2018. március 22-én Budapesten találkozott Deli Andor európai parlamenti képviselővel, a közúti fuvarozás kiküldetési szabályai kidolgozásának néppárti felelősével és munkatársával, Klenovics Gáborral Somogyi Gábor főtitkár.
Tisztelt Tagjaink! Az ukrán-magyar határon tapasztalt hosszú, esetenként 24-36 órás várakozási idők csökkentése érdekében az MKFE folyamatos erőfeszítéseket tesz. Somogyi Gábor az elmúlt napokban – a frissen érkezett tagi észrevételekre hivatkozva – újabb egyeztetéseket kezdeményezett a hatóságokkal, mások mellett a NAV rendészeti szakfőigazgatójával, Polcz Attila pü. dandártábornokkal. Az MKFE ismételt problémafelvetésének köszönhetően a vezető újabb, a záhonyi határátkelő működését monitorozó átvilágítást kezdeményezett, illetve felvették a kapcsolatot az ukrán határvédelmi szervekkel, annak érdekében, hogy csökkentsék – a Polcz Attilla által is elfogadhatatlannak ítélt – hosszú várakozási időket. Az eredményes egyeztetések érdekében az MKFE ezúttal is kéri Tisztelt Tagjai segítségét!
Tisztelt Tagjaink. Az Európai Unió és a Tanács személyes adatok védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló rendelete (General Data Protection Regulation – röviden GDPR) értelmében 2018. május 25-től adatvédelmi szabályzattal kell rendelkeznie minden olyan cégnek, amely online adatkezelést, vagy ehhez kapcsolódva bármilyen személyes adatot (ügyféladatot) kezel. Az alábbi segédlet mintául szolgál, a cégeknél általában előforduló viszonyok szem előtt tartásával. A vállalkozásoknak azonban minden esetben a saját viszonyaikra alkalmazva kell az egyes címszavak alá tartozó szabályokat meghatározni.
Az MKFE felkérésére a Századvég Gazdaságkutató Zrt. elkészítette „A közúti fuvarozás jövője” című tanulmányt. A kutatási anyag összeállításával az volt a célunk, hogy segítséget, támpontokat adjunk tagjainknak a jövő tervezéséhez, prognosztizálva azokat a körülményeket - ide értve a jogi, szabályozási környezettől kezdve a technikai fejlődés adta lehetőségekig mindent –, amelyek várhatóan befolyásolják majd az ágazat alakulását. Reményeink szerint az anyag segít majd abban, hogy a közúti fuvarozást napjainkban sújtó nemzetközi intézkedések, illetve a belső szabályozás hatásai – megfelelő tervezéssel és előrelátással – csökkenthetők legyenek.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint a következő hónapokban mintegy 4,5 milliárd forintból gondoskodnak az autópálya fővároshoz közeli szakaszainak állapotjavításáról. A fejlesztési tárca intézkedéseket tesz a tartós megoldás, a sztráda 2x3 sávos bővítése előkészületeinek felgyorsítása érdekében is.