Az utóbbi hetekben Magyarország számos pontjáról jelentették tagvállalkozásaink, hogy az útkezelő súlykorlátozó táblákat helyezett ki kulcsfontosságú útszakaszokon. Korábbi híradásainkban külön is foglalkoztunk a 81-es, 82-es, 85-ös, 39-es, 64-es és 7-es főutak, a 3501-es út, valamint a kőszállítók tokaji áthajtási engedélyének ügyével. Minden esetben levélben jeleztük a szaktárcának, hogy sérelmezzük, hogy az érdekképviselettel és az érintettekkel nem volt előzetes egyeztetés, ráadásul nem is érkezett tájékoztatás az intézkedést megelőzően a táblák kihelyezéséről.
A szakma sem gazdasági, sem környezetvédelmi, sem logisztikai szempontból nem tud egyetérteni a döntésekkel, hiszen számos esetben nincs a fuvarozók számára valós alternatíva, a megtett kerülő pedig nem csak időveszteséggel, hanem megnövekedett költségekkel és még több környezeti terheléssel jár. Amennyiben rendszeres fuvarról van szó, vállalkozások elveszíthetnek olyan megbízókat, akikkel évek óta dolgoznak együtt, a megnövekedett fuvardíjakat pedig - amennyiben a megbízók elfogadják őket - végsősoron áremelkedés útján a fogyasztók fogják megfizetni.
Számos esetben olyan útszakaszokról van szó, amelyek egyébként díjkötelesek, tehát nemzetgazdasági szempontból is kiesést okoz az állam számára, hogy csökken a teherforgalom az érintett szelvényeken. Az sem elhanyagolható szempont, hogy az M1-es autópálya munkálatai miatt eleve kevesebb alternatíva áll a fuvarozók rendelkezésére. Hivatalos megkeresésünkre Nagy Bálint államtitkár úr válaszában kifejtette, hogy a döntések meghozatala előtt szakmai, önkormányzati és lakossági szempontokat egyaránt figyelembe vettek, illetve, hogy az ÉKM forgalomszabályozásának célja a környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági tényezők érvényesülése.
Nagy Bálint államtitkár úr válasza az MKFE súlykorlátozások bevezetéséről szóló leveleire »
Frissítés (2025. november 10.):
Az MKFE 2025. november 10-én megküldött levelét itt olvashatják »
Kapcsolódó, korábbi híradásaink:
A 81-es és a 82-es főutak súlykorlátozásáról szóló híradásunk »
A 85-ös főút korlátozásáról szóló korábbi cikkünk »
A 7-es és 64-es főutakról szóló híradásunk »
Az előzetes értesítés nélküli, megszaporodó súlykorlátozásokról szóló összefoglaló híradásunk »
A tokaji átjhajtási engedélyek visszavonásáról szóló cikkünk »















