%-os díjemelés kompenzálná.


Forrás: www.digilogconsulting.com

MKFE Kommunikáció

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.